تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

نیکول کیدمن کیست؟

نیکول کیدمن، بازیگر، تهیه‌کننده و مدل مشهور استرالیایی/آمریکایی است. او با بازی در فیلم "ساعت‌ها" به شهرت جهانی دست و در این مقاله قصد داریم بیوگرافی نیکول کیدمن را بررسی کنیم.

بیوگرافی نیکول کیدمن

رویداد۲۴ نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، بازیگر، تهیه‌کننده و مدل مشهور استرالیایی/آمریکایی، بیش از سه دهه است که در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت می‌کند. او تاکنون بیش از ۳۰۰ بار نامزد دریافت جوایز بوده و بیش از ۱۰۰ بار برنده جایزه شده است. نیکول کیدمن در طول زندگی‌اش تجربه‌ها و چالش‌های زیادی را تجربه کرده است که برای طرفدارانش الهام‌بخش بوده است. به‌طور کلی، دهه‌ی آخر ۹۰ و اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی (در تقویم شمسی: اوایل دهه‌ی ۱۳۸۰) به عنوان سال‌های اوج و برجستگی نیکول کیدمن به‌حساب می‌آیند. بازی او در فیلم‌هایی مانند "دیگران" و "ساعت‌ها" باعث شهرت جهانی او شده است. نیکول کیدمن به‌عنوان یکی از پرافتخارترین زنان بازیگر هالیوود شناخته می‌شود و به لحاظ تعداد جوایز برنده شده، در فهرست ۱۰ زن برتر هالیوود قرار دارد. در این مقاله، به بیوگرافی کامل نیکول کیدمن خواهیم پرداخت.

بیوگرافی نیکول کیدمن

نیکول کیدمن کیست؟

نیکول مری کیدمن در تاریخ ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ مصادف با ۳۰ خرداد ۱۳۴۶ در هونولولو، هاوایی به دنیا آمد. اگرچه او در ایالات متحده متولد شد، اما اصالت استرالیایی دارد. دلیل سکونت موقت خانواده‌اش در آمریکا، به علت اتمام درس پدر و مادرش بود. وقتی نیکول کیدمن ۴ سال داشت، خانواده به استرالیا بازگشتند. مادرش پرستار بود و پدرش زیست‌شیمی‌دان و روانشناس بالینی بود. او یک خواهر کوچکتر به نام روزنامه‌نگار و گوینده اخبار دارد. در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴ میلادی)، نیکول کیدمن پدر خود را به علت عارضه قلبی از دست داد.

نیکول کیدمن از سن ۱۶ سالگی با بازی در نقش‌های کوتاه در فیلم‌های استرالیایی، شروع به کار خود کرد. اما می‌توان گفت شروع کار حرفه‌ای وی را در اواخر دهه ۹۰ میلادی محسوب کرد. در این دوران، او به طور رسمی وارد هالیوود شد و در کمتر از ۱۰ سال، مهم‌ترین و پرافتخارترین جوایز فیلم‌ها را دریافت کرد. جالب است بدانید که در همین دوران، نیکول کیدمن با تام کروز، بازیگری که در آن سال‌ها در حال صعود به شهرت بود، ازدواج کردند. اما پس از ۱۱ سال، آن‌ها از هم جدا شدند. برای مطالعه بیوگرافی تام کروز، می‌توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

همسر فعلی نیکول کیدمن

نیکول کیدمن کیست؟

همسر فعلی نیکول کیدمن، کیث اربن، یک خواننده و آهنگساز استرالیایی است. نیکول کیدمن و کیث اربن در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ دو دختر به نام‌های Sunday Rose و Faith Margaret به دنیا آوردند.

قبل از اینکه نیکول کیدمن و کیث اربن با هم ازدواج کنند، نیکول کیدمن و تام کروز دو فرزند به نام‌های Isabella و Connor را به فرزندخواندگی قبول کرده بودند.

نیکول کیدمن همچنین طرفدار حزب دموکرات آمریکا است و به تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی این حزب کمک مالی می‌کند. او در برخی کمپین‌های آن‌ها نقش فعالی را ایفا کرده است.

فیلم‌های نیکول کیدمن

نیکول کیدمن کیست؟

نیکول کیدمن به طول فعالیت حرفه‌ای خود در بیش از ۶۴ فیلم سینمایی، ۱۷ سریال و ۲ تئاتر بازی کرده است. در زیر فهرستی از فیلم‌های مهم و برجسته نیکول کیدمن در سال‌های مختلف قرار دارد:

"بتمن برای همیشه" (۱۹۹۵): در نقش دکتر چیس مریدین، کارگردانی جوئل شوماخر.
"به خاطرش مردن" (۱۹۹۵): در نقش سوزان استون، کارگردانی گاس ون سنت.
"چشمان کاملاً بسته" (۱۹۹۹): در نقش آلیس هارفورد، کارگردانی استنلی کوبریک.
"مولن روژ" (۲۰۰۱): در نقش ساتین، کارگردانی باز لورمن.
"دیگران" (۲۰۰۱): در نقش گریس استوارت، کارگردانی آلخاندرو آمنابار.
"دختر روز تولد" (۲۰۰۱): در نقش نادیا – سوفیا، کارگردانی جز باترورث.
"ساعت‌ها" (۲۰۰۲): در نقش ویرجینیا وولف، کارگردانی استیون دالدری.
"داگویل" (۲۰۰۳): در نقش گریس مارگارت مالیگان، کارگردانی لارس فون تریه.
"کوهستان سرد" (۲۰۰۳): در نقش آدا مونرو، کارگردانی آنتونی مینگلا.
"افسونگر" (۲۰۰۵): در نقش ایزابل بیگلو – سامانتا، کارگردانی نورا افرون.
"خوش‌قدم" (۲۰۰۶): صداپیشه نورما ژان، کارگردانی جرج میلر.
"استرالیا" (۲۰۰۸): در نقش سارا اشلی، کارگردانی باز لورمن.
"لانه خرگوش" (۲۰۱۰): در نقش بکا کوربت، کارگردانی جان کامرون میچل.
"تعدی" (۲۰۱۱): در نقش سارا میلر، کارگردانی جوئل شوماخر.
"فقط باهاش کنار بیا" (۲۰۱۱): در نقش دولین آدامز، کارگردانی دنیس دوگان.
"پسر روزنامه" (۲۰۱۲): در نقش شارلوت بِلس، کارگردانی لی دنیلز.
"استوکر" (۲۰۱۳): در نقش ایولین استوکر، کارگردانی پارک چان-ووک.
"مرد راه‌آهن" (۲۰۱۳): در نقش پتی لومکس، کارگردانی جاناتان تپلیسکی.
"گریس موناکو" (۲۰۱۴): در نقش گریس کلی، کارگردانی اولیور داهان.
"پیش از آنکه بخوابم" (۲۰۱۴): در نقش کریستین لوکاس، کارگردانی روآن جوفی.
"بدینگتون" (۲۰۱۴): در نقش میلیسنت کلاید

جوایز و افتخارات نیکول کیدمن

نیکول کیدمن کیست؟

در این بخش از زندگی‌نامه نیکول کیدمن باید بگوییم که این بازیگر به لحاظ تعداد جوایز برنده شده در بین بازیگران زن، رتبه هفتم را دارد. او تاکنون برنده ۱۰۶ جایزه و نامزد دریافت ۳۱۶ جایزه دیگر بوده است. تا به امروز فیلم‌های نیکول کیدمن به بیش از ۶۴ فیلم سینمایی، ۱۷ سریال و ۲ تئاتر می‌رسد. اما ۱۰ فیلم و یک سریال بیش از نیمی از جوایز او را در اختیار دارند. در ادامه با این فیلم‌ها آشنا خواهیم شد.

نیکول کیدمن تاکنون در بخش بازی در فیلم برنده ۱۰ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم‌های "مولن روژ" و "ساعت‌ها" شده است. همچنین او ۸ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "شیر" و ۷ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "به خاطرش مردن" دریافت کرده است. علاوه بر این، او ۶ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "دیگران"، ۵ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "پسر پاک شد"، ۴ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "نابودگر"، ۳ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "لانه خرگوش"، ۲ جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم "داگویل" و ۲ جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم "استوکر" را دریافت کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
0
0
ملکه سینما مریل استریپ است. خانم کیدمن حالا حالاها باید دنبال ایشان بدود.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان