تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بی وای دی seal رقیب اصلی تسلا در خودرو‌های برقی

بی وای دی با عرضه خودروی جدید Seal در قاره اروپا، به تسلا و به ویژه خودروی مدل ۳ هایلند، اعلام جنگ کرده است! این اظهارنظر ممکن است برخی رقبا و تولیدکنندگان خودرو‌های الکتریکی را به چالش کشانده و بازار رقابت را در صنعت خودرو‌های الکتریکی اروپا تحت تأثیر قرار دهد.

بی وای دی seal

رویداد۲۴ خودرو‌های چینی از ابتدا تاکنون به دلیل قیمت ارزان‌تر نسبت به نمونه‌های غربی، شناخته می‌شدند. اما این وضعیت در حال تغییر است و مثال بارز آن را می‌توان بی وای دی Seal جدید دانست. این خودرو که رقیب مستقیم مدل ۳ هایلند تسلا است، چند ماه پس از عرضه در چین، وارد بازار‌های اروپایی شده است. انتظار می‌رفت قیمت آن نسبت به تسلا پایین‌تر باشد، اما واقعیت چنین نیست.

بی وای دی seal رقیب اصلی تسلا در خودرو‌های برقی

دو نسخه از Seal در اروپا عرضه خواهند شد و قیمت پایه آن‌ها به ترتیب ۴۸ و ۵۵ هزار دلار خواهد بود. در مقایسه، قیمت تسلا مدل ۳ هایلند در قاره همیشه‌سبز از ۴۶ هزار دلار آغاز می‌شود و برای نسخه چهار چرخ محرک آن، باید حدود ۵۶ هزار دلار پرداخت شود. در بیانیه خود، چینی‌ها اظهار داشته‌اند:

شعاع حرکتی نسخه پایه مدل ۳ هایلند دیفرانسیل عقب به ۵۱۳ کیلومتر می‌رسد، در حالی که برد مدل چهار چرخ محرک آن برابر با ۶۲۹ کیلومتر است که در این زمینه نسبت به بی وای دی برتری دارد. لازم به ذکر است که قیمت مدل ۳ هایلند در چین کمتر از قیمت آن در اروپا است و همین موضوع درباره Seal نیز درست است. چینی‌ها نسخه پایه مدل ۳ هایلند را در چین با قیمت حدود ۳۶ هزار دلار خریداری می‌کنند که بسیار کمتر از قیمت آن در قاره همیشه‌سبز است. همچنین، به دلیل تعرفه‌های واردات و سایر هزینه‌ها، قیمت خودرو‌های الکتریکی بی وای دی در کشور چین بسیار کمتر خواهد بود.

بی وای دی seal رقیب اصلی تسلا در خودرو‌های برقی

بی وای دی seal رقیب اصلی تسلا در خودرو‌های برقی

در مجموع، بی وای دی Seal جدید از نظر قیمتی مزیتی نسبت به تسلا مدل ۳ هایلند ندارد. از این رو، چینی‌ها باید با محبوبیت تسلا به عنوان بزرگترین سازنده خودرو‌های برقی در جهان رقابت کنند. اگرچه محصولات بی وای دی سریع‌تر، جادارتر و به نسبت قوی‌تر از تسلا هستند، اما تصمیم نهایی درباره ترجیح دادن یک برند بر دیگری، به عهده بازار است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، تسلا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان