تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۳ آذر ۱۴۰۲

خبر وزیر راه برای بازار مسکن/ منتظر سقوط قیمت مسکن باشیم؟

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی شهر جدید اندیشه با بیان اینکه در پروژه نهضت مسکن یک میلیون و ٩٠٠ هزار در کشور در حال ساخت است، اظهار داشت: روند واگذاری زمین در روستا‌ها بسیار جدی است و در شهر‌ها هم در واگذاری زمین اقدامات بی‌سابقه انجام شده بطوریکه تا کنون ۴٠٠ هزار قطعه زمین واگذار شده و تا پایان سال ۵٠٠ هزار قطعه زمین به مردم واگذار می‌شود.

خبر وزیر راه برای بازار مسکن/ منتظر سقوط قیمت مسکن باشیم؟

رویداد۲۴ وی با تاکید بر اینکه سیاست‌های ما راه‌اندازی پروژه‌های مشارکتی و تقویت حضور بخش خصوصی و عمومی در پروژه‌ها است، ادامه داد: این مدل سرمایه‌گذاری را به استان‌ها ابلاغ کردیم که بانک‌ها و سایر نهاد‌های مالی می‌توانند به بحث ساخت مسکن ورود کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای پروژه‌های راه‌سازی در خارج از کشور گفت: بزرگترین پروژه راه‌سازی خارجی ۵۵٠ میلیون دلار را در ترکمنستان شروع کردیم و قبل از آن پروژه راه‌سازی بیش از ٢٠٠ میلیون دلار در ارمنستان را شروع کردیم و همچنین رونق پروژه‌های مسکونی در خارج از کشور را آغاز کردیم.

بذرپاش افزود: در مشارکت با بخش خصوصی آورده ما به عنوان دولت ارایه تسهیلات و مجوز‌هایی است که در اختیار قرار دارد و با این امتیارات، بخش‌های خصوصی می‌توانند علمیات ساخت مسکن را پیش ببرند و امیدواریم آنقدر مسکن ساخته شود که کسی بی خانه نماند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۵٠ شهرک خصوصی را در دستور کار داریم و ٢٧ شهرک ساحلی را برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های کنترل قیمت مسکن تولید و عرضه بیشتر مسکن است البته برای کنترل قیمت مسکن مکانیزم‌های دیگری را هم دنبال می‌کنیم، اظهار داشت: طبق گزارش بانک مرکزی در آبان ماه هم قیمت مسکن رو به کاهش داشت، اما معاملات کاهشی نبود.

بذرپاش با اشاره به کاهش روند کاهش قیمت مسکن گفت: روز گذشته هم مرکز آمار اعلام کرد رشد تولید بخش مسکن در ۶ ماهه اول با رشد ٣.٨ درصد بخش مسکن مواجه شدیم در حالیکه در سال ٩٨ این عدد منفی ١۵.٨ درصد بود و در ۶ ماه اول سال گذشته منفی ١.۶ درصد بود و باید این عدد افزایش پیدا کند و به ۶ درصد برسد.

وی افزود: وزیر در راه هستم و سفر‌های استانی زیادی دارم و یکی از مطالبات به حق مردم در مناطق مختلف خدمات روبنایی و خدمات عمومی است.


بیشتر بخوانید:  روزنامه حامی دولت: اگر همه چیز گل و بلبل باشد، دولت می‌تواند ۲میلیون مسکن بسازد


همچنین علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید با بیان اینکه تجربیات موفق و نیمه موفق و بعضا تلخ در شکل‌گیری شهر‌های جدید داشتیم، اما شهر اندیشه از مدل‌های موفق از شهر‌های جدید محسوب می‌شود، اظهار داشت: نکته مهم در توسعه شهر‌های جدید این است که شهر‌هایی با خصوصیات آینده ساخته شود که هم تراز صنعتی سازی و هوشمندسازی و مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد و توسعه متوازن از جمله دستورالعمل‌های ما است.

وی با بیان اینکه الگوی شهرسازی باید متناسب با الگوی معماری ایرانی اسلامی باشد، ادامه داد: ظرفیت سرمایه‌های اجتماعی به عنوان نخبگانی بسیار است و شهروندان متعالی در اندیشه مستقر است.

جعفری تاکید کرد: ١٢٠ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید در حال ساخت است و در تحویل مساکن مهر هم اقدامات خوبی انجام شده است.

همچنین مهدی مسلم‌خانی، مدیرعامل شهر جدید اندیشه در ادامه مراسم با بیان اینکه این شهر ١٢۵ هزار نفر جمعیت مستقر شده و خدمات عمومی مطلوبی نسبت به سایر شهر‌های جدید دارد، گفت: تقریبا به افق طرح جامع رسیده و وفاداری به طرح جامع بسیار بالا بوده و اصول شهرسازی رعایت شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بوده‌است، ادامه داد: در این شهر محدودیت زمین داشتیم، اما پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی تعریف شد تا مولد باشیم و به جای خام فروشی، ارزش افزوده ایجاد کردیم و در حال حاضر هم تقریبا تمام پروژه‌ها به نتیجه رسیده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان