تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۰۴ دی ۱۴۰۲

فیلم نبرد مرگبار پیتون با بزمجه

ویدیوی ضبط شده در کوئینزلند استرالیا، تصاویری از حیات وحش و نبرد مرگبار بین پیتون در مقابل بزمجه را به تصویر می‌کشد.

شکار مار پیتون

رویداد۲۴ حسین فلاحی: این نبرد معمولی بین شکارچی و طعمه نیست. در این فیلم که در استرالیا تهیه شده، شاهد نبردی تا حد مرگ بین دو خزنده وحشتناک در جهان هستیم که قدرت شکارگری خود را در معرض آزمایش قرار می‌دهند. به نظر شما کدام یک در این نبرد پیروز خواهد شد؟ پیتون یا بزمجه؟

این ویدیو که در کوئینزلند استرالیا  ضبط شده دو خزنده مرگبار را در حال نبرد نشان می‌دهد. در این ویدئو مشاهده می‌شود که پیتون بدن خود را محکم به  دور بدن و پاهای پشتی یک بزمجه پیچیده است. این مارمولک که به دلیل قدرتش در انقباض شناخته می‌شود، سعی می کند بر مار غلبه کند. در همین حال، بزمجه با چنگال‌های تیز و اندام‌های قدرتمند خود مقابله می‌کند و زخم‌های شدیدی روی بدن مار بر جای می‌گذارد.

نقاط قوت مار برای شکار

مار پیتون فرش ساحلی، با اندازه 13 فوت، یک شکارچی مهیب است. قدرت اصلی آن در توانایی اش در منقبض شدن و اعمال فشار بسیار زیاد برای تسلیم کردن طعمه‌اش نهفته است. پیتون‌ها که خونسرد هستند، به شدت به منابع گرمایی خارجی متکی هستند و در دماهای سردتر می‌توانند تنبل شوند. آنها همچنین فاقد سرعت و چابکی هستند. پیتون‌ها با انقباض طعمه خود را می‌کشند. آنها بدن خود را دور طعمه خود می‌پیچند. نیروی اعمال شده می‌تواند بسیار زیاد باشد، به اندازه‌ای که به سرعت طعمه را خفه کند.

از سوی دیگر بزمجه که می‌تواند تا 6.5 فوت رشد کند، دارای اندام‌های قدرتمند و پنجه‌های تیز است که برای بالارفتن و حفاری ایده‌آل است. چابکی و سرعت آن، آن را به هدفی دشوار برای شکارچیان از جمله مار پیتون تبدیل کرده است. بزمچه‌ها در حالی که سریع و چابک هستند، می توانند در صورت گرفتار شدن در حالت غافلگیر یا هنگام مواجهه با یک شکارچی ماهر در کمین مانند مار پیتون آسیب‌پذیر شوند. بزمجه‌ها به دلیل سرعت خود مشهور هستند و می‌توانند تا 15 مایل در ساعت بدوند! این سرعت، همراه با توانایی آنها در شنا و بالا رفتن از درختان، آنها را به شکارچیان همه کاره و طعمه‌های دشوار تبدیل می کند. رفلکس‌های سریع آن ها هم برای گرفتن طعمه و هم برای فرار از شکارچیانی مانند پیتون‌ها بسیار مهم است.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حیات وحش ، فیلم دیدنی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان