تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

فیلم دیدنی نجات اسب آبی جوان از چنگ شیرهای نر

حیات وحش صحنه‌های عجیبی دارد. یکی از صحنه‌های خاص را ببینید که اسب‌های آبی قوی، اما ساکت با آرامش بچه خود را از دست شیر‌های نر نجات دادند.

شکار اسب آبی

رویداد۲۴ حسین فلاحی: ویدئویی که پربازدید شده است لحظه نجات یک اسب آبی از دست شیرهای نر را به تصویر می کشد.  در ابتدا، این کلیپ شبیه یک موقعیت ناراحت کننده به نظر می رسد که در آن دو شیر نر بر یک اسب آبی جوان غلبه کرده اند. تماشای این صحنه آسان نیست اما ادامه دهید زیرا پایان خوشی دارد.

تقریباً در نیمه راه، دو اسب آبی بالغ با بازی فوق العاده باحال ظاهر می شوند. این اسب ها از صحنه حمله عبور می کنند و به نظر می رسد که آنچه را که در حال وقوع است نادیده می گیرند. اما در واقع اسب آبی ها در حال ارزیابی وضعیت هستند و به زودی برای نجات همنوع خود باز می گردند. هر دو شیر، شیر نر هستند اما واضح است که به اندازه کافی اعتماد به نفس ندارند که با دو اسب آبی دیگرمقابله کنند. به طور معجزه آسایی، اسب آبی جوان نیز بلند می شود و به طرز شگفت انگیزی از دست شیرها فرار می کند.

آیا شیرها اسب آبی را شکار می کنند؟

شیرها به‌عنوان گوشتخوارانی که نیاز به پروتئین بالایی دارند، طیف وسیعی از طعمه‌ها را شکار می‌کنند. آنها به طور معمول بر روی حیوانات بزرگ از جمله گورخر، گراز وحشی و ایمپالا تمرکز می کنند. با این حال، آن‌ها اسب‌های آبی نوجوان را نیز شکار می‌کنند زیرا برای آنها غیرعادی است که یک اسب آبی بالغ را بگیرند مگر اینکه قبلاً مجروح یا بیمار شده باشد. این به این دلیل است که اسب آبی بسیار تهاجمی است. آنها حیواناتی عظیم الجثه و قدرتمند با دندان های تیزهستند. اگر دو اسب آبی در این کلیپ تصمیم می گرفتند به شیرها حمله کنند، احتمالاً این گربه های بزرگ بودند که با بدترین جراحات از بین می رفتند.

شیرها از چندین استراتژی مختلف برای شکار استفاده می کنند. شیرهای ماده در پراید اغلب با هم شکار می‌کنند، زیرا این به آنها شانس بیشتری برای موفقیت می‌دهد، مخصوصاً در مواجهه با طعمه‌های بزرگ. از سوی دیگر، نرها اغلب به تنهایی در حال شکار دیده می شوند. با این حال، آنها می توانند با سایر نرها ائتلاف کنند که به آنها کمک می کند موفقیت شکار خود را افزایش دهند. در این ویدئو آنها قصد داشتند شکار بزرگ را از گردن بگیرند تا بتوانند آن را از بین ببرند اما آن طور که آنها برنامه ریزی کرده بودند، این نقشه کار نکرد!

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان