تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۹ آذر ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

بررسی کیا K۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

در اواخر آذرماه، کوشا خودرو برنامه‌ای کوتاهی برگزار کرد و سدان نیمه لوکس کیا K۵ کره‌ای را به طور رسمی معرفی نمود.

معرفی کیا K5

رویداد۲۴ پس از تحویل سلتوس و سونت به مشتریان، حالا نوبت به معرفی رسمی کیا K۵ از سوی کوشا خودرو رسیده بود. پس از معرفی اولیه، این خودرو وارد سامانه فروش خودرو‌های وارداتی خواهد شد. کیا K۵ در واقع نسل پنجم از خودروی اپتیما است و در بازار‌های جهانی به نام K۵ به جای اپتیما شناخته می‌شود. این خودرو از ظاهری بسیار جذاب و متمایز برخوردار است.

در ابتدا، باید بدانید که نسخه فیس لیفت اپتیما کوشا خودرو نیز در بازار جهانی معرفی شده است و به عنوان مدل ۲۰۲۵ شناخته می‌شود. در نسخه جدید کیا K۵، تغییرات چشمگیری در چراغ‌های جلو و عقب نسبت به نسخه‌ای که توسط کوشا خودرو معرفی شده بود، صورت گرفته است. چراغ‌های روز در طراحی جدید K۵ نقش مهمی دارند و با حالت بومرنگی و شکلی S شکل‌دهی شده‌اند، که به طور کامل احساس تازگی و تفاوت با نسخه ۲۰۲۳ را به ما می‌دهند. در نمای عقب نیز چراغ‌ها تغییر کرده‌اند، با این حال آن‌ها همچنان با حالت به‌هم پیوستگی طراحی شده‌اند و به آن‌ها حالت کشیدگی به سمت پایین و حالت بومرنگی اضافه شده است.

طراحی کیا K۵ وارداتی

بررسی کیا K ۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

نسل پنجم K۵ یا همان اپتیما، در مقایسه با نسل‌های قبلی، تغییرات جامعی در طراحی خود داشته و به‌روزتر شده است. در نمای جلو، سبک جدیدی از جلوپنجره‌های کیا به نام "تایگر نوز" با طرح مشبک جدید دیده می‌شود و چراغ‌های کشیده این سدان، طرح کلی Y را نشان می‌دهند. سپر نیز طراحی برجسته‌تری پیدا کرده است و ورودی‌های هوا با رنگ مشکی در قسمت پایین قابل مشاهده هستند. یک نکته مهم در مورد نسل جدید K۵ این است که بدنه آن نسبت به نسل قبلی بلندتر و عریضتر شده است، که این به این معنی است که داخل اتاق خودرو نیز فضای کاربردی بیشتری در اختیار خواهیم داشت.

بررسی کیا K ۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

در نمای کناری، طراحی جدید رینگ‌های چرخ‌های خودرو قابل مشاهده است و بدنه آن حالتی کاملاً فست‌بک را نشان می‌دهد. چراغ‌های عقب به صورت به‌هم پیوسته و تمام LED هستند و دو خروجی اگزوز به شکل مستطیلی را در دو گوشه سپر مشاهده می‌کنیم.

امکانات کابین کیا K۵ وارداتی

بررسی کیا K ۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

درون کابین، همانند بدنه، طراحی جدید و زیبایی دارد. داشبورد تا حدی حالت راننده‌محور دارد و تریم داخلی خودرو از نوع پارچه‌ای با رنگ‌های کرم و مشکی استفاده شده است. با این حال، زیرا نسخه فول این خودرو به ایران وارد نمی‌شود، امکانات بسیاری در دسترس نیست.

بررسی کیا K ۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

امکانات Kia K۵ شامل مواردی مانند دو عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم کنترل پایداری و کشش (ESC/TCS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم مدیریت پایداری خودرو (VSM)، سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، سیستم مالتی‌مدیا، کروز کنترل اتوماتیک، فرمان با کلید‌های کنترلی، دوربین دنده عقب، انطباق با اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان چرمی، رینگ‌های ۱۷ اینچی و موارد دیگر می‌باشد.

مشخصات فنی کیا K۵ وارداتی

بررسی کیا K ۵، جدیدترین خودرو وارداتی به ایران

Kia K۵ وارداتی به بازار ایران از یک پیشرانه ۲ لیتری MPI چهار سیلندر تنفس طبیعی بهره می‌برد. این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۹۶ نیوتن متر را دارد. یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز برای انتقال قدرت به چرخ‌های جلویی K۵ استفاده می‌شود. این پیشرانه از بلوک مشابه با پیشرانه سراتو استفاده می‌کند، اما از کد متفاوتی استفاده می‌کند و در واقع، از سری اسمارت استریم مشتق شده است. سیستم تعلیق K۵ در جلو از نوع مک فرسون و در بخش عقب از نوع مولتی لینک است.

قیمت کیا K۵ وارداتی

این نسخه از K۵، که در واقع نمونه پایه از این خودرو به حساب می‌آید، در بازار امارات با مدل ۲۰۲۳ حدود ۷۵۹۰۰ درهم معادل تقریبی ۲۰ هزار دلار قیمت دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان