تاریخ انتشار: ۰۰:۱۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

فیلم دلخراش شکار غزال تازه متولد شده توسط یک عقاب

در یک فیلم مستند حیات وحش غزال مادر در تلاشی ناامیدانه برای نجات بچه تازه متولد شده‌اش با بزرگترین عقاب آفریقا روبرو شد.

شکار عقاب

رویداد۲۴ حسین فلاحی: یک شرکت معروف سافاری گردشگری، اخیراً این رویارویی قابل توجه حیات وحش را به اشتراک گذاشته است. این اتفاق خارق العاده در کمپ دشت مارا در ماسای مارا ثبت شده است.این شرکت در شرح ماجرا نوشت: « این روز مانند روزهای دیگر در کمپ مارا آغاز شد و مهمانان در حال حرکت در سافاری عصرگاهی خود بودند. با این حال، این سافاری به سرعت به یک تجربه فراموش نشدنی تبدیل شد. راهنمای سافاری متوجه فعالیت غیرعادی در آسمان شد. عقابی با سرعت زیاد پایین می آمد، احتمالاً می خواست چیزی را بگیرد! هیچ یک از مهمانان نمی توانستند ببینند که عقاب چه چیزی را هدف قرار می‌دهد، زیرا به نظر نمی‌رسید چیزی آنجا باشد. اما به محض برخورد عقاب به زمین، آنها یک بچه غزال را دیدند که توسط مادرش در علف‌های بلند پنهان شده بود.

عقاب در غیاب غزال مادر می‌توانست غزال کوچک را قبل از اینکه بتواند کاری انجام دهد، بگیرد. اما تمام امید برای بچه غزال از بین نرفته بود، زیرا مادرش همانجا بود. غزال مادر بدون ترس وارد شد! غزال مادر توانست برای یک لحظه عقاب را از تعادل خارج کند و چند متری به عقب ببرد. با این حال، اندازه و عزم عقاب بیشتر از توان غزال مادر بود و عقاب برای بار دوم وقتی برگشت بچه را محکم در چنگال هایش گرفت!»

«غزال مادر که متوجه شد نمی تواند در برابر عقاب قدرتمند پیروز شود، با ناراحتی از آنجا دور شد. او کوچولوی خود را پشت سر گذاشت و می دانست که تمام تلاشش را کرد اما بیشتر از این نمی توانست کاری انجام دهد.»

عقاب های جنگی که به عنوان بزرگترین عقاب های آفریقا شناخته می شوند، گونه ای جذاب و قدرتمند هستند. این پرندگان با طول بال هایی که به 2.6 متر می رسد، به دلیل قدرت و توانایی های شکار خود مشهور هستند. عقاب های جنگی معمولا حیوانات مختلفی از جمله بزهای کوچک، میمون ها، پرندگان بزرگ و حتی خزندگان را شکار می کنند. عقاب های جنگی با وجود قابلیت‌های شکار چشمگیر، در حال حاضر به دلیل از دست دادن زیستگاه با چالش‌هایی مواجه هستند و در لیست حیوانات آسیب‌پذیر قرار دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سخی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
0
1
تیتر رو درست کنید!
شکار غزال توسط یک آهو؟؟؟؟؟؟!!!!!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان