تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲

فیلم غافلگیرشدن پلنگ در خواب توسط دو شیر

مستندی از حیات وحش ببینید که پلنگ در خواب با خوش شانسی از دست شیر‌ها فرار می‌کند.

شکار شیر و پلنگ

رویداد۲۴  حسین فلاحی: به طور متوسط، پلنگ‌ها هجده ساعت در روز می‌خوابند. پلنگ‌ها روزها استراحت می‌کنند و شب‌ها شکار می‌کنند. آنها از دید شبانه و رفتار پنهانکارانه خود برای شکار طعمه‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که حمله به پلنگ نادر است، اما این شکارچیان راس کاملاً مصون نیستند. با اجتناب از گرمای شدید آفریقای جنوبی، در جایی در لیمپوپو، یک پلنگ در حال چرت زدن بود که توسط  دو شیر زن غافلگیر شد. با حمله ناگهانی شیرها، پلنگ به سرعت از جا بلند شد و فرار کرد. سپس، به راحتی از یک درخت بالا رفت تا بار دیگر در تنهایی خود راحت باشد.

خصوصیات پلنگ

پلنگ‌ها با کت طلایی متمایز خود که با گل‌های رز تیره و مخفی‌کاری بی‌بدیل تزئین شده اند، از جذاب‌ترین گربه‌های بزرگ در قلمرو حیوانات هستند. این موجودات گریزان که در طیف متنوعی از زیستگاه‌ها، از جنگل‌های انبوه هند گرفته تا ساوان‌های آفریقا، پرسه می‌زنند، با عادت به زندگی تنهایی سازگار شده‌اند.

پلنگ‌ها که از نظر علمی به عنوان Panthera pardus شناخته می شوند بسیار سازگار هستند و می‌توانند در محیط‌های مختلف از جمله علفزارها، کوه‌ها و جنگل‌های بارانی زندگی کنند. این سازگاری آنها را قادر می‌سازد تا سرزمین‌هایی را در مناطق مختلف مانند آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه و جنوب صحرای آفریقا ایجاد کنند. توانایی آنها برای رشد در چنین مناظر متنوعی به طبقه‌بندی آنها به عنوان یکی از پراکنده‌ترین گونه‌های گربه بزرگ کمک کرده است.

از نظر اندازه، پلنگ‌ها گربه های بزرگی با جثه متوسط ​​هستند و نرها عموماً بزرگتر از ماده‌ها هستند. نرهای بالغ معمولاً بین 80 تا 200 پوند وزن دارند، در حالی که وزن زنان بین 60 تا 130 پوند است. ساختار براق و عضلانی آنها، همراه با یک الگوی کت متمایز، آنها را نه تنها به شکارچیان چابک تبدیل می‌کند، بلکه به آنها در ترکیب شدن با محیط اطراف خود نیز کمک می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان