تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

آقای تاج ،جناب تورک؛رفتارتان یعنی اوج کج سلیقگی

شان ارکان حقوقی فوتبال باید حفظ شود اما کاش خود ارکان قضایی کمی آشناتر به مسائل فوتبالی با اتفاقات برخورد کنند.
رویداد۲۴- شان ارکان حقوقی فوتبال باید حفظ شود اما کاش خود ارکان قضایی کمی آشناتر به مسائل فوتبالی با اتفاقات برخورد کنند.

اتفاقی که برای مهدی رحمتی افتاده و حکم محرومیتش را تنها می توان یک کج سلیقگی بزرگ نامید . اتفاقی که در رخ دادنش ، بی شک قاضی تورک کمترین نقش را دارد. او که روی خط برنامه 90 رفته بود ، کاملا مشخص بود به دلیل مسئولیت های دیگری که در سیستم قضایی کشور دارد ، تمام توجه اش حفظ ارزش هایی ست که این روزها برای شکسته شدن شان ، بخصوص توسط سلبریتی های ورزشی ، حاشیه های زیادی ایجاد شده است.
قاضی محترم درخواست گزارش از فدراسیون می کند. آنها از 5 ماه قبل دنبال رسیدگی به تصویری بودند که از نظرشان هنجارشکنانه است. تصویری که خیلی ساده می شد درباره اش از نماینده حراست وزارت ورزش که همراه تیم بوده ، پرسیده شود یا از سرپرست تیم استقلال و دیگر مسئولان. اینکه این عکس را استقلالی ها منتشر نکردند. اینکه یک نفر خودش را به بازیکنان نزدیک کرده و به زبان فارسی از آنها درخواست گرفتن عکس کرده است. حالا این ها باید می گفتند نه؟
نگفتند چون اصلا فکر نمی کردند قرار است این عکس دستاویزی برای سوء استفاده شود. چون اصلا چه می دانستند آن دختر چه کسی است. تازه فریم های خیلی بدتری را از بچه های والیبال دیده بودند و تا قبل از این هم هیچ واکنشی نشان داده نمی شده. هر چه بوده ، یک رفتاری یکباره و بی اعلام قبلی ، تخلف قلمداد شده است.
حالا اصلا قرار بوده چنین حکمی صادر شود و رکن قضایی هم به این نتیجه رسیده با عدم حضور استقلالی ها در جلسات شان ، به آنها توهین شده است. آیا دوستان در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ، حساسیت های فوتبال را نمی شناسند؟ حکمی که 5 ماه پروسه اش طول کشیده را نمی شد کمی با سعه صدر و بعد از دوئل جنجالی تراکتورسازی و استقلال اعلام می کردند؟ آنها که خیلی دقیق می دانند چه جوی در فوتبال حاکم است. اصلا شاید هنوز پیام صریح وزیر ورزش به فدراسیون های ورزشی برای حفظ آرامش محیط ورزش را نشنیده اند؟ آقای تاج؟ شما چطور؟ شما که می دانید خواسته وزیر ورزش چیست ، چرا چنین کاری می کنید؟
شما که می دانید عملا امکان اجرای این حکم محرومیت وجود ندارد و کنار گذاشتن رحمتی ، آن هم برای این پرونده ، از بازی استقلال و تراکتورسازی ، چه سیلی از حواشی بی دلیل را به فوتبال ایران تحمیل می کند. آن هم برای جرمی که برایش محاکمه نشده و رای غیابی صادر شده. آن هم برای عدم حضوری که خودش کمترین نقشی در رخ دادنش نداشته و حوزه دبیرکلی فدراسیون و باشگاه استقلال بیشترین نقش را داشته اند.
اگرچه استقلالی ها حالا که این اتفاق افتاده ، بهتر است بر اساس مکانیسم قانونی ، با اعتراض به حکم و یک لایحه دفاعیه چند خطی ، ماجرا را ختم به خیر کنند اما کاش در فدراسیون فوتبال ، این مناسبات و دعواها و حاشیه ها تشریح شود و حتی مسئولان رکن قضایی هم در جریان تبعات تصمیمات قرار بگیرند و با سعه صدر بیشتر ، هم قانون اجرا شود و هم فضای فوتبال ملتهب نشود. بی شک مهدی تاج بیش از سایرین دنبال چنین فضایی است. قرار نیست قانون اجرا نشود یا برای کسی تصمیمی فراقانونی گرفته شود ، اما می شود با اجرای صحیح قانون و عملکردن همه ارکان فوتبال به مسئولیت های شان ، چالش بی دلیل برای فوتبال ، ایجاد نکرد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان