تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۲۳ دی ۱۴۰۲

سوئد در آماده‌باش جنگی قرار گرفت

فرمانده کل ارتش گفت: همه سوئدی‌ها باید از نظر ذهنی برای این احتمال آماده شوند.

سوئد در آماده‌باش جنگی قرار گرفت

رویداد۲۴کارل اسکار بوهلین، وزیر دفاع مدنی، در یک کنفرانس دفاعی گفت: «ممکن است در سوئد جنگی رخ دهد».

به گزارش بی بی سی، پس از آن، پیام او توسط ژنرال مایکل بیدن، فرمانده کل ارتش تکرار و بر آن تأکید شد، که گفت همه سوئدی‌ها باید از نظر ذهنی برای این احتمال آماده شوند.

اما، سیاستمداران مخالف دولت به لحن این هشدار‌ها اعتراض کرده‌اند.

ماگدالنا اندرسون، نخست‌وزیر سابق، به تلویزیون سوئد گفت وضعیت امنیتی جدی است، اما «به نظر نمی‌رسد که در آستانه جنگ باشیم.»

سازمان حقوق کودکان بریس گفت که خط تلفن کمک سراسری آن معمولاً تماس‌هایی درباره احتمال وقوع جنگ دریافت نمی‌کرده است. اما این هفته شاهد افزایش تماس‌های نگران جوانانی بود که گزارش‌های خبری یا پست‌هایی را در تیک‌تاک مشاهده کرده بودند که درباره جنگ در آن‌ها صحبت شده است.

مایا دال، سخنگوی بریس به بی‌بی‌سی گفت: «برای هشدار دادن به خوبی آماده شده بودند، چیز مبهمی نبود. آن‌ها باید زمانی که این نوع اطلاعات را به بزرگسالان ارائه می‌کردند، اطلاعاتی مناسب را برای بچه‌ها نیز ارائه می‌کردند.»

علیرغم بی‌پرده بودن پیام، اظهارات وزیر دفاع مدنی و فرمانده ارتش به عنوان زنگ خطر تلقی می‌شود.

پس از بیش از دو قرن صلح، سوئد در چند قدمی پیوستن به ائتلاف دفاعی ناتو، منتظر چراغ سبز پارلمان ترکیه و سپس مجارستان است.

فرمانده کل ارتش سوئد گفت که اظهارات او چیز جدیدی نیست.

او یک ماه پیش از جبهه شرقی اوکراین بازدید کرد و سوئد یکی از کشور‌هایی است که خلبانان اوکراینی را آموزش می‌دهد. گفته می‌شود استکهلم نیز در حال بررسی ارسال جنگنده‌های پیشرفته گریپن به اوکراین است.

ژنرال بیدن بعداً به روزنامه آفتونبلادت گفت: «هدف من این نیست که مردم را نگران کنم؛ هدف من این است که کاری کنم که افراد بیشتری در مورد وضعیت خودشان و مسئولیت‌هایشان فکر کنند.»

فنلاند پیش از این به ناتو ملحق شده است و مقامات روسیه گفته‌اند که در صورت تشدید تنش‌ها با ناتو، فنلاند «اولین کشوری است که متضرر می‌شود».

وزیر دفاع مدنی سوئد گفت که هدف او نگران کردن و بی‌خواب کردن مردم نیست، بلکه این است که از آنچه واقعاً در جریان است آگاه شوند. او از مقامات محلی، برنامه‌ریزان وضعیت اضطراری و آحاد مردم خواست تا واکنش نشان دهند.

بولین در کنفرانس جامعه و دفاع گفت: «اگر چیزی موجب بی‌خوابی من شود، این احساس این است که اوضاع خیلی کند پیش می‌رود.»

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ارتش روسیه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان