تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

سن مادر از شاخص‌های مهم باروری است

معاون فنی دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت سن مادر را از شاخص‌های مهم باروری خواند و گفت: بر همین اساس لازم است از میزان بارداری‌های بعد از 35 سال کاسته و به بارداری‌های 18 تا 35 سال اضافه شود.
رویداد24- دکتر محمد اسلامی در همایش کشوری سلامت باروری که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار برگزار شد، افزود: درک الگوی کامل رفتارگرایی اجتماعی و آموزش جنسی در قالب برنامه‌های آموزشی مدرن و ارائه خدمات تخصصی جهت پاسخ به نیازهای سنی جنسی از سوی سیستم بهداشتی - درمانی، متناسب با ایدئولوژی اسلامی و هنجارهای عرفی و اصول تربیتی اخلاقی موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: آموزش مهارت‌های پس از ازدواج باعث افزایش رضایتمندی از زندگی زناشویی شده و بر آموزش روابط زناشویی و روابط خانوادگی تاکید می‌شود. آموزش مهارت‌های ارتباطی با رویکرد اسلامی نیز در بهبود رضایتمندی زوج‌ها موثر است. متاسفانه 49 درصد این طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد. سن مادر از شاخص‌های مهم باروری است و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت باید از میزان بارداری‌های بعد از 35 سال کاسته و به بارداری‌های 18 تا 35 سال اضافه شود. در سال 89 بالاترین میزان ازدواج در کشور به ثبت رسیده است که متاسفانه پس از آن روند کاهشی بوده است.

اسلامی از آموزش بعنوان راهکار ارتقای سلامت مردم یاد کرد و افزود: آموزش سلامت جنسی و زناشویی تاثیر زیادی بر زندگی زناشویی خواهد داشت و شناخت سیاست‌های فرهنگی و واقعیت‌های موجود در روابط زوجین و درک نیاز آنان، به طراحی برنامه آموزش سلامت جنسی و زناشویی متناسب با نیاز واقعی افراد کمک زیادی خواهد کرد.

اسلامی رضایتمندی از زندگی زناشویی در چارچوب سلامت جنسی، افزایش بارداری‌های برنامه ریزی شده و کاهش شیوع ناباروری‌های اکتسابی را یکی از اهداف مهم سیاستهای ابلاغی جمعیت عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 11 میلیون جوان مجرد در کشور وجود دارد که به سن ازدواج رسیده‌اند وعبور از سن قانونی ازدواج و تاخیر در ازدواج نقش پر رنگی در وضعیت سلامت زوجین خواهد گذاشت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: باروری ، محمد اسلامی
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان