تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

اعطای سند به سکونتگاه‌های غیر رسمی در اولویت قرار گرفت

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.

سکونتگاه های غیررسمی

رویداد۲۴ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان این که در قانون بودجه امسال نیز ظرفیت‌های خوبی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است، گفت: بر اساس بند «ث» قانون بودجه سال جاری ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد یا زمین خود را با واحدی نوساز یا زمین ‏های تحت مالکیت وزارت راه و شهرسازی با سقف ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی عوض کنند.

به گفته وی همچنین بر اساس بند (م) تبصره (۱۱) در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ امکان اعطای سند با اولویت سکونتگاه‏های غیررسمی در اراضی فاقد سند متعلق به وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.


بیشتر بخوانید: تامین مسکن، درمان و آموزش در دولت سیزدهم برای مناطق کم برخوردار با تمام توان پیگیری می‌شود


او اظهار کرد: بر اساس این بند به وزارت راه وشهرسازی اجازه داده می‌شود، اراضی در مالکیت خود را در سکونتگاه‌های غیررسمی که قبل ازسال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده و براساس طرح‌های مصوب شهری ساخت وساز صورت گرفته و درحال بهره‏برداری است را به مالکان اعیانی واگذار کند.

به گفته آئینی افراد با مراجعه به سایت facility.udrc.ir می‌توانند از قرارگیری ملک خود در محدوده بافت فرسوده مطلع شوند.

وی افزود: همچنین شهروندان می‏‌توانند شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را به سامانه پیامکی شرکت بازآفرینی شهری ایران به شماره ۳۰۰۰۸۶۱۲ ارسال کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان