تاریخ انتشار: ۱۳:۰۹ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

معرفی بایک BJ60 ؛پرادو چینی در اتو اکسپو تهران

در پنجمین نمایشگاه خودرو تهران، یعنی اتو اکسپو تهران، دیار خودرو برای اولین بار از مدل BJ۶۰ رونمایی کرد.

معرفی بایک BJ60

رویداد۲۴ نمایشگاه خودرو تهران در تاریخ ۱۰ بهمن ماه آغاز فعالیت خود را کرده و تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. در این رویداد بزرگ خودرویی، شرکت‌های خودروسازی دولتی و خصوصی با حضور گسترده، آخرین دستاورد‌ها و محصولات خود را به نمایش می‌گذارند. در این متن، ما به معرفی شاسی بلند جدید دیار خودرو با نام بایک BJ۶۰ می‌پردازیم.

طراحی ظاهری بایک BJ۶۰

معرفی بایک BJ60 ؛پرادو چینی در اتو اکسپو تهران

در نمای جلو، می‌توانیم امضای کمپانی بایک را در قسمت جلوپنجره، سپر و چراغ‌ها مشاهده کنیم. این امضا به سرعت به ما یاد محصولات جیپ می‌اندازد. به طور کلی، خطوط بدنه بایک BJ۶۰، به خصوص در نمای کناری، طراحی کلاسیک و مکعبی را برای این خودرو به ارمغان آورده است. با دقت به نمای کناری و به‌خصوص بج روی گلگیر جلو، برآمدگی گلگیر‌ها و شکل پنجره‌ها، قطعاً به یاد نیسان پاترول خواهیم افتاد. البته صرفاً طراحی خودرو الگوبرداری است و نمی‌توان به آن عبارت کپی‌کاری را نسبت داد.

معرفی بایک BJ60 ؛پرادو چینی در اتو اکسپو تهران

در نمای عقب، زاپاس روی درِ صندوق و چراغ‌های چهارضلعی، شکل و شمایل عضلانی را برای BJ۶۰ ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های خودرو نیز ۲۰ اینچی هستند که با ابعاد بدنه هم‌خوانی مناسبی دارند.

کابین و امکانات بایک BJ۶۰

معرفی بایک BJ60 ؛پرادو چینی در اتو اکسپو تهران

در بخش داخلی، مشاهده می‌کنیم که طرحی آشنا با خطوط صاف و بدون انحنا مانند ظاهر بیرونی خودرو به کار رفته است. دو صفحه نمایش مجزا وجود دارد؛ یکی برای سیستم اطلاعات سرگرمی با اندازه ۱۲ اینچ و دیگری برای کلاستر خودرو.

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم کنترل پایداری و کشش، کرال کنترل، قفل دیفرانسیل جلو و عقب، چهار چرخ سبک و سنگین، مود‌های رانندگی مختلف (اقتصادی، اسپرت، نرمال، برف، عبور از آب، شن، گل و لای، کوهستانی)، اتولایت، اتوهلد و ترمز پارک برقی، نورپردازی کابین، گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، ماساژور صندلی‌های جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، اتوپارک، مانیتور، کلاستر دیجیتالی، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی، سیستم پیشگیری برخورد از جلو، تریم چرمی، سیستم صوتی اینفینیتی، سقف پانورامیک و غیره.


بیشتر بخوانید: بررسی معایب دنا پلاس


بایک BJ۶۰ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۵۰۴۰، ۱۹۵۵ و ۱۹۲۵ میلی متر و فاصله محوری آن هم ۲۸۲۰ میلی متر است.

مشخصات فنی بایک BJ۶۰

معرفی بایک BJ60 ؛پرادو چینی در اتو اکسپو تهران

بایک BJ60 به قوای فنی هیبرید متشکل از یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ به‌علاوه یک سیستم هیبرید خفیف ۴۸ ولتی با شتاب صفر تا صد ۹ ثانیه مجهز است. این خودرو دارای حالات انتقال قدرت ۲H ،۴H و ۴L است. قدرت بایک BJ60 برابر با ۲۷۰ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۰۶ نیوتن متر اعلام شده و گیربکس خودرو هم از نوع ۸ سرعته اتومات است‌.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بازار خودرو
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان