تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
در محل مصلای تهران صورت گرفت

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته

معاون اول رئیس جمهور از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما ۱۴۰۲) در مصلای امام خمینی (ره) تهران بازدید کرد.

بازدید معاون اول رئیس‌جمهور از هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته

رویداد۲۴ محمد مخبر پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور در مصلای امام خمینی (ره) تهران، با همراهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بخش‌های مختلف این نمایشگاه که با مشارکت گسترده شرکت‌های داروسازی داخلی و خارجی، انجمن‌ها و سندیکا‌ها برگزار شده است، بازدید کرد و از نزدیک در جریان آخرین تحولات صنعت داروسازی و دستاورد‌ها و نوآوری‌های دارویی قرار گرفت.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در جریان این بازدید، با غرفه داران و نمایندگان شرکت‌های دارویی گفتگو کرد و از مهمترین دغدغه‌ها و نیاز‌های آنان مطلع شد.

وی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران دستاورد‌های شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید دارو را قابل تحسین خواند و از حمایت‌های دولت برای کاهش کمبود‌های دارویی در کشور خبر داد.

وی با تاکید بر اهمیت عدم وابستگی کشور به خارج در زمینه تامین دارو خاطرنشان ساخت: هم اکنون زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت دارو و همچنین دانش فنی کافی برای رقابت در عرصه‌های بین المللی موجود است و با هم افزایی فعالیت‌ها و رفع برخی از چالش‌ها می‌توان جهش قابل توجه‌ای در این صنعت راهبردی ایجاد کرد.

محمد مخبر تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و کنترل قیمت در بازار را یک موضوع اساسی خواند و از شرکت‌های دارویی خواست با افزایش بهره‌وری و ارتقا تکنولوژی علاوه بر تامین دارو‌های حیاتی به کنترل هزینه‌ها برای بیماران نیز توجه داشته باشند.

گفتنی است نمایشگاه ایران فارما از ۵ تا ۷ مهر با هدف توسعه مشارکت و همکاری‌های فناورانه در حوزه دارویی، انتقال ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت داروسازی، شبکه‌سازی، ایجاد بازار‌های صادراتی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآورانه دارویی برگزار شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محمد مخبر
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان