تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۲

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

بورس تهران هفته را با رشد با پایان رساند. پیش بینی بورس شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ به چه صورت خواهد بود؟

پیش بینی بورس شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
رویداد۲۴ به گزارش تازه‌نیوز، منتشر شدن اخبار مثبت در هفته اخیر و تداوم آن برای چندین روز شرط محقق شده آغاز موج صعودی بورس است. از طرفی دیگر در گزارش‌های پیشین اشاره شد که خبر‌های مثبت باید برای مدت طولانی روی بازار سرمایه تاثیرگذار باشند. چرا که بازار برای رهایی از فشار بیش از سه ماه اخبار منفی مداوم، نیاز به جریان قدرتمندی دارد؛ بنابراین پیش بینی میشود بورس روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ در حالت متعادل رو به سبز باشد و خرید و فروش تعادلی را شاهد خواهیم بود.

طی ماه‌های گذشته شرایط سختی را برای بورس تهران رقم زده بود، در کنار بسته حمایتی صندوق توسعه بازار و همچنین نکات مثبتی که در سطح کلان سیاسی رخ داده، موجب شده که سهامداران با امیدواری بیشتری به معاملات خود در تالار شیشه‌ای بپردازند و چشم‌انداز پیش رو را مناسب‌تر از قبل ترسیم کنند.

به نقل از باغستان نیوز، مهدوی ابهر دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی روز یکشنبه عنوان کرد که نتیجه جلسه مشترک وزیر صمت، اقتصاد و نفت با معاون اول رئیس جمهور که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، فرموله شدن قیمت گذاری خوراک و گاز صنایع بود. نمایندگان وزارت صمت به دلیل موضوع قیمتگذاری گاز صنایع در جلسات حضور دارند و از قضا پیشنهادهات سازنده‌ای درباره فرموله شدن قیمت خوراک و گاز دارند از جمله این که باید در محاسبات قیمت گاز در هاب‌های FFT و NBP اروپا در محاسبات مد نظر قرار گیرد.

به عنوان انجمن شرکت‌های پتروشیمی، نظر ما این است که برای هاب اروپا در فرمول قیمت گذاری وزن بیشتری قایل شوند و فرمول به گونه‌ای باشد که برآیند آن شامل چهار هاب بین‌المللی هنری، آلبرتا، FFT و NBP نباید بیشتر از ۱۲ تا ۱۴ سنت باشد. همچنین نرخ گاز سوخت هم حداکثر ۵۰ درصد خوراک محاسبه شود. اگر قیمت گذاری با این شیوه مصوب و ابلاغ شود، از همین تاریخ قابل اجرا است و عطف به ماسبق نمی‌شود. یعنی قیمت خوراک واحد‌های های پتروشیمی در ۵ ماه سپری شده از سال همان ۵۰۰۰ تومان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار سرمایه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان