تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۲

بهترین لاستیک ایرانی

امروزه همه معمولا اتومبیل دارند بنابراین یکی از اجزای مهم و اساسی برای هر فردی که از این وسیله استفاده می‌کند لاستیک خوب و باکیفیت است.

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: در سبک زندگی امروز داشتن اتومبیل یکی از ملزومات محسوب می‌شود که برای خود نیاز‌هایی به همراه می‌آورد. یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای هر اتومبیل لازم و ضروریست داشتن لاستیک باکیفیت و ایمن است.

به گزارش رویداد۲۴ با یک جست‌وجوی ساده و یا کمی تجربه هر کسی متوجه می‌شود که بخش زیادی از تعادل ماشین و کیفیت رانندگی به کیفیت لاستیک مربوط است.
هر اندازه لاستیک شما استاندارد بالاتری داشته باشد تعادل و کیفیت رانندگی شما هم بهتر خواهد شد.

اما به‌راستی چه لاستیکی بخریم که بهترین باشد؟ باتوجه به ویژگی‌های لاستیک‌های استاندارد در دنیا مسلما ایران نمی‌تواند به آن‌ها در تولید لاستیک دست پیدا کند، اما ازسوی دیگر بسیاری از افراد هم توانایی خرید لاستیک‌های برند روز دنیا را ندارند پس چاره چیست؟

چاره کار این است که لاستیک اتومبیلمان را از یک برند ایرانی باکیفیت تهیه کنیم. اما ویژگی‌های یک لاستیک خوب چیست؟ در خرید لاستیک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

۱۰ برند مشهور باکیفیت لاستیک ایرانی

در این مطلب می‌خواهیم شما را با ده مورد از برندهای لاستیک ایرانی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

لاستیک بارز

‌یکی از مشهورترین برندها و شرکت‌های موفق در تولید لاستیک بارز است. لاستیک بارز  درزمینه تولید انواع لاستیک خودرو سنگین و سبک است که فعالیت خود را پس از انقلاب آغاز کرده است. این شرکت با تولید لاستیک کشاورزی شروع به فعالیت کرد.

اما بعد از مدتی تنوع تولیدات خود را بالا برده و امروزه هر نوع لاستیکی را تولید می‌کند. لاستیک‌سازی بارز در حال گسترش تجارت خود در سطح خاورمیانه است.

تجربه و پژوهش‌ها و براساس گفته چندین فروشنده لاستیک متوجه می‌شویم برند بارز بهترین لاستیک تولید داخل است.

کویرتایر (گران‌ترین لاستیک ایرانی)

پس از لاستیک بارز این کویر تایر است که به کیفیت بالا در محصولات خود مشهور است. نزدیک به ۴ دهه از شروع فعالیت کویر تایر می‌گذرد و یکی از بهترین تولیدکنندگان لاستیک‌های ماشین‌های سواری محسوب می‌شود.

بیش از ۲۰% سهم فروش لاستیک بازار ایران متعلق به شرکت کویر تایر است. همین نکته نشان‌دهنده کیفیت بالای تولیدات این شرکت است. البته قیمت محصولات این برند کمی گران‌تر از رقبای خود است.

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

گلدستون (پرفروش‌ترین لاستیک ایرانی)

برند گلدستون متعلق به شرک آرتاویل است. این شرکت نزدیک به ۴۰ سال قدمت داشته و بیشترین تنوع تولید را در میان لاستیک سازان ایرانی دارد. این شرکت با مشارکت دو شرکت ماشین‌سازی اصلی ایرانی (سایپا و ایران‌خودرو) تبدیل به قطب تولید لاستیک در ایران شده است.

یزد تایر

یکی دیگر از شرکت‌های راه‌اندازی شده در ایران که پس از انقلاب تاسیس شده است یدتایر است.

یزد تایر یکی دیگر از شرکت‌های تأسیس‌شده بعد از انقلاب است که با ۴۵ سال فعالیت توانسته جایگاه خود را در میان رقبای لاستیک‌سازی تثبیت کند. پشتوانه اطلاعاتی و فناوری یزد تایر، شرکت مشهور ژاپنی IRC است.

همچنین یزد تایر فعالیت مشارکتی نزدیک با شرکت وردشتاین هلند دارد. همکاری با دو شرکت مشهور لاستیک‌سازی اروپایی و آسیایی، یزد تایر را به اولین تولیدکننده لاستیک‌های نسل هفتم (تایر‌های مخصوص سرعت‌بالای ۲۵۰ کیلومتر) تبدیل کرده است.

درست است که گلدستون پرفروش‌ترین لاستیک ایرانی است و سبک‌ترین لاستیک‌های بازار را تولید می‌کند. اما درصد نارضایتی در میان خریداران لاستیک گلدستون بسیار بالا است.


بیشتر بخوانید:  اشتباهات رایج در استفاده از ماکروویو


واقعیت امر آن است که گلدستون بیشتر به‌واسطه پشتوانه دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا است که فروش بالایی را تجربه کرده است.

لاستیک پیروزی (پارس تایر)

شرکت پارس تایر یکی از برند‌های قدیمی با بیش از نیم‌قرن تجربه فعالیت درزمینهٔ تولید انواع لاستیک ماشین‌های سبک و سنگین است. محصولات این برند به کشور‌های حوضه خلیج‌فارس صادر می‌شوند.

لاستیک پیروزی یا همان پارس تایر با خود تجربه و پشتوانه شرکت لاستیک‌سازی پیرلی ایتالیا را به همراه دارد.

کیان تایر (لاستیک البرز)

این شرکت ۷۰ ساله شروع فعالیت خود را با مشارکت شرکت گوودریچ آمریکا آغاز کرد. امروز کیان تایر قدیم را بانام لاستیک البرز می‌شناسیم. این شرکت تجربه و پشتوانه علمی اولین تولیدکنندگان لاستیک آمریکایی را با خود به همراه دارد.

بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟

ایران تایر (نرم‌ترین لاستیک ایرانی)

ایران تایر هم یکی دیگر از شرکت‌های قدیمی است که درزمینهٔ تولید انواع تیوب و تایر ماشین‌های سبک و سنگین فعالیت دارد. این برند با نیم‌قرن تجربه با مشارکت شرکت مشهور لاستیک‌سازی آمریکایی (GENERAL TIRE) تأسیس شد.

ایران یاسا

این شرکت یکی دیگر از تولیدکنندگان تایر ایرانی است که شروع فعالیت آن در اواسط دهه ۵۰ شمسی بوده و بهترین تولیدکننده تایر‌های کشاورزی است. ایران یاسا بهترین گزینه برای کشاورزان محسوب می‌شود.

لاستیک دنا

پشتوانه دنا تایر برند ژاپنی بریجستون است. این مارک ۵۰ ساله با سرمایه گزاری لاستیک‌سازی بریجستون ژاپن شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر دنا تایر با همان نام قدیمی خود درزمینهٔ تولید انواع لاستیک سواری، کشاورزی و باری فعالیت دارد.

تک تایر آذر

چگونگی فعالیت این شرکت با دیگر شرکت‌های تولیدکننده تایر خودرو متفاوت است. این شرکت درزمینهٔ روکش گزاری تایر‌های فرسوده فعالیت دارد. این روش بهینه‌سازی لاستیک، محبوبیت بسیار بالایی در میان صاحبان خودرو‌های سنگین و صنعتی دارد.

زیرا تایر‌های ماشین‌های سنگین و صنعتی قیمت بسیار بالایی دارند. این روش هزینه بسیار کمتری به نسبت خرید لاستیک نو دارد. محصولات این شرکت بهترین گزینه برای افرادی هستند که به دنبال ارزان‌ترین لاستیک ایرانی هستند. البته محصولات این شرکت از بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی برخوردارند.

سخن پایانی

همان‌گونه‌که گفتیم کیفیت لاستیک‌های ایرانی درست مانند اتومبیل‌هایمان هرگز به پای کشورهایی مانند آلمان یا ژاپن نمی‌رسند اما به‌هرروی از نظر قیمت هم بسیار با هم متفاوتند. ده برند بالا تنها لاستیک‌های موجود در ایرانند و شما باید از میان آن‌ها البته اگر بودجه‌تان به لاستیک‌های خارجی نمی‌رسد گزینش کنید. اگر لاستیک دیگری با برند دیگری دیدید باید بدانید زیرمجموعه‎ این ده برندیست که در بالا از آن‌ها نام بردیم. 

به گزارش رویداد۲۴ لاستیک‌های ایرانی اگرچه به پای تایرهای خارجی نمی‌رسند اما به‌هرروی قیمت مناسبی دارند و البته شرکت‌های تولیدکننده لاستیک در ایران خوشبختانه در راه پیشرفت قرار گرفته‌اند و در این زمینه درحال حرکتند. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
پیشخوان