تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

بهترین کادوی ولنتاین

حواستان هست که ولنتاین از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است؟ برای این روز و شادکردن عشق زندگیتان چه کرده‌اید؟

بهترین کادوی ولنتاین

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: حتما می‌دانید که در دنیا و هر ساله ۱۴ فوریه که برابر است با ۲۵ بهمن ماه در ایران به‌عنوان روز عشق جشن گرفته می‌شود و عشاق در این روز عشق و مهری که میانشان است را جشن می‌گیرند و به هم هدایایی هم می‌دهند.

اگر هنوز برای این روز کاری نکرده‌اید نگران نباشید در این نوشته چندین ایده برای هدیه به شما پیشنهاد می‌کنیم که براساس بودجه‌ی خود می‌توانید آن‌ها را برای عشق زندگیتان تهیه کنید و یک روز عالی و عاشقانه با هم داشته باشید.

تاریخچه‌ی ولنتاین

به گزارش رویداد۲۴ و همان‌گونه که در بالا اشاره کردیم روز ولنتاین (روز عشق یا عشاق) که به آن روز ولنتاین قدیس یا جشن ولنتاین نیز می‌گویند، هر ساله در ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن ماه خورشیدی) جشن گرفته می‌شود. این گرامی‌داشت به عنوان یک روز جشن مسیحی برای بزرگداشت یک شهید مسیحی به نام ولنتاین قدیس آغاز شد و از آن پس مردم و سننشان آن را به یک جشن فرهنگی، مذهبی و تجاری مهم عاشقانه در بسیاری از مناطق دنیا تبدیل کرد.

اما در مورد این‌که چرا ۱۴ فوریه روز عشق و ولنتاین نامیده شده است داستان‌ها و روایات گوناگونی وجود دارد. در کشور‌های اسکاندیناوی در اواسط فوریه است که پرندگان جفت‌گیری می‌کنند، به همین دلیل است که این دوره، از زمان‌های قدیم به عنوان نماد عشق و تولید مثل یاد می‌شود.

شماری داستان و روایت گوناگون از شهادت ولنتاین در ۱۴ فوریه وجود دارد، از جمله داستانی از زندانی شدن سنت ولنتاین رم به دلیل خدمت به مسیحیان تحت آزار و اذیت امپراتوری روم در سده سوم میلادی گفته شده است.

بر اساس یک سنت اولیه، سنت ولنتاین بینایی را به دختر نابینای زندانبان خود بازگرداند. داستان‌های پرشمار افزوده شده بعدی به این افسانه، ولنتاین را بیش‌تر با موضوع عشق مرتبط می‌کند: داستان‌های مربوط به سده هجدهم میلادی این قصه را پرآب و تاب‌تر کرده بازگو کننده این ادعاست که سنت ولنتاین، نامه‌ای را برای دختر زندانبان خود با امضای «ولنتاین تو» به عنوان وداع و بدرود پیش از اعدامش نوشته است. روایتی دیگر نقل می‌کند که سنت ولنتاین برای سربازان مسیحی که ممنوع الازدواج بودند، مراسم عروسی برگزار کرد.

بهترین کادوی ولنتاین

ولنتاین در ایران

سال‌هاست ولنتاین در ایران هم جشن گرفته می‌شود اگرچه ز سال ۱۳۸۹ تولید انواع پوستر، بروشور، جعبه و کارت‌های تبلیغاتی با نماد‌های قلب، نیم قلب، گل رز قرمز به مناسبت روز ولنتاین و هر گونه فعالیتی مبنی بر اطلاع‌رسانی، در این روز ممنوع شده است.

در ایران برخی بر این باورند که در ایران و در میان جشن‌های بسیاری که ایرانیان دارند جشنی با نام جشن سپندارمزگان وجود دارد که برای ستایش عشق و دوستیست و مصادف با ۲۹ بهمن ماه است و ما باید این روز را جشن بگیریم و البته برخی دیگر بر این باورند که می‌توان هر دو روز را جشن گرفت مهم جشن و پاسداشت عشق و مهر و داشتن روزی به شادیست.

رسوم ولنتاین

در کشور‌های اروپایی و آمریکایی دادن شکلات، کارت تبریک، گل و … به عنوان هدیه روز ولنتاین از شهرت خاصی برخوردار است. تزئین شکلات و پختن انواع آن نیز از آداب این روز به‌شمار می‌رود. این رسوم تا کشور‌های دیگر هم رایج است تا جایی‌که همه در این روز با دیدن خرس و گل و شکلات به یاد ولنتاین می‌افتند.

بهترین هدیه برای ولنتاین

با نزدیک شدن به ولنتاین شاید از خود بپرسید ولنتاین چی بخرم؟ معمولا افراد برای کادو ولنتاین شکلات، عروسک‌های خرسی و گل رز قرمز خریداری می‌کنند، چرا که تم این روز قرمز است. انتخاب هدایای منحصر به فرد به ساختن خاطرات به یادماندنی در این روز کمک فراوانی می‌کند.

برای تهیه هدیه ولنتاین بهتر است افزون‌بر توجه به ایده‌های جذاب، به سن و سلیقه فرد نیز توجه کنیم. در ادامه چندایده برای هدیه ولنتاین را مورد بررسی قرار داده‌ایم که شاید بتواند به شما کمک کند.

عطر

عطر همواره بهترین هدیه و البته خاص‌ترین چیزیست که می‌توانید به عشق خود هدیه دهید. خرید ادکلنی خوشبو نیز می‌تواند بوی ماندگار عشق را تا ابد در ذهن شما حک کند.

شکلات

شکلات ایده خوبی برای کادو در روز ولنتاین است که به نوعی بیانگر شیرینی عشق خواهد بود. شکلات‌های بسیار زیبایی در بازار وجود دارند که با کمی وقت گذاشتن می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. 


بیشتر بخوانید: ویژگی‌های همسر خوب


زیورآلات و طلا

خرید زیرورآلات مانند یک گوشواره زیبا در کنار شکلات افزون‌بر متفاوت کردن هدیه، دوام و ماندگاری آن را بیش‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید کادو ولنتاین برای دختر خریداری کنید، این کادو بهترین انتخاب است.

خرس عروسکی

یکی از بهترین روز‌ها برای اهدای خرس عروسکی به فرد مورد علاقه‌تان روز ولنتاین است. باز هم تاکید می‌کنیم دقت داشته باشید تا سن و شخصیت فرد را در خرید هدیه در نظر بگیرید.

ساعت مچی

یکی از کادو‌های مناسب در ولنتاین ساعت مچی مردانه و یا ساعت مچی زنانه است که می‌توان به عنوان کادو ولنتاین برای پسر یا دختر آن را تهیه کرد.

بهترین کادوی ولنتاین

شمع معطر

امروزه در بازار شمع‌های بسیار خاص و شیکی وجود دارند که می‌توانند بهترین هدیه برای این روز باشند.

فلاسک چای کوچک

می‌توان فلاسک چایی با کیفیت که ظرفیت حداقل سه لیوان قهوه یا چای را دارد، به عنوان هدیه ولنتاین برای هر فردی در نظر گرفت.

کوله پشتی برای پیاده‌روی و کوهنوردی

خرید کوله پشتی به عنوان هدیه نیز می‌تواند بهترین کادو برای افراد ورزشکار یا کسانی که به ورزش علاقه دارند، باشد.

جعبه موسیقی

جعبه موسیقی که با کوک کردن آن، آهنگ آرامش‌بخشی پخش می‌شود، کادو ولنتاین لاکچری خواهد بود.

کیف پول

کیف پول نیز هدیه مناسبی برای هر جنسیتی در روز ولنتاین است و انواع ست هدیه کیف پول زنانه معمولا انتخاب بسیاری از آقایان برای هدیه ولن است.

پک کرم‌ها و لوسیون‌های مراقبت از پوست

استفاده از پک مراقبتی پوست یکی از بهترین انتخاب‌های هدیه ولنتاین برای خانم‌ها است. با این هدیه آن‌ها را بسیار شادمان خواهید کرد.

بهترین کادوی ولنتاین

لباس

یکی دیگر از چیز‌هایی که همواره افراد را شادمان می‌کند و البته همیشه هم به آن نیاز دارند لباس است.

می‌تواید یک ست لباس برای هم هدیه بگیرید و از پوشیدن آن لذت ببرید.

ناهار یا شامی دو نفره

ایده جالب دیگر برای این روز دعوت به یک شام یا ناهار دونفره است. رزرو میزی در رستوران یا پخت غذای مورد علاقه همسر و چیدن میزی عاشقانه در خانه نیز هدیه شگفت‌انگیزیست.

بلیت مراکز تفریحی و فرهنگی

براساس سلیقه و علاقه‌مندی عشق زندگیتان می‌توانید به او بلیت سینما یا تئاتر و یا حتا باشگاه ورزشی و استخر هدیه دهید.

عکس‌های رنگی

در درازای رابطه حتما با هم عکس‌های خاطره‌انگیزی با هم دارید. برای تهیه کادویی دست‌ساز می‌توانید عکس‌های سلفی و زیبای دو نفر خود را چاپ کنید.

رفتن به سفری دو نفره

یکی از بهترین ایده‌ها و هدایایی که می‌توانید برای عشقتان بخرید رفتن به سفری دونفره است. این هدیه می‌تواند خاطرات بی‌مانندی برایتان رقم بزند.

گوی موزیکال

گوی موزیکال با طرح عاشقانه هدیه مناسبی برای روز ولنتاین است.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید هیچ هدیه‌ای اندازه مهر و عشق راستین و روراستی برای دیگران ارزش و اهمیت ندارد. تلاش کنید با هم روراست و مهربان باشید و به‌راستی از کنار هم بودن لذت ببرید هدیه تنها بهانه‌ای برای به یاد هم بودن است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان