تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا: مدرکی مبنی بر دخالت ایران در حمله حماس به اسرائیل نداریم

وزیر دفاع آمریکا ادعا‌ها مبنی بر دخالت ایران در حمله نیرو‌های مقاومت فلسطین به سرزمین‌های اشغالی را رد کرد.

آمریکا: مدرکی مبنی بر دخالت ایران در حمله حماس به اسرائیل نداریم

رویداد۲۴ لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفت که هیچ مدرکی دال بر دخالت مستقیم ایران در حمله ویرانگر گروه فلسطینی حماس به اسرائیل وجود ندارد.

پیشتر برخی رسانه‌ها و مقامات صهیونیستی مدعی شده بودند که ایران در حمله حماس به شهرک‌ها و شهر‌های صهیونیستی که از روز شنبه آغاز شد، کمک کرده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه با تاکید بر این ادعا که ایران همیشه از حماس حمایت کرده است، افزود:، اما در این مورد خاص، ما هیچ مدرکی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در طراحی یا اجرای این حمله نداریم.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز همین موضع‌گیری را تکرار و تاکید کرد که واسنگتن مدرکی درخصوص دست داشتن و کمک ایران به حمله گسترده حماس به اسرائیل ندارد، اما در ادامه خاطر نشان کرد: تجربه ما در این موارد به ما می‌گوید که نتیجه‌گیری نهایی درباره این موضوع زود است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با ادعای اینکه «اسرائیل اوضاع را کمی تثبیت کرده است» گفت: تمرکز من این است که اطمینان یابیم هر کاری که می‌توانیم در سریع‌ترین زمان ممکن برای حمایت از اسرائیل در شرایطی که آن‌ها از قلمرو خود دفاع می‌کنند، انجام می‌دهیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز پیش از این از رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرده و تجاوزات آن‌ها علیه مردم فلسطین در نوار غزه را «حق اسرائیل برای دفاع از خود» خوانده بود.

این اظهارات در پی این مطرح شده است که صبح روز شنبه، حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه را هدف قرار داد و «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های القسام (شاخه نظامی جنبش حماس) از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجدالاقصی طی روز‌های گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.


بیشتربخوانید: گزینه‌های پیش روی اسرائیل در مقابل حمله حماس چیست؟


در این میان، صهیونیست‌ها نیز به حملات خود به مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند. در پی حملات رژیم صهیونیستی، چندین غیرنظامی کشته و منازل و مساجد تخریب شده‌اند.

برخی مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکایی مانند جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی نقش ایران در انجام این حمله شده‌اند. چند نشریه آمریکایی نیز با استناد به اظهارات غیرموثق منابع مطلع، همین ادعا را تکرار کردند. این در حالی است که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی با اشاره به عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم اشغالگر قدس بیان کردند: «ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎‌بوسیم، اما آن‌ها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.»

همچنین علی کریمی‌مقام، عضو هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در واکنش به ادعا‌های مطرح شده در نشریات آمریکایی با استناد به اظهارات غیرموثق برخی منابع مطلع مبنی بر نقش داشتن ایران در حمله مقاومت فلسطین به مواضع رژیم اشغالگر قدس، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گفت که تصمیمات مقاومت فلسطین «خودجوش و مطابق منافع قانونی ملت فلسطین» است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در نشست خبری این هفته خود در این باره گفت: طرح این اتهامات و اظهارنظر‌ها در ارتباط با ایران و نقش ایران با انگیزه‌های مختلف سیاسی و در جهت توجیه شکست سنگین رژیم صهیونسیتی و توجیه حمایت‌های مختلف غرب از جمله آمریکا از اشغالگران و توجیه ماجراجویی‌های رژیم صهیونسیتی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: طرح برخی از اظهارنظر‌ها و اتهامات علیه ایران و حزب‌الله از مسئولیت‌های بین‌المللی انگلیس و آمریکا در حمایت از جنایت‌های ۷۵ ساله رژیم صهیونیستی کم نمی‌کند.

کنعانی همچنین خاطر نشان کرد که ملت و جریان مقاومت فلسطین، اکنون از توانایی‌های لازم و همچنین اراده و انگیزه لازم برای دفاع از خود و تلاش برای استیفای حقوق ضایع شده خود برخوردار هستند و این توانایی را در عمل نشان داده‌اند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۹
0
2
کارروسهاست
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان