تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

رعنا آزادی ور کیست؟

رعنا آزادی‌ور یکی از هنرپیشه‌های زن ایرانی است که در طی سال‌های اخیر با نقش‌آفرینی‌های خود، محبوبیت بالایی را کسب کرده و از سوی مخاطبان و منتقدان تحسین فراوانی برده است. در این مقاله، با بیوگرافی رعنا آزادی‌ور همراه شما هستیم.

بیوگرافی رعنا آزادی ور

رویداد۲۴ رعنا آزادی‌ور، بازیگر ایرانی، در سال ۱۳۶۲ متولد شد. او در سال ۱۳۸۲ با بازی در فیلم مارمولک به عنوان بازیگر آغاز کرد و برای نقش خود در این فیلم نامزد جایزه جشن حافظ شد. وی در اثر‌های معروفی مانند پارک وی، درباره الی و محمد رسول الله نیز نقش داشته است. در سال ۱۴۰۰ با بازی در سریال پرمخاطب زخم کاری به صورت گسترده شناخته شد و برای این نقش، جایزه حافظ بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی را به دست آورد. رعنا آزادی‌ور تاکنون نیز نامزد تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشن سینمای ایران بوده است.

دوران جوانی رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور کیست؟

رعنا آزادی‌ور در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۶۲ در تهران به دنیا آمد. این بازیگر ایرانی تمایلی به آشکارسازی اطلاعات مربوط به خانواده و کودکی خود ندارد و از موضوعات مربوط به زندگی شخصی‌اش سخنی نمی‌گوید. اطلاعات درباره رشته تحصیلی او، پدر و مادرش و سایر اعضای خانواده او به صورت دقیق موجود نیست. اطلاعات درباره زندگی خصوصی رعنا آزادی‌ور از زمانی که وی در سن ۱۹ سالگی وارد حوزه بازیگری شده و در کلاس‌های بازیگری شرکت کرده، آغاز می‌شود.

ازدواج رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور کیست؟

در کلیپی که موسیقی همایون شجریان است، آشنایی رعنا آزادی‌ور با همسرش، مهدی پاکدل، اتفاق افتاد و بسیاری این ویدیو را دلیل آشنایی همسر رعنا آزادی‌ور با وی دانسته‌اند. این زوج تا مدت‌ها درباره رابطه خود چیزی را علنی نکردند تا اینکه عاطفه رضوی با قرار دادن عکس‌های رعنا آزادی‌ور و مهدی پاکدل در صفحه خود، خبر ازدواج این دو هنرمند را داد. این زوج به گفته خودشان از فیلم محمد رسول الله بهم نزدیک شده بودند و این آشنایی مسبب ازدواج آن‌ها شده است. مهدی پاکدل همسر رعنا آزادی‌ور پس از جدا شدن از همسر اولش، بهنوش طباطبائی، با او ازدواج کرد. آقای پاکدل متولد ۱۰ تیر ۱۳۵۹ است و از بازیگران سینما و تلویزیون ایرانی است که نقش‌آفرینی‌های او را در بسیاری از فیلم‌ها و آثار تلویزیونی دیده‌ایم. اخیراً نیز شایعاتی درباره طلاق و بارداری رعنا آزادی‌ور منتشر شده است که بی‌اساس هستند. برخی گمان می‌کردند که این بازیگر هنگامی که در جشن حافظ حضور پیدا کرده، حلقه به دست نداشته و از همسرش نیز در هنگام دریافت جایزه تشکر نکرده است. آن‌ها احتمال طلاق این زوج را می‌دادند که خبر تایید نشد.

شروع بازیگری رعنا آزادی ور

رعنا آزادی ور کیست؟

رعنا آزادی‌ور در زمینه بازیگری، فعالیت خود را از سن ۱۹ سالگی شروع کرد و در دوره‌های آموزشی با استادانی همچون صابر ابر، ساره بیات و نرگس محمدی همکاری داشت. او یک دوره شش ماهه در موسسه‌ای به نام "کارنامه" زیر نظر مدیریت خانم نگار اسکندرفر طی کرد و به دست استادانی همچون ناصر تقوایی، پانته‌آ پناهی‌ها، شادمهر راستین و پیام دهکری آموخت. در این دوره، استعداد خود را به نمایش گذاشت و برای نقش فائزه انتخاب شد.

با اینکه در حین فعالیت‌های خود، رعنا آزادی‌ور با مشکلاتی مواجه شد و فیلمی که در آن بازی می‌کرد توقیف شد، اما این اتفاق نتوانست موانعی را بر سر راهش قرار دهد و او همچنان در مسیر موفقیت حرکت کرد. به عنوان بازیگر تازه‌کار، با بازی در فیلمی که توسط پرویز پرستویی کارگردانی می‌شد، شکوهی بزرگ را تجربه کرد. همچنین، رعنا آزادی‌ور توانست نامزد جشنواره حافظ شود. پس از فیلم "مارمولک"، برای مدتی فعالیتی نداشت، اما در سال ۱۳۸۴ در سه فیلم "هوو"، "زاگرس" و "کارگران" حضور داشت.

رعنا آزادی ور کیست؟

درست است که فیلم "مارمولک" نقشی برجسته در مسیر حرفه‌ای رعنا آزادی‌ور داشت، اما فیلم "پارک وی" و کاراکتر "رها" نیز از آثاری بود که به تأکید بر وجود او و کمک به شهرت او کمک کرد. این فیلم به کارگردانی اصغر فرهادی بود و بازیگری رعنا آزادی‌ور در آن نقش نازی را ایفا کرد. این عملکرد او نامزدی او را برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن در جشنواره سینمای ایران به ارمغان آورد. پس از سال ۱۳۸۸، رعنا آزادی‌ور برای مدت پنج سال فعالیت کمتری داشت.

در سال ۱۳۹۳ رعنا آزادی‌ور با دو فیلم برجسته به توجه عمومی پیوست. یکی از این فیلم‌ها "خانه دختر" بود که به دلیل موضوع جنجالی خود، تا سال ۱۳۹۶ در صف اکران نشست. اما فیلم دیگری به نام "محمد رسول‌الله" که رعنا آزادی‌ور در آن نقش ام جمیل را ایفا کرد، به سرعت به اکران رسید.

رعنا آزادی ور کیست؟

در سال‌های بعد، رعنا آزادی‌ور فیلم‌های قوی و موفقی همچون "چهارراه خشم و هیاهو"، "استانبول" و "به وقت خماری" را به کارنامه خود اضافه کرد.

بهترین فیلم‌های رعنا آزادی ور

سال انتشار نام فیلم کارگردان
1382 مارمولک کمال تبریزی
1384 هوو علیرضا داوودنژاد
1384 زاگرس محمدعلی نجفی
1384 کارگران مشغول کارند مانی حقیقی
1385 پارک وی فریدون جیرانی
1386 خاک آشنا بهمن فرمان آرا
1387 شیرین عباس کیارستمی
1387 تهران در جستجوی زیبایی مهدی کرم پور
1387 درباره الی اصغر فرهادی
1387 آفتاب پشت برف رضا سبحانی
1388 نخودی جلال فاطمی
1393 این سیب هم برای تو سیروس الوند
1393 خانه دختر شهرام شاه‌حسینی
1393 محمد رسول‌الله مجید مجیدی
1393 داره صبح میشه یلدا جبلی
1394 وقتی برگشتم وحید موسائیان
1394 خشم و هیاهو هومن سیدی
1395 مرداد بهمن کامیار
1395 حریم شخصی احمد معظمی
1396 در وجه حامل بهمن کامیار
1396 لونه زنبور برزو نیک‌نژاد
1396 چهارراه استانبول مصطفی کیایی
1396 بهت عباس رافعی
1396 به وقت خماری محمدحسین لطیفی
1397 سونامی میلاد صدرعاملی
1398 تارا کاوه قهرمان
1399 هفته‌ای یک‌بار آدم باش شهرام شاه‌حسینی
1400 مرد بازنده محمد حسین مهدویان
سال انتشار نام سریال کارگردان
1399-1400 زخم کاری محمدحسین مهدویان
1400-1402 جیران حسن فتحی
1401-1402 سرگیجه بهرنگ توفیقی
1402 تا کنون زخم کاری: بازگشت محمدحسین مهدویان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
0
0
بازی خوبی نداره ولی خوش شانسه و نقشهای زیادی بهش داده میشه مثل خیلی ها
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
1
0
سینما هنر
کلایو اوون
فیلم ایتالیا مرحله نهایی
هلندی ها
نارنجی میوه ها
بینایی و فهمیدن
موسیلینی دشمن سوفیا
مالنا تنها غمگین روز سیاه
اناری رز سیاه آندانا ست
گلها گل زرد
انسانیت زن
طفل بی گناه
فریاد آرتور
آسمان
آبی و سبز
جاده رهایی
گرگ بیابان
رم شهر بی دفاع
رنگ منافقانه
دشمن ایتالیا
دشمن گلها
گلها گل روز
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۸
0
0
چیدمانه 3
فریاد یک زن
مشعل نور
زمین سبز آسمان
شیر نشان استوار
مجسمه لولو
خط ابلهانه زرد
دشمن گلهای زرد
انسانیت زن
دانایی و عقل
گل سر
درست گفت
پاشنه کفش
خورد به سر
خاکستر
نامرد
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان