تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۱۱ دی ۱۴۰۲

اجرای شعار وزارت میراث در دستور کار قرار گرفت!

معاون میراث فرهنگی موزه‌ها گفت: نماد توسعه شهری و محلی برای پاتوق‌های فرهنگی هستند لذا به همین دلیل، پیگیر اجرایی‌شدن شعار «هر شهر یک موزه» هستیم.

دارابی معاون میراث فرهنگی

رویداد۲۴ مهر نوشت: قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی به معنای «نه گفتن به همه امور» نیست، باید در میدان حضور داشته باشیم و با قدرت، شجاعت توانایی حل مشکلات را داشته باشیم. باید همانند شهید سلیمانی، مسائل را در میدان حل و فصل کنیم.

وی در ادامه افزود: انجام کاوش و حفاری برای فعالیت‌های باستان‌شناسی طبق ضوابط از طریق میراث‌فرهنگی و سفارش به پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و تمسک به قانون به‌عنوان دستورالعمل از دیگر باید‌ها و نباید‌های مطرح شده از سوی دارابی در این جلسه بود.


بیشتر بخوانید: روایت ضدونقیض مسئولان از تعطیلی غذافروشی‌های خیابان ۳۰ تیر!


ارائه گزارش درباره قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی‌فرهنگی، تدوین برنامه‌های نظام‌مند در ارتباط با تدوین پرونده‌های ملی و جهانی، معرفی آثار ثبت جهانی و جبران عقب‌ماندگی‌ها، ارائه برنامه برای معرفی ۵۴ کاروانسرای ثبت جهانی شده، حمایت و استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد به مثابه ظرفیتی بزرگ در راستای مردمی کردن میراث‌فرهنگی، تهیه فهرست طرح‌های نیمه کاره که تا سال ۱۴۰۴ باید به اتمام برسند و مرمت بنا‌های تاریخی در اختیار سایر دستگاه‌ها، از دیگر نکات مورد اشاره قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی بود.

دارابی با تأکید بر اجرایی‌کردن شعار «هر شهر یک موزه» افزود: امروزه موزه‌ها نمادی از توسعه شهری هستند که موجب ایجاد پاتوق فرهنگی در آن شهر می‌شوند.

وی با اشاره به موافقت‌نامه وزیر راه و شهرسازی، بر استفاده از ظرفیت تبلیغی ترمینال‌های مسافربری و پایانه‌های فرودگاهی برای ترویج میراث فرهنگی کشور تأکید کرد.

دارابی گفت: موضوع دفن اموات ولو مشاهیر در بنا‌ها و اماکن تاریخی منع قانونی دارد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: میراث فرهنگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان