تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۲

بازار طلا و سکه به کما رفت

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت می‌داند و می‌گوید: برای پیش‌بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازار‌های جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می‌کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد.

بازار طلا و سکه به کما رفت

رویداد۲۴ یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز وضعیت بازار را مساعد عنوان می‌کند و می‌گوید: در طول این هفته گذشته پس از روز شنبه آرامش نسبی به بازار بازگشت، قیمت‌ها ثبات نسبی داشت، اما مجددا روز چهارشنبه و پنج شنبه علی رغم اینکه در بازار‌های جهانی قیمت اونس کاهش یافت، اما نوسان ارزی باعث شد اندکی قیمت طلا وسکه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نوسان ارزی و اونس جهانی به یکدیگر مرتبط هستند، می‌افزاید: عرضه و تقاضا نیز روی قیمت‌ها اثر می. گذارد، اما در روز‌های اخیر با وجود اینکه تغییری در تقاضا نبود و بازار التهاب نداشت، اما نوسان نرخ ارز باعث شد تغییرات بازار داخلی متفاوت‌تر از قیمت جهانی باشد.

به گفته بذرافشان، بازار کنونی طلا و سکه التهاب ندارد و رفتار‌های هیجانی در بازار مشاهده نشده است. وی اضافه می‌کند: به دلیل جنگ اسرائیل و فلسطین و تاثیرات آن روی قیمت، افزایش تقاضا رخ نداد، این برخلاف رویه سال‌های قبل بود. به همین خاطر بازار ملتهب نشد. قیمت‌ها به دلیل نوسان نرخ ارز و اونس جهانی تغییراتی دارد، اما شرایط حاد نیست ثبات قیمت‌ها هم با توجه به شرایط موجود خوب است، بنابراین مردم منتظر افزایش یا کاهش قیمت‌ها نباشند و مبادلات خود را انجام دهند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش بینی قیمت‌ها را در این شرایط سخت می‌داند و می‌گوید: برای پیش‌بینی باید ببینیم از ابتدای هفته بازار‌های جهانی و تحولات سیاسی به کدام سمت حرکت می‌کند و نرخ ارز چه تغییراتی دارد. به طور کلی با توجه به شرایط موجود به نظر می‌رسد نوسان چشمگیری در بازار نباشد، اما برای پیش‌بینی زود است و باید منتظر اتفاقات باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تقاضای سکه و طلا چقدر کاهش یافته است نیز تاکید می‌کند: تقاضای مصنوعات طلا از ابتدای سال کمتر شده است نگاه مردم به خرید طلا و سکه به عنوان یک کالای سرمایه گذاری است به همین علت مانند گذشته روی مصنوعات طلا سرمایه گذاری نمی‌کنند و بیشتر تقاضا برای خرید طلای دست دوم، آب شده و سکه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت سکه ، قیمت طلا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان