تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۶ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

مصوبه مجلس: هزینه آب، برق و گاز بسیج، مراکز دینی، تبلیغاتی و سالن‌های سینما بر اساس تعرفه فرهنگی محاسبه شود

نمایندگان مجلس مصوب کردند تا هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه ای، سینمایی، مطبوعاتی و تبلیغی – دینی و بسیج، سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر به شرط تایید مراجع ذی‌صلاح، بر اساس تعرفه فرهنگی محاسبه شود.

هزینه گاز و برق بسیج

رویداد۲۴ به گزارش تسنیم؛ نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ح) ماده ۷۵ این لایحه با ۱۵۶ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید سلمان ذاکر در مخالفت با این بند گفت: با اصل متن مخالف نیستم بلکه به قدری این ماده توسعه یافته است که امکان عملیاتی شدن آن ممکن نیست، حتی در دوره‌های قبل نیز این بحث مطرح شده و رایگان بودن تعرفه‌های آب و برق گاز تایید شد. در برخی از سالن‌های فرهنگی که مساحت آن‌ها مشخص نیست، عملیاتی شدن آن ممکن نخواهد بود.

جعفر قادری در موافقت با این بند بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی سودآور نیستند و نمی‌توانند هزینه‌های خود را پرداخت کنند، گاهی از ادامه فعالیت باز می‌مانند. در اینجا مراکزی همچون سالن‌های تئاتر و سینما که درآمد مناسبی دارند، مشمول این بند نمی‌شوند، اما اگر تغییر کاربری دهند، باید زیرمجموعه این بند قرار بگیرند، نباید از مسائل فرهنگی کشور غفلت کنیم، امیدواریم دولت با اجرای این بند کمکی به مجموعه‌های فرهنگی کند.

احمد راستینه هفشجانی در موافقت با بند (ح) ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم یادآور شد: این حکم عیناً در برنامه ششم توسعه عنوان شده بود، اما آیین نامه آن نوشته نشده، بر همین اساس تلاش کردیم تا به صورت غیرمستقیم مراکز فرهنگی را در این بند مورد حمایت قرار دهیم. درخصوص فعالیت‌های فرهنگی امروز هر مقدار هزینه در حوزه هنری مذهبی، اعتقادی داشته باشیم، کمک به شاخص‌های کل فرهنگی کشور است.


بیشتر بخوانید: را‌ه‌اندازی سامانه جنجالی رصد سبک زندگی مردم تصویب شد


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در موافقت با این بند گفت: باید دولت آیین نامه‌ای بنویسد که مراکز فرهنگی صرفاً فعالیت فرهنگی داشته باشند، در حال حاضر برخی از مراکز فرهنگی هستند که دوزیست فعالیت می‌کنند.

براساس بند (ح) ماده ۷۵ لایحه مذکور؛ هزینه‌های انشعاب و مصرف آب، برق و گاز مراکز فرهنگی، هنری، قرآنی، رسانه ای، سینمایی، مطبوعاتی و تبلیغی - دینی، بسیج و شتاب دهنده‌های صنایع خالق فرهنگی - اجتماعی، انتشاراتی در بستر‌های مختلف، کتابفروشی، سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر دارای مجوز از مراجع ذی صالح مشروط به رعایت قوانین و مقررات پلیس اماکن عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، مادامی که فعالیت و استحقاق آن‌ها مورد تأیید مراجع ذی صالح باشد و همچنین مشروط به رعایت الگوی مصرف، براساس تعرفه فرهنگی (آموزشی) محاسبه می‌شود

دولت موظف است براساس این بند قانون آیین نامه مربوطه را تنظیم و به تصویب هیات وزیران برساند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مجلس یازدهم ، قبض گاز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
0
7
یعنی هرکی هرکی، عملا در اینکشور ابادانی هیچمفهومی نداره. رانت به هزاران مدل در چرخشه.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان