تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

بازدید از نخلستان‌های کیش؛ دیدنی‌های کیش

از جمله زیباترین جاذبه‌های کیش می‌توان به نخلستان‌ها اشاره کرد. این نخلستان‌ها که نمایانگر تاریخ و فرهنگ این جزیره هستند، موردتوجه مردم محلی و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و به جذابیت جزیره می‌افزایند. بیایید در نخلستان‌های کیش بگردیم و شکوه طبیعی آن‌ها را کشف کنیم!

رویداد۲۴ به جزیره زیبای کیش، ایران، یک مقصد گردشگری جذاب در کنار سواحل آرام خلیج فارس خوش آمدید! همه‌ساله مسافران بی‌شماری با تهیه بلیط هواپیما به این جزیره دلربا روانه می‌شوند. آب‌وهوای مساعد و جاذبه‌های فریبنده این جزیره برای هر گردشگری جذاب هستند. از جمله زیباترین جاذبه‌های کیش می‌توان به نخلستان‌ها اشاره کرد. این نخلستان‌ها که نمایانگر تاریخ و فرهنگ این جزیره هستند، موردتوجه مردم محلی و بازدیدکنندگان قرار می‌گیرند و به جذابیت جزیره می‌افزایند. بیایید در نخلستان‌های کیش بگردیم و شکوه طبیعی آن‌ها را کشف کنیم!

بازدید از نخلستان های کیش؛ دیدنی های کیش

چرا درخت نخل برای ما مهم است؟

درخت خرما در تاریخ باستانی ایرانیان، نمادی از زندگی و پایداری است. از آن به‌عنوان درخت زندگی یاد می‌شود، به دلیل توانایی آن در مقاومت در برابر بلایا و برکت دادن به صاحبانش مورداحترام است. این درخت نمادین را می‌توان در نقاشی‌های تاریخی و ادبیات ایران یافت. جالب اینجاست که این درختان نخل به تعداد مشابه انسان‌ها شمارش می‌شوند و این امر نشان‌دهنده اهمیت بالای آن‌هاست. نخلستان‌های کیش جاذبه‌ای قابل‌توجه است که نباید از دست داد.

کاشت نخل از دیرباز در مناطق گرمسیری ایران رایج بوده است و سواحل خلیج فارس را زینت داده است. این نخلستان‌ها، به‌عنوان یک سرمایه اقتصادی قابل‌توجه برای جوامع جنوبی محسوب می‌شود. فراتر از خرما، درختان نخل موادی را برای ساخت کالاهای حصیری مانند کلاه، طناب و سبد فراهم می‌کنند که نشان‌دهنده اهمیت آن‌ها در میراث و معیشت منطقه است.

هر درخت نخل دارای یک ریشه غالب است که هر سال در عمق زمین رشد می‌کند. این درخت ماندگار جایگاه خود را از طریق ریشه‌هایش تثبیت می‌کند و تنها زمینی را می‌خواهد که برای بقا و فرصتی برای میوه دادن اشغال کرده است. بااین‌حال، مقدار بیش از حد درختان دیگر اطراف درخت نخل می‌تواند باعث پژمرده شدن آن شود. بر اساس یک باور رایج، قطع‌کردن بالای درخت خرما منجر به مرگ آن می‌شود و هیچ امیدی برای احیای آن باقی نمی‌ماند. برای مراقبت از درختان نخل، جلوگیری از عبور آب بیش از حد از روی آن‌ها بسیار مهم است.

به تماشای نخلستان‌های کیش بروید

جزیره کیش با آب‌وهوای مساعد و خاک حاصلخیز، مزین به نخلستان‌های زیبا و قدیمی است. بعد از تهیه بلیط تهران کیش و سفر به این جزیره زیبا، از تماشای نخلستان‌های این جزیره غافل نشوید. اگر خاطرات مسافران گذشته کیش را در مورد این نخلستان‌ها خوانده باشید، متوجه می‌شوید که ظاهر امروزی این درخت‌ها با گذشته آن‌ها تفاوت بسیاری دارد. به نظر می‌رسد رشد فناوری بلایای مختلفی را بر سر این جزیره آورده است.

در گذشته، زمانی که زندگی در کیش صرفاً متعلق به ساکنان بومی آن بود، کشاورزی و دامداری شغل اصلی بود و در نتیجه نخلستان‌های متعددی در سراسر جزیره به وجود آمد که متناسب با شرایط آب‌وهوایی حاکم بود. بااین‌حال، با توسعه کیش، بسیاری از این درختان از بین رفتند و جای خود را به سازه‌های مختلفی دادند.

بااین‌حال، جزیره کیش، چهار نخلستان جذاب دارد که گردشگران بسیاری را مجذوب خود کرده است. بیایید این چهار نخلستان دلربا و محبوب کیش را بشناسیم:

۱. نخلستان طلوع کیش

یکی از برترین نخلستان‌های کیش، نخلستان طلوع کیش، است که در امتداد مرز شرقی جزیره، به طول 15 کیلومتر کشیده شده است. این نخلستان زیبا، محیطی ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری، قدم زدن یا رانندگی ارائه می‌دهد و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از مناظر دیدنی آن لذت ببرند و وسعت شرقی جزیره را کشف کنند.

۲. نخلستان باغ بهشت

نخلستان زیبای باغ بهشت، به‌عنوان قدیمی‌ترین نخلستان در جزیره شناخته می‌شود و در میان آغوش سرسبز خود خلوتگاهی آرام از شلوغی شهری را ارائه می‌دهد. این نخلستان با بیش از سه هزار درخت، جذابیت بی‌انتها را به‌نمایش می‌گذارد. این نخلستان، واقع در منطقه غربی محله سفین، پناهگاهی آرام برای ارتباط با طبیعت و تعامل با جامعه بومی جزیره فراهم می‌کند.

اگر بلیط قطار یا بلیط هواپیما کیش را به‌قصد سفر به کیش تهیه کرده‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهیم، در برنامه سفر خود حتماً بازدید از نخلستان باغ بهشت را در اولویت قرار دهید. غروب خیره‌کننده خورشید را در این نقطه ایده‌آل از دست ندهید. پس از بازدید از باغ بهشت، کشتی یونانی در نزدیکی آن و گزینه‌های مختلف غذاخوری و خرید در انتظار شماست که نوید یک تجربه لذت‌بخش از سفر به کیش را می‌دهد.

بازدید از نخلستان های کیش؛ دیدنی های کیش

۳. نخلستان مرجان کیش

یکی دیگر از معروف‌ترین نخلستان‌های کیش، نخلستان مرجان است که در بین گردشگران مشهور است. این نخلستان، با مساحتی حدود 15 هکتار، درختان نخل متعددی را در خود جای داده است. نخلستان مرجان که یکی از سرسبزترین مناظر جزیره کیش است، درختان اکالیپتوس، نارگیل و کاکتوس‌ها را نیز به‌نمایش می‌گذارد.

۴. نخلستان غروب کیش

پس از بازدید از نخلستان طلوع کیش، می‌توانید از نخلستان غروب که روبروی نخلستان طلوع در ساحل غربی جزیره کیش واقع شده است نیز دیدن کنید. این منظره خیره‌کننده، در نزدیکی کشتی یونانی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبایی را ارائه می‌دهد. نخلستان غروب کیش با وسعت 25 هکتار یکی از بزرگ‌ترین نخلستان‌های کیش است. برای ثبت یک عکس زیبا، بازدید از این نخلستان در هنگام غروب آفتاب توصیه می‌شود.

بازدید از نخلستان های کیش؛ دیدنی های کیش

هنگام بازدید از نخلستان‌ها به این توصیه‌ها توجه کنید

قبل از شروع به کاوش در نخلستان‌ها، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • ورود به نخلستان‌ها رایگان است و لازم نیست هیچ هزینه‌ای پرداخت کنید.

  • چهار نخلستان جزیره کیش در هر زمانی از شبانه‌روز قابل‌دسترسی هستند.

  • هر روز حداقل یک ساعت را به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در نخلستان‌ها اختصاص دهید.

  • به یاد داشته باشید که یک بطری آب‌معدنی به همراه داشته باشید.

  • قبل از رفتن به نخلستان‌ها ضدآفتاب بزنید.

معرفی هتل‌هایی با منظره جذاب نخلستان‌ها

زمان مشخصی برای خرید بلیط هواپیما و بازدید از جزیره کیش وجود ندارد، زیرا گردشگران در طول سال به این جزیره می‌آیند. این جزیره هتل‌های مختلفی را متناسب با ترجیحات و بودجه مسافران ارائه می‌دهد. برخی از این هتل‌های زیبا و مجلل مناظری زیبا از نخلستان‌ها ارائه می‌دهند و تجربه لذت‌بخشی را برای گردشگران ایجاد می‌کنند. اگر به دنبال تماشای منظره خیره‌کننده نخلستان‌ها هستید، اقامت در هتل‌های ترنج، داریوش و مارینا کیش را در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای بازدید از نخلستان‌های جزیره کیش

نخلستان‌های کیش را می‌توان با پای پیاده یا با دوچرخه در هر زمانی بازدید کرد. بااین‌حال، به دلیل آب‌وهوای گرم و مرطوب، ممکن است بازدید از این جزیره، در تابستان یا بهار که دما بالا است، چندان مناسب نباشد؛ بنابراین توصیه می‌شود در فصول سرد سال، نخلستان‌ها را کاوش کنید. غروب گیرا در نخلستان‌ها منظره لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند، بنابراین بازدید خود را بر اساس آن برنامه‌ریزی کنید.

کلام آخر

در این مقاله شما را به گشتی در نخلستان‌های کیش برده‌ایم و ویژگی‌های منحصربه‌فرد هرکدام از نخلستان‌ها و مکان‌های خاص آن‌ها را در جزیره برجسته کردیم. علاوه بر این، ما توصیه‌های مهم را برای بازدید از این نخلستان‌ها ارائه کرده‌ایم تا تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون دردسر داشته باشید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

برچسب ها: تور گردشگری
نظرات شما
پیشخوان