تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

معرفی داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی

به تازگی، شرکت داچیا به صورت رسمی از نسل جدید خودروی داستر با نام تجاری داچیا داستر ۲۰۲۴ رونمایی کرده است.

داچیا داستر ۲۰۲۴

رویداد۲۴ به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های اقتصادی شرکت رنو، داچیا در هماهنگی با شرکت مادر، رویکرد جدیدی را در طراحی و تولید محصولات خود به کار گرفته است. طراحی‌های این کمپانی به طور کلی تغییر کرده و یک محصول کاملاً تحولی در این برند، نسل جدید داستر به حساب می‌آید. این خودرو به یک کراس‌اوور جذاب تبدیل شده است و با قیمت نسبتاً مناسب خود، برای صحبت کردن بسیاری از مشتریان موضوع بحث خواهد بود.

تاریخچه داستر

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

نسل اول داستر در سال ۲۰۱۰ در بازار اروپا رونمایی شد و با قیمت مناسب و تجهیزات ابتدایی مانند سیستم دو دیفرانسیل و قابلیت رانندگی آفرود، موفقیت تجاری قابل قبولی را کسب کرد. این روند در نسل دوم از سال ۲۰۱۷ تا به امروز ادامه داشت و طراحی داستر در این نسل نیز بهبود یافت و شکل زیباتری به خود گرفت. حالا، نسل سوم با پیشرفت‌های مهم در طراحی ظاهری و فنی معرفی شده است و پیش‌بینی می‌شود که به زودی به یکی از خودرو‌های پرموفق تحت برند داچیا تبدیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید: بهترین برند‌های خودرو جهان ۲۰۲۳


داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

داستر ۲۰۲۴ از پلتفرم CMF-B شرکت رنو استفاده می‌کند که نتیجه همکاری مشترک بین رنو، نیسان و میتسوبیشی است. این نسل جدید داستر، اشتراکات فنی زیادی با ساندرو و جاگر دارد. طراحی ظاهری داچیا داستر تا حد زیادی از کانسپت بیگستر الهام گرفته شده است. در بخش جلو، چراغ‌های باریک طراحی شده‌اند که با جلوپنجره خودرو همارتفاع هستند و لوگوی DC در میان جلوپنجره قرار دارد. سپر نیز دارای طراحی عضلانی و آفرودی است. در طراحی نمای کناری، گلگیر‌ها دارای محافظ‌های پلاستیکی هستند که جوانمردانه‌ترین حال و هوای آفرودی خودرو را نشان می‌دهند و گلگیر عقب نیز با حجم بزرگ خود، داستر جدید را به طرز چشمگیری بزرگتر و قوی‌تر نسبت به نسل قبلی به نمایش می‌گذارد.

در داستر جدید، دستگیره‌های در‌های عقب روی ستون لچکی قرار گرفته‌اند و دستگیره‌های مرسوم روی بدنه خودرو وجود ندارند. در نمای عقب، چراغ‌های عقب با الگوی Y شکل افقی طراحی شده‌اند و زاویه خروج داستر جدید بسیار خوب است. سپر نیز با هماهنگی با نمای جلو، طراحی آفرودی و عضلانی دارد. داستر جدید نسبت به نسل قبلی، فاصله ۷ میلی‌متری بیشتری از سطح زمین دارد که آن را در رانندگی خارج از جاده قدرتمندتر می‌سازد.

امکانات کابین داستر ۲۰۲۴

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

کابین داستر جدید نسبت به نسل قبلی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. غربیلک فرمان سه شاخه با طراحی ساده، اما زیبا به استفاده کننده امکان می‌دهد. نمایشگر لمسی ۱۰.۱ اینچ با زاویه ۱۰ درجه نسبت به سطح داشبورد قرار گرفته است تا راننده محورتر عمل کند و دید بهتری داشته باشد. در داستر جدید، مشتریان می‌توانند نیز کلاستر دیجیتال ۷ اینچی را سفارش دهند. داستر جدید همچنان به پنج صندلی مجهز است و صندوق بار آن حجمی برابر با ۴۷۲ لیتر دارد که تقریباً ۳۰ لیتر بیشتر از نسل قبلی است. علاقه‌مندان به سفر و طبیعت‌گردی هم می‌توانند روی باربند استاندارد داستر، ۸۰ کیلوگرم بار اضافی را حمل کنند.
داستر ۲۰۲۴ به امکانات ایمنی و رفاهی استاندارد و آپشنال زیادی مجهز شده است.

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

برخی از این امکانات عبارتند از: شش کیسه هوا، گرم‌کن صندلی‌های جلو، صندلی راننده قابل تنظیم برقی، سانروف، کروز کنترل، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و کشش، دی لایت، رادار نقطه کور، سنسور و دوربین عقب، رادار هشدار برخورد از جلو، شارژر بی‌سیم، و شش حالت مختلف رانندگی و غیره.

نسخه AWD (چهار چرخ محرک) داستر نیز پکیج سفر را در بر می‌گیرد که شامل تخت خواب تاشو، کیسه خواب و سایر امکانات مرتبط با سفر است.

مشخصات فنی داستر ۲۰۲۴

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

در نسخه هیبریدی داستر، سیستم پیشرانش شامل یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی و دو موتور برقی است. قدرت تولیدی این سیستم به طور کلی ۱۴۰ اسب بخار است. یکی از موتور‌های برقی در این مدل عمدتاً نقش ژنراتور باتری و استارتر را دارد، در حالی که موتور دیگر با قدرت ۴۹ اسب بخار، قدرت کل را به عدد ۱۴۰ می‌رساند. میانگین مصرف سوخت اعلام شده برای این مدل داستر هیبریدی حدود ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

در نسل سوم داستر، یک نسخه با پیشرانه هیبرید خفیف نیز وجود دارد. این نسخه از داستر از یک پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۳۰ اسب بخار برخوردار است. گشتاور این مدل احتمالاً در حدود ۲۴۰ نیوتن متر قرار دارد. این نسخه به صورت دو مدل AWD (چهار چرخ محرک) یا FWD (دو چرخ محرک) عرضه می‌شود و تنها با یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی قابل تهیه است. میانگین مصرف سوخت این نسخه داستر با پیشرانه سه سیلندر حدوداً ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

داچیا داستر ۲۰۲۴ هیبریدی با قیمت اقتصادی معرفی شد

علاوه بر این، داستر جدید نسخه دوگانه سوز (بنزین و LPG) را نیز داراست. پیشرانه کراس اوور در این نسخه از موتور ۱۰۰ ECO-G استفاده می‌کند که در نسخه‌های قبلی داستر، ساندرو، ساندرو استپ وی و لوگان نیز استفاده شده است. این نسخه داستر با پیشرانه گازسوز LPG از یک گیربکس اتوماتیک CVT استفاده می‌کند.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، قیمت شروع رنو داستر جدید حدود ۲۰ هزار یورو است و احتمالاً نسخه هیبریدی با آپشن‌های فول، قیمت بالاتری خواهد داشت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار خودرو ، رنو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان