تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

کیلین مورفی، یکی از بازیگران معروف اهل ایرلند است که در آثار موفقی حضور داشته است. با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین فیلم‌های کیلین مورفی آشنا شویم.

بهترین فیلم های کیلین مورفی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: کیلین مورفی (Cillian Murphy)، یک بازیگر ایرلندی است که در تاریخ ۲۵ می ۱۹۷۶ (۴ خرداد ۱۳۵۵) در شهر Cork به دنیا آمد. او برای دریافت جوایز مختلف، از جمله جایزه گلدن گلوب، نامزد شده است. او در سال‌های اخیر به خاطر بازی در سریال Peaky Blinders شناخته شده است و برای این نقش، نامزد دریافت جایزه تلویزیونی آکادمی بریتانیا شده است و جوایز دیگری نیز کسب کرده است. همچنین، کیلین مورفی در برخی از آثار به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) بازی کرده است و در فیلم‌های معروف دیگری نیز حضور داشته است.

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم "اپنهایمر" (Oppenheimer)، یکی از جدیدترین فیلم‌های Cillian Murphy و ششمین همکاری او با کریستوفر نولان است. در این فیلم، او در نقش J. Robert Oppenheimer، یک فیزیکدان نظری آمریکایی که به عنوان پدر بمب اتمی شناخته می‌شود، به ایفای نقش پرداخته است. فیلم "اپنهایمر" رده‌بندی R را دریافت کرده است و برای کودکان مناسب نیست. این فیلم، جدیدترین اثر کیلین مورفی در سال ۲۰۲۳، تحسین منتقدان را به دست آورده و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بوده است. علاوه بر این، به دلیل انتشار فیلم‌های "اپنهایمر" و "باربی" (Barbie) در یک تاریخ، رویداد‌های مرتبط با این دو فیلم به عنوان "باربنهایمر" (Barbenheimer) مشهور شده‌اند.

فیلم یک مکان ساکت: بخش دوم (A Quiet Place Part II)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

پس از موفقیت فیلم، استودیوی تولید فیلم پارامونت پیکچرز تایید کرد که قسمت دوم فیلم "یک مکان ساکت" (A Quiet Place) تولید شود. این فیلم، داستان یک خانواده را در پیش می‌گیرد که در دنیای پسا آخرالزمانی قرار دارند و باید در برابر موجودات نابینا و دارای حس شنوایی قوی، مسیریابی کنند و زنده بمانند. فیلم "یک مکان ساکت قسمت دوم" (A Quiet Place Part II) به لحاظ فروش، موفقیت زیادی را کسب کرد و همچنین برای دریافت جوایز مختلف، از جمله جایزه بفتا، نامزد شد.

فیلم دانکرک (Dunkirk)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم "دانکرک" (Dunkirk) کاندید دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه گلدن گلوب و بفتا بوده و همچنین سه جایزه اسکار را به خود اختصاص داده است. این فیلم توسط منتقدان تحسین بسیاری را به دست آورده است و برخی از آن‌ها آن را بهترین فیلمی که کریستوفر نولان به آن راهنمایی کارگردانی کرده است، توصیف کرده‌اند. داستان فیلم "دانکرک" در دوره جنگ جهانی دوم و تخلیه دانکرک رخ می‌دهد.

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم "شوالیه تاریکی: صعود یک افسانه" (The Dark Knight Rises) قسمت سوم و پایانی از مجموعه فیلم‌های شوالیه تاریکی است که توسط کریستوفر نولان کارگردانی شده است. این فیلم نیز کاندید دریافت جایزه بفتا بوده و یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های آن سال بوده است. داستان فیلم در هشت سال پس از رویداد‌های فیلم "شوالیه تاریکی" رخ می‌دهد، جایی که شخصیت Bane، بروس وین را مجبور می‌کند که دوباره به عنوان بتمن فعالیت کند و به نجات Gotham City از نابودی هسته‌ای بپردازد.

فیلم تلقین (Inception)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم "اینسپشن" (Inception) کاندید دریافت بیش از ۲۰۰ جایزه از جمله جایزه گلدن گلوب بوده و برنده بیش از ۱۵۰ جایزه از جمله تعدادی جایزه اسکار و بفتا شده است. داستان این فیلم، که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال بوده است، درباره یک شخص به نام دوم کاب (Dom Cobb) است که توانایی ورود به رویا‌های دیگران و دزدیدن اسرار آن‌ها را دارد. این توانایی او را به یک فراری بین المللی تبدیل کرده است و به قیمت همه آنچه دوست داشته است تمام شده است. حالا، به او پیشنهاد می‌شود که یک کار غیرممکن را انجام دهد و او باید از توانایی نادر خود استفاده کند. اما در این باره، به جای دزدیدن یک ایده از ذهن شخص دیگر، باید یک ایده را در ذهن یک شخص قرار دهد.

فیلم شوالیه تاریکی (The Dark Knight)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم "شوالیه تاریکی" (The Dark Knight) به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران توسط بسیاری شناخته شده است. این فیلم داستان بتمن، جیمز گوردون و هاروی دنت را دنبال می‌کند که اتحادی را با یکدیگر تشکیل می‌دهند. در این قسمت، جوکر قصد دارد بتمن را آزمایش کند و ببیند تا چه اندازه او برای نجات Gotham City پیش خواهد رفت. این فیلم برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، پس از مرگ هیث لجر، جوایز متعددی از جمله جوایز اسکار، بفتا و گلدن گلوب دریافت کرد.

فیلم بادی که در مرغزار می‌وزد (The Wind that Shakes the Barley)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم (The Wind That Shakes the Barley) داستانی را در طول دوره جنگ استقلال ایرلند (Irish War of Independence) از سال ۱۹۱۹ تا سال ۱۹۲۱ و دوره جنگ داخلی ایرلند (Irish Civil War) از سال ۱۹۲۲ تا سال ۱۹۲۳ روایت می‌کند. این فیلم داستان دو برادر اهل County Cork را دنبال می‌کند که به ارتش جمهوری‌خواه ایرلند می‌پیوندند تا برای استقلال ایرلند از بریتانیا مبارزه کنند. فیلم "کیلین مورفی" جایزه نخل طلا (Palme d'Or) را در جشنواره فیلم کن (Cannes Film Festival) کسب کرد.

فیلم بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم (The Wind That Shakes the Barley) در جشنواره‌های فیلم بفتا و اسکار کاندید دریافت جایزه شد. داستان این فیلم به دنبال روایت زندگی بروس وین از مرگ والدینش تا تبدیل شدن او به بتمن و مبارزه‌اش برای حفظ Gotham City است، که در این مسیر با مبارزه با شخصیت‌هایی مانند Ra's al Ghul و Scarecrow روبرو می‌شود.

فیلم چشم قرمز (Red Eye)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم (The Wind That Shakes the Barley) داستان خود را با ربوده شدن لیزا، یک مدیر هتل، در یک پرواز آغاز می‌کند. او توسط خاطیانی که پدر لیزا را در چنگال دارند، تهدید می‌شود که اگر با آن‌ها همکاری نکند، پدرش کشته خواهد شد. این فیلم نقد‌های مثبتی از منتقدان دریافت کرد و از لحاظ فروش نیز موفقیت آمیز بود.

فیلم ۲۸ روز بعد (۲۸ Days Later)

معرفی ۱۰ فیلم برتر از کیلین مورفی

فیلم ۲۸ روز بعد درباره انتشار یک ویروس به نام "خشم" است که انسان‌ها را به زامبی تبدیل می‌کند. فیلم در رده‌بندی R قرار دارد و تماشای آن برای کودکان مناسب نیست. داستان این فیلم در ادامه به توصیف بیدار شدن جیم از کما و ملاقات او با گروهی از بازماندگان می‌پردازد. جیم به این گروه می‌پیوندد و همراه با آن‌ها تلاش می‌کند تا برای نجات خود و سایر انسان‌ها مبارزه کنند. این فیلم نقد‌های مثبتی از منتقدان دریافت کرده و در بخش تجاری نیز موفقیت آمیز بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان