تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

آمار و ارقام بازار سهام نشان از آن دارد که اهالی بازار سرمایه نسبت به رشد ارزش پرتفو خود ناامیدتر از همیشه هستند. با این نگاه به وضعیت تکنیکالی شاخص کل حکایت از قرارگیری این شاخص روی سطح حمایتی مهمی دارد. از این رو باید دید آیا سطح حمایتی شاخص می‌تواند پایانی بر بیش از ۱۰۰ روز اصلاح باشد؟

پیش‌بینی بورس شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲

رویداد۲۴ در پایان روز پایانی هفته گذشته، شاخص کل بازار سرمایه با رشد ۸۳۸۵ واحدی که معادل 0.43 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات این هفته در سطح یک میلیون و 946 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 0.7 درصدی به سطح 667 هزار و 856 واحدی برسد.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام 

بورس تهران در هفته گذشته رکوردشکنی معکوسی در شاخص ارزش معاملات داشت. طوری که اهالی بازار سرمایه در هیچ‌یک از پنج روز معاملاتی هفته، ارزش معاملات فراتر از مرز ۴۰۰۰ میلیارد تومانی را تجربه نکرد.

از سوی دیگر خروج سرمایه حقیقی‌ها از بورس، طی یک هفته گذشته به اوج خود رسید و جانی برای بازار سهام در راستای حرکات صعودی باقی نگذاشت. در هفته چهارم مردادماه در مجموع ۲۱۲۲ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد.

اعداد فعلی در بخش ارزش معاملات خرد، باور ارزش معاملات بیش از 25 هزار میلیارد تومان در میانه اردیبهشت‌ماه سال جاری را سخت کرده است. با این وجود کارشناسان معتقدند بازار به نقاط ارزنده‌ای رسیده است که تزریق اخبار مثبت به بازار، ممکن است خیلی زود ارزش معاملات را به سطوح بالاتر پرتاب کند.

از سوی دیگر با نگاهی به وضعیت سهام با کمترین بازدهی هفتگی می‌توان دریافت، با وجود خروج زیاد پول حقیقی‌ها از بازار سهام، از وخامت وضعیت بازدهی سهم‌های منفی کاسته شده است. بنابراین باید بیان کرد اگر معاملات شنبه نیز صعودی بسته شود، احتمالا کندل هفتگی هفته آینده صعودی است.


بیشتربخوانید: سه دلیل بی‌رمقی بازار سهام


پیش بینی بورس شنبه 

طی سه ماه گذشته شاخص کل با از دست دادن محدوده‌های حمایتی یکی پس از دیگری، به ایستگاه یک میلیون و 935 هزار واحدی رسیده است. فیبوناچی اصلاحی رسم‌شده روی موج صعودی شاخص کل از ابتدای آبان‌ماه سال گذشته تا میانه اردیبهشت‌ماه سال جاری، نشان از آن دارد، این نماگر روی تراز 38.2 درصدی این ابزار قرار گرفته است.

از سوی دیگر، ترسیم یک چنگال اندروز به سبک پولبک میدین لاین، نشان می‌دهد، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای روی خط میانی این چنگال قرار گرفته است. این مهم، به معنی تکرار اندازه اصلاح قبلی است که بازار تجربه کرده است.

تقاطع خط میانی با تراز 38 درصد ابزار فیبوناچی ترسیم شده، نقطه بازگشتی پرپتانسیلی را برای شاخص کل رقم زده است. در صورتی که شاخص کل توان عبور از باکس قرمز رنگ در محدوده دو میلیون و 61 تا دو میلیون و 78 داشته باشد، می‌توان پایان روند اصلاحی را متصور بود.

از سوی دیگر اگر سطح حمایت داینامیک و استاتیک یادشده توان نگه‌داشتن شاخص را نداشته باشد، سقوط این نماگر تا باکس سبز رنگ که گره معاملاتی شاخص بوده است را به راحتی می‌توان تصور کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان