تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۳ نظر

غلامرضا قاسمیان کیست؟

غلامرضا قاسمیان بارها روی آنتن زنده تلوزیون ظاهر شده است. او که اخیراً طی اظهاراتی هزینه‌ساز برای کشور مدعی «فتح مکه» پیش از ظهور از سوی ایران شده؛ سوابقی چون مسئول قرارگاه امام رضا(ع) و ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس را دارد.

غلامرضا قاسمیان کیست؟

رویداد۲۴ مریم وحیدیان: حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، واعظ صداوسیما و کسی که در برنامه مذهبی «ماه من» در ماه رمضان ۹۸ روی آنتن زنده تلوزیون رفته است، اخیراً به دلیل اظهارات هزینه‌سازش مدعی «فتح مکه» از سوی ایران پیش از ظهور شده است! او در یکی از جلسات سخنرانی‌اش که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفته است: «اسرائیل ۳ سال دیگر بیشتر عمر نمی‌کند و نیازی به جنگ هم نیست؛ خودشان نابود خواهند شد. بعد از نابودی اسرائیل برای جنگ آخر و قبل از ظهور حضرت به جنگ با عربستان می‌رویم و مکه را فتح می‌کنیم. عربستان، اطراف مسجدالحرام را تک‌تیرانداز مستقر کرده‌اند برای زمان ظهور حضرت.»

این اظهارات درحالی مطرح شد که گرهی که حمله به سفارت عربستان بر کار سیاست خارجی و اقتصاد ایران انداخت آنقدر سفت بود که هنوز هم دولت ابراهیم رئیسی نتوانسته آن را باز کند و پرداخت هشت سال هزینه خودسری از جیب مردم هنوز هم آثار زیان‌باری برای کشور دارد. حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری آن در مشهد که از سوی خودسر‌ها در زمستان سال۱۳۹۴ در اعتراض به اعدام شیخ نمر اتفاق افتاد هزینه‌های زیادی بر دوش ملت ایران گذاشت. آن زمان هاشمی رفسنجانی تاکید کرده بود که باید با زبان دیپلماسی حرف بزنیم. با اینحال از آن زمان تاکنون نه تنها برخوردی با این دست چهره‌ها نشد بلکه فضا برای فعالیت‌های پرهزینه خودسرها باز شد. جالب اینکه که خبرگزاری ایکنا نام قاسمیان را به عنوان استاد دانشگاه‌هایی چون امیرکبیر، صنعتی شریف و علم و صنعت  ذکر کرده است. درحالیکه مدت زیادی از اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خاطر برخی توییت‌ها و مواضع و سخنانشان درباره اعتراضات ۱۴۰۱ نمی‌گذرد و البته قاسمیان از سال ۹۸  تاکنون رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس نیز بوده است. 


بیشتر بخوانید: هزینه «فتح مکه» از جیب غلامرضا قاسمیان پرداخت می‌شود یا از کیسه بیت‌المال؟


قراردادهای قرارگاه قاسمیان با شهرداری قالیباف

غلامرضا قاسمیان، اکنون ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس را بر عهده دارد. او از چهره‌های نزدیک به جریان قالیباف است که قالیباف بعد از ریاست مجلس شورای اسلامی این حکم را برای قاسمیان صادر کرده است. قاسمیان پیش از این معاون پژوهش حوزه‌های علمیه استان تهران، استاد حوزه و دوره‌های دکتری دانشگاه بوده است. اما روابط او و قالیباف به زمان پیش از مجلس یازدهم باز می‌گردد. آن زمان قرارداد‌های شهرداری تهران به ریاست قالیباف با قرارگاه امام رضا خبرساز شده بود. این قرارداد‌ها مربوط به مدیریت ۲۳ مرکز بهاران به عنوان مراکز توانمندسازی جمعی از مددجویان مرتبط با آسیب‌های اجتماعی بود. این قرارداد‌ها که با قیمت نامعلوم و ترک تشریفات انجام شده بود، به مدت سه سال منعقد شده بود و شبهات زیادی را ایجاد کرده بود. به ویژه اینکه اساساً قرارگاه امام رضا (ع) ماهیت NGO یا شرکت خصوصی و... ندارد و مشخص هم نیست شهرداری تهران بابت این قرارداد‌ها چقدر هزینه پرداخته بود. اما این تنها فعالیت‌های اقتصادی قرارگاه امام رضا نیست؛ بلکه فعالیت در حوزه شیلات و صادرات محصولات آن، پرورش زنبور عسل و گیاه آلوئه‌ورا و نرم‌افزار‌های «بار» در حوزه حمل و نقل و «سایه» در حوزه گیاهان دارویی و فعالیت‌های دیگری که از آن اطلاع نداریم از جمله فعالیت‌های این قرارگاه است و مسئول این قرارگاه کسی نیست جز غلامرضا قاسمیان!

نام قاسمیان در انتخابات شوراهای شهر در کنار مهدی چمران و دیگر چهره‌های نزدیک به قالیباف نیز ذکر شده است. قاسميان كه همواره با لباس‌روحانيت فعاليت می‌كند، در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ بدون عبا و عمامه براي ثبت‌نام به وزارت‌كشور آمد و در ليست خدمت مهدي‌چمران قرار گرفت ولي مانند رفقايش از راهيابي به شوراي پنجم‌ باز ماند. 

غلامرضا قاسمیان کیست؟

رانت ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس، حضور در برنامه‌های زنده صداوسیما از جمله برنامه «محفل»، استادی دانشگاه‌ها، فعالیت اقتصادی که البته گفته می‌شود برای مناطق محروم هزینه می‌شود و البته رانت تهدید به «فتح مکه» بدون کوچکترین هزینه‌ای از جمله امکاناتی است که غلامرضا قاسمیان از آن برخوردار است.

این درحالی است که چهره‌هایی مثل مجتبی توانگر از فعالان اصولگرای نزدیک به قالیباف پیشترها از کلیدواژه «سوپر انقلابی» برای تندروهای نزدیک به جبهه پایداری استفاده کرده بودند. این درحالی است که چهره‌های نزدیک به قالیباف نیز از منش سوپر انقلابی‌گری هزینه‌ساز برخوردار هستند.

بیوگرافی غلامرضا قاسمیان روحانی برنامه محفل

غلامرضا قاسمیان بارها روی آنتن زنده تلوزیون ظاهر شده است و البته مهم‌ترین ویژگی او مدیحه‌سرایی به شیوه آوازخوانی است.

با اینحال عمده شهرت او در فضای مجازی به دلیل دفاع او از چند همسری است. او در اینباره گفته است: «شما این موضوع را تنها در تهران بررسی می‌کنید؛ در تهران هر کس به من بگوید چنین کاری بکنم، می‌گویم تهران شرایط این کار را ندارد! اما ما سال ۷۰ به مناطق محروم می‌رفتیم و اصلا در آنجا تعدد زوجات اقدام بدی نبود البته خانم‌هایی هم که راضی نیستند مجبور نیستند همسر دوم شوند و این موضوع را قبول کنند. من جایی داشتم درباره تعدد زوجات صحبت می‌کردم، خانم‌ها شروع کردند به اِشکال و اعتراض بعد از اینکه به آن‌ها پاسخ دادم، یک عده دیگر از خانم‌ها دست بلند کردند گفتند این خانم‌ها با این سؤال، توفیق همسر شدن را از ما می‌گیرند، برای من خیلی عجیب بود که خود خانم‌ها چنین اعتراضی کردند»

او همچنین  درباره همین چند همسری با انتقاد از قوانین سختگیرانه مجلس گفته است: «از لحاظ شرعی برای ازدواج دوم نیاز به اجازه همسر اول نیست، اما به لحاظ قانونی این اجازه ضروری است. این امر وجود دارد، چون احساس کردند اگر بدون اذن همسر اول باشد معضل ایجاد می‌کند، قانونگذار شرایطی اِعمال می‌کند و می‌گوید من مسؤلیت چنین چیز‌هایی را می‌پذیرم حتی می‌تواند شرایط دیگری اضافه کند مثل اینکه مهر بالای ۷ یا ۱۴ تا را نمی‌پذیرم و محدودیت‌های قانونی بگذارد…، اما آیا قانونگذاران ما به تبعات قوانینی که گذاشتند فکر کردند چند وقت دیگر ممکن است بر اساس فشار‌های اجتماعی ریزسامانه‌های قدرت شکل بگیرد و یک قانون تصویب شود که حق طلاق با خانم است و به همین شکل این حق طلاق را هم قانونی کنند»

حمله غلامرضا قاسمیان به روحانی 

قاسمیان همچنین مؤسس طرح حوزوی و تحولی «مدارس علمیه مشکات» و قاسمیان معاون پژوهش حوزه‌های علمیه استان و رئیس حوزه علمیه مشکات نیز بوده است و نامش در میان هیات امنای حوزه علمیه مشکات دیده می‌شود. زمانی که حسن روحانی برای نخستین سفر به نیویورک آماده می‌شد، چهره‌های روحانی این حوزه علمیه به شدت اعتراض کردند و به خودروی حامل حسن روحانی حمله کردند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مشاهیر ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
5
13
اینها ایرانی نیستند و ماموریت دارند ایران و ایرانی را نابود کنند. کی میشه فیلم اینو و باجناقش در آید- یک کم بخندیم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
2
15
با عراق هشت سال جنگیدیم نتوانستیم بغداد را فتح کنیم آنوقت شما می‌خواهید عربستان را فتح کنید!!! واقعا این آخوندها و ملاهای تندرو و بیسواد جز ایجاد هزینه های کمرشکن و تحریم و... برای ملت،چه فایده ای برای کشور دارند!!؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
11
اگر با این نظرات مشعشع پست نداشت جای تعجب بود!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
7
ببينيد با چه کسانى هم عکس انداخته از يه تيره و طايفه اند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
11
فاتح مکه - را بنگر خخخخخخخخخخ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
15
به شرطی که خودت برادرت فرزندات و پدرت صف اول جنگ باشید قبوله. سایر مسولین هم همینطور.
ما هم دعاتون می کنیم.
شهاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
1
4
درکل آدم بی پدرومادریه
حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
3
2
عجب صدایی داره! من که مبهوت صداش شدم یه لحظه فک کردم همایون شجریان داره میخونه تحریر های جالبی داره! ??
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
1
4
لطفا میشه بفرمایید خودتون چند همسر داری؟ اگر یکی پس هدفت پاشیدن خانواده های ایرانیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
1
1
تخریب و آبرو بری نکنید درست انتقاد کنید و مستند
ناشناس
|
South Africa
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
2
2
خودشم نمیدونه چکاره هست عشق اواز اخوند کاسب تندرو که با حرفهاش برای خودش رانت ایجاد می کنه این همه سال تو سوریه یمن فلسطبن مسلملن در جنگ هستند اگه یک روز می رفتی اونجا میشد حرفات را قبول کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
1
0
تعجب نکنید حسنی به باباش می‌ره .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
0
1
این چه نظامیه که سایت شما را نمبنده. فقط ایجاد دو قطبی و جناحی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان