تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

انسیه خزعلی خبر داد: احداث بازارچه اختصاصی حجاب

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از ایجاد بازارچه‌هایی در هر استان که به فروش لباس استاندارد حجاب اختصاص دارد، خبر داد.

انسیه خزعلی خبر داد: احداث بازارچه اختصاصی حجاب

رویداد۲۴ تسنیم نوشت: انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور به فراخوان ایده‌های دختران اشاره کرد و گفت: بهترین ایده‌ها را از بین آنها انتخاب کرده به طوری که ویترین دخترانه را برای نیازهایی که دختران دارند در فضای مجازی فراهم کردیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: لازم است فرهنگ‌سازی وسیعی را در حیطه خانواده داشته باشیم و یک رویکرد را از روز خانواده آغاز کردیم با رویکرد‌های مختلفی مانند خانواده و تغذیه، خانواده و مد و لباس، خانواده و مهارت، خانواده و جمعیت، خانواده و فرهنگ ناملموس.

خزعلی درباره برنامه‌های این معاونت نسبت به پوشش زنان و دختران گفت: قیمت چادر و مانتو در جلسات حجاب و عفاف بررسی می‌شود و رئیس جمهور چندین بار به وزارتخانه‌های مختلف درباره حمایت از لباس‌هایی که استاندارد حجاب را دادند، دستور دادند تا قیمت آن‌ها کاهش یابد.

وی افزود: این حمایت‌ها هنوز اندک است، در بازدیدی که ازکارخانه حجاب شهرکرد داشتم، آن‌ها هنوز منتظر تسهیلاتی بودند تا تولید خود را سه برابر افزایش دهند.


بیشتر بخوانید: کنایه تند پرویز پرستویی به خزعلی: چرا مُلکِ ایران را مِلک پدریتان می‌دانید؟


خزعلی همچنین  بیان کرد: مقرر شد بازارچه‌هایی در هر استان به فروش لباس استاندارد حجاب اختصاص یابد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره ناامیدی دانش‌آموزان دختر و در نهایت نگاه آن‌ها به ازدواج بیان کرد: چرا ناامیدی؟ شرایط برای پیشرفت دختران فراهم است، تعداد زیادی از بانوان در رشته‌ها و تخصص‌های مختلف حضور دارند هم‌اکنون زنان ایرانی از جهت ایده پردازی و اختراعات از متوسط جهان بالاتر هستند، ازدواج هم چیز بدی نیست و بهترین فرصت خلقت، مادر شدن است.

وی درباره ازدواج دختران دانش‌آموز در روستا‌ها و بازماندن آن‌ها از تحصیل یا مدارس مختلط در روستا‌ها و ممانعت والدین از تحصیل فرزندان دختر به این دلیل گفت: یکی از دغدغه‌ها این است که مدارس مختلط نداشته باشیم، اما متاسفانه در برخی روستا‌ها به دلیل کمبود امکانات این مسئله وجود دارد همچنین باید تلاش شود تا در روستا‌ها برای دختران دبیرستان ایجاد شود البته مقرر شد خوابگاه‌های مرکزی تقویت شوند تا دانش‌آموزان دختر از روستا‌های کم جمعیت برای تحصیل به شهر بیایند.

خزعلی درباره ازدواج دختران در سنین کم گفت: از نظر قانونی باید حتما بلوغ در دختران ایجاد شده باشد البته بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به مسائل فرهنگی در قومیت‌هاست. در سال ۱۴۰۱ ازدواج قبل از بلوغ کم شده است و اکنون با مشکل بالارفتن سن ازدواج در شهر‌ها و روستا‌ها به دلیل مهاجرت پسران از روستا به شهر هستیم.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: انسیه خزعلی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۹
0
3
اولین بازارچه حجاب را آقای ثقتی افتتاح کرد.هایپر حجاب!!
کبری خانم ببین
|
Netherlands
|
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۰
0
1
امیدوارم ذلیل شوید بجا این طرحهای مضحک بازارچه اختصاصی حجاب و چپاندن انها در طهران به بلوچستان بروید و یکی از هزاران مشکل مردم انجا را حل فصل کنید
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان