تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

این افراد را از زندگیتان حذف کنید

باید یاد گرفت که نمی‌توان و نباید با همه رفت‌وآمد داشت و به‌اصطلاح دل همه را به دست آورد. ما باید بیاموزیم برخی افراد را از زندگیمان بیرون کنیم.

این افراد را از زندگیتان حذف کنید

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: باید بدانیم و بپذیریم که نمی‌توانیم با تمامی افرادی که حتا به‌عنوان خویش و اقواممان هستند رابطه داشته باشیم.

به گزارش رویداد۲۴ برخی از افراد حتا اگر با ما نسبت نزدیکی هم داشته باشند ممکن است به ما آسیب بزنند و رابطه با آن‌ها می‌تواند زندگی ما را دستخوش ناراحتی کند بنابراین باید این افراد را از زندگی خود حذف کنیم تا بتوایم بهتر زندگی کنیم.

در این نوشته می‌خواهیم شما را با چندین مدل از افراد که حتما باید آن‌ها را از زندگیتان حذف کنید آشنا کنیم. اگر چنین کسانی در اطرافتان دارید پس از پایان این نوشته حتما به ارتباط برقرارکردن با آن‌ها کمی بیندیشید.

۱) شاکیان دائمی

همه ما با این‌گونه افراد آشناییم کسانی‌که از همه چیز و همه کس شاکیانند این‌ها شاکیان دائمی‌اند. شما آن‌ها را می‌شناسید، درست است؟ آن‌ها کسانی هستند که همیشه از همه چیز ایراد می‌گیرند - آب و هوا، غذا، دولت، همسایگانشان.

شکایت کردن می‌تواند مسری باشد و پیش‌از اینکه متوجه شوید، در شبکه منفی آن‌ها گرفتار شده‌اید. این در مورد نادیده گرفتن نگرانی‌ها یا مشکلات واقعی نیست. این در مورد تمرکز بی وقفه بر روی چیز‌های منفی است که لذت زندگی را از بین می‌برد و سبب می‌شود به فردی غرغرو بدل شوید.

در تمام درازای زندگی شما باید بتوانید انرژی اطراف خود را به بهترین شکل تغییر دهید و مثبت باشید اما شاکیان دائمی مانع آن می‌شوند. اگر متوجه شدید که از تعامل با آن‌ها می‌ترسید یا بعد از هر مکالمه احساس خستگی می‌کنید، ممکن است زمان آن رسیده که جایگاه آن‌ها را در زندگی خود ارزیابی کنید.

این افراد را از زندگیتان حذف کنید
۲) خون‌آشام‌های انرژی

شاید این نام کمی از دید شما شگفت‌آور و عجیب باشد اما در روانشناسی، خون آشام‌های انرژی وجود دارند و به افرادی گفته می‌شود که انرژی احساسی شما را تخلیه می‌کنند. آن‌ها پس از هر تعامل احساس خستگی و فرسودگی در شما به‌وجود می‌آورند. برخلاف شاکیان، این افراد ممکن است آشکارا منفی نگر باشند. حتا ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسند. اما نیاز آن‌ها به توجه و اعتبار می‌تواند بی وقفه و طاقت فرسا باشد. شما باید در زندگی انرژی خود را صرف کارهای نشاط‌اور کنید تا بتواند سبب پیشرفتتان شود. خون‌آشام‌های انرژی را از زندگیتان دور کنید تا بتوانید از لحظات زندگیتان استفاده کنید و لذت ببرید. شناخت این خون آشام‌های انرژی نخستین گام برای بازیابی آرامش و شادی شماست.

۳) عبوسان خاموش

شاید کسانی‌که مدام غر می‌زنند و شاکیان و یا خون آشام‌های انرژی را به سادگی بتوان تشخیص داد اما  نوع دیگری از افراد وجود دارد که شناسایی آن‌ها ممکن است چالش برانگیزتر باشد - عبوس خاموش. افراد بی‌صدا می‌توانند به ویژه مشکل ساز باشند، زیرا اغلب نارضایتی خود را آشکارا ابراز نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها نارضایتی خود را تنها از راه اعمال یا اظهار نظر‌های منفعلانه-پرخاشگرانه ابراز می‌کنند.

ممکن است تعجب کنید چگونه کسی که ساکت است می‌تواند آسیب برساند؟؛ اما باید بدانید که سکوت آن‌ها مسالمت آمیز نیست. مملو از نارضایتی یا انتقاد ناگفته است. این نوع منفی گرایی غیرمستقیم می‌تواند محیطی ناخوشایند به‌وجود آورند.

از آن‌جایی‌که این افراد وارد ارتباط مستقیم نمی‌شوند می‌توانند سبب بروز تنش‌هایی در زندگی و رابطه با شما شوند و این‌گونه به شما استرس تحمیل کنند. ارتباطات باز و مثبت کلید یک رابطه سالم است. اگر در زندگی تان یک عبوس خاموش دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به این موضوع بپردازید یا برای آرامش خاطر خود در طول سال‌های طلایی خود فاصله بگیرید.

این افراد را از زندگیتان حذف کنید
۴) معتادان نوستالژی

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که به نظر می‌رسد کاملاً در گذشته زندگی می‌کند؟ معتادان نوستالژی کسانی هستند که مدام خاطرات روز‌های خوب گذشته را به یاد می‌آورند، آنقدر که زندگی در زمان حال را فراموش می‌کنند. آن‌ها می‌توانند این احساس را در شما ایجاد کنند که گویی بهترین روز‌های شما پشت سر شماست، که دور از واقعیت است. هر چیزی اگر از اندازه و حد خود خارج شود سبب بروز ناراحتی می‌شود پس اگر چنین افرادی در زندگی و دور و برتان دارید فکری به حالشان بکنید و هر چه زودتر از خود دورشان کنید.

۵) بدبینان‌

نمی‌گوییم که ما فقط باید خود را با خوش بینان احاطه کنیم. به هر حال، داشتن یک دیدگاه واقع بینانه و مقابله با چالش‌هایی که بر سر راه ما قرار می‌گیرد، مهم است. اما بین واقع بین بودن و بدبین بودن تفاوت وجود دارد. بدبین‌ها استعداد دیدن بدترین‌ها را در هر موقعیتی دارند. آن‌ها سریع به مشکلات احتمالی اشاره می‌کنند و در تشخیص فرصت‌ها یا راه حل‌ها کند هستند.


بیشتر بخوانید: چگونه حرفه‌ای رفتار کنیم؟


همه ما روز‌هایی را داریم که به بدبینی متمایل می‌شویم، اما اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که مدام منفست، ممکن است زمان آن رسیده که در آن رابطه تجدید نظر کنید.

این افراد را از زندگیتان حذف کنید

۶) خودشیفته‌ها

افراد خود شیفته تمایل دارند دنیا را از دریچه علایق و خواسته‌های خود ببینند. آن‌ها اغلب بر مکالمات تسلط دارند و فضای کمی برای دیگران باقی می‌گذارند تا افکار یا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. ارتباط هنگامی ارزش‌مند است که شما بتوانید آزادانه اندیشه‌ها و رویاها و تجاربتان را بیان کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید چنین رابطه‌ای براساس احترام متقابل و لذت‌بخش است. اگر در زندگی خود افراد خود شیفته‌ای دارید که مکالمات را در انحصار خود قرار می‌دهند و علاقه کمی به تجربیات شما نشان می‌دهند، ممکن است زمان آن رسیده که در این روابط تجدید نظر کنید. به هرروی شما و یا هر شخص دیگری نیز به اندازه آن‌ها شایسته شنیده شدن و ارزش‌گذاریست.

۷) افراد غیرحامی

نوع دیگری از افراد که باید از آن‌ها فاصله بگیرید - افراد غیر حامی‌اند. کسانی‌که غیرحمایت کننده کسانی هستند که در تشویق یا تصدیق رویاها، اهداف یا دستاورد‌های شما ناکام هستند. همه‌ی ما در زندگی و در هر برهه‌ای شاید بخواهیم  سرگرمی تازه‌ای داشته باشید، به مکان‌های نو سفر کنید یا حتا یک تجارت کوچک راه اندازی کنید. داشتن افرادی که از شما حمایت می‌کنند و شما را تشویق می‌کنند اهمیت زیادی دارد. کسانی که به طور مداوم آرزو‌های شما را نادیده می‌گیرند یا آن را کوچک می‌شمارند، می‌توانند بر زندگی شما اثر بد و منفی بگذارند و شما را ناامید کند. 

اکنون زمان شما برای درخشش و کشف مسیر‌های تازه است. شما شایسته احاطه شدن توسط افرادی هستید که شما را بالا می‌برند و به توانایی‌های شما ایمان دارند. اگر افرادی در زندگی شما وجود دارند که به طور مداوم از رویا‌ها یا تلاش‌های شما حمایت نمی‌کنند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که نقش آن‌ها در زندگی خود را در حالی که به سمت این مرحله جدید هیجان انگیز پیش می‌روید تجدید نظر کنید.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۴
1
10
اگه افراد چاپلوس و دروغگو رو هم به این لیست اضافه کنیم دیگه کی میمونه دور بر مون؟!؟!؟!؟
رضایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۶
1
0
محتویات ذهن یک فمینیست بی مغز تمامیت خواه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان