تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

نماگر‌های تالار شیشه‌ای در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که تداوم روز‌های مثبت بازار را با شک و ابهام معامله‌گران همراه کرده است. ابهام موجود در مصوبه جدید نرخ خوراک، نرخ ارز شرکت‌ها و وضعیت خودروسازان باعث شده است جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای با نوسان زیادی همراه شود.

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

رویداد۲۴ آغاز معاملات روز شنبه، مطابق انتظار با قرارگیری سهام در سوی مثبت دامنه نوسان همراه بود. اما این روند مثبت تا پایان روز فراز و نشیب زیادی داشت. در روز ابتدایی هفته دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با رشد آرام 0.05 درصدی، معادل 959 واحدی، بر فراز ارتفاع دو میلیون و 105 هزار واحدی قرار گرفت.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن که نشانی از اثرگذاری یکسان تمام سهام است، نمایش بهتری داشت و با رشد 0.16 درصدی به ارتفاع 711 هزار واحدی رسید.

بورس تهران زیر ذره‌بین آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات اولین روز معاملاتی هفته را 10 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را 6 هزار و 86 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه شاخص کل در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود.

ارزش معاملات، دیگر فاکتور ارزیابی اوضاع بورس، به حد میانگین ارزش معاملات روز‌های گذشته رسیده است. با این حال تداوم این شاخص بالاتر از رقم هفت هزار میلیارد تومانی، برای تداوم روند مثبت بازار سهام ضروری‌ست.


بیشتربخوانید: رشد انفجاری شاخص بورس تهران در راه است؟


بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز شنبه حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس دوشنبه، خبر از خروج 575 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

خالص جریان ورود و خروج پول، کاهش چشمگیری نسبت به معاملات هفته گذشته را تجربه کرد. این موضوع نه به دلیل کاهش ورود پول بلکه به علت شناسایی سود برخی از اهالی بازار سرمایه است که سمت خروج پول را تقویت کرده است. بنابراین نمی‌توان از این کاهش نتیجه گرفت انتظارات نسبت به تداوم روند صعودی بازار متوقف شده است.

پیش بینی بورس یکشنبه

ابهام موجود در مصوبه جدید نرخ خوراک، نرخ ارز شرکت‌ها و وضعیت خودروسازان باعث شده است جریان دادوستد‌های تالار شیشه‌ای با نوسان زیادی همراه شود. به نظر می‌رسد این ابهامات تا روز یکشنبه هم برطرف نشود. بر همین اساس کارشناسان اعتقاد دارند، نوسان به معاملات یکشنبه نیز سرایت پیدا کند.

تحرکات دلار در هفته جاری نسبت به قبل با تب‌وتاب بیشتری همراه شده است. تقاضا برای ارز با توجه به ایام اربعین و مسافرانی که در روزهای آخر اقدام به تهیه ارز می‌کنند، افزایش چشمگیری پیدا کرده است. از این رو سهامداران با دقت زیادی معاملات میدان فردوسی را دنبال می‌کنند. در صورت وجود تحرکات مثبت در اسکناس آمریکایی، درایور اصلی بازار سهام، می‌تواند نقش مهمی در مثبت شدن بازار ایفا کند.

بنابراین در راستای پیش بینی بورس روز سه‌شنبه، کارشناسان معتقدند با تصمیم به شناسایی سود برخی از سهامداران و یا خروج با ضرر کمتر از ترس بازگشت دوباره قیمت‌ها به سطوح پایین، ممکن است عرضه‌ها زیاد شوند اما این جریان نمی‌تواند سد مهمی بر سر راه صعود نماگرهای تالار شیشه‌ای به شمار آید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار بورس
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان