تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲

۶ رنگی که نشان‌دهنده اضطراب‌اند

در این مطلب دلیل ارتباط نزدیک این رنگ‌ها با مفهوم استرس و اضطراب را بررسی خواهیم کرد. برخی از مطرح‌ترین رنگ‌های مرتبط با اضطراب عبارتند از خاکستری و سفید هستند.

۶ رنگی که شنان دهنده اضطراب هستند

رویداد۲۴ سیما صابری: آیا می‌دانستید ربرخی رنگ‌ها نشان دهنده اضطراب هستند؟ رنگ‌هایی که در تئوری رنگ، تجربه روان‌شناختی و طبیعت انسان ریشه دارند، ممکن است نشان‌دهنده سایر احساسات و عواطف مرتبط باشند. اما کدام رنگ‌ها احساس اضطرب را به بهترین شکل در خود جای می‌دهند و چرا اینطور است؟ در این مطلب دلیل ارتباط نزدیک این رنگ‌ها با مفهوم استرس و اضطراب را بررسی خواهیم کرد. برخی از مطرح ترین رنگ‌های مرتبط با اضطراب عبارتند از خاکستری و سفید هستند.

اگرچه هر فردی ممکن است رنگ‌های خاصی را بیشتر از دیگر رنگ‌ها اضطراب زا بداند، برخی از رنگ‌هایی که به بهترین شکل نشان دهنده اضطراب هستند عبارتند از قهوه ای، قرمز، نارنجی، سفید، زرد و خاکستری. این رنگ‌ها به دلیل تئوری‌های روان‌شناسی رنگ و همچنین تجربه کلی انسان ها، نشان‌دهنده اضطراب هستند. بسیاری از مطالعات رنگ‌ها و چگونگی تأثیر آن‌ها بر سطح اضطراب ما را بررسی کرده اند. مغز ما عمیقاً تحت تأثیر رنگ‌ها و چیزی است که روزانه به آن نگاه می‌کنیم و باعث می‌شود سایه‌های خاصی نسبت به سایرین بیشتر باعث ایجاد اضطراب شوند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا این رنگ‌ها مضطرب‌ترین احساسات ما را نشان می‌دهند.

رنگ سفید تداعی گر اضطراب

سفید یکی از رنگ‌هایی است که نشان دهنده اضطراب است. این رنگ در بیمارستان‌ها یافت می‌شود و حس اضطراب را به انسان منتقل می‌کند. این رنگ به دلایل زیادی بسیار با اضطراب مرتبط است. سفید هم تداعی‌گر بیمارستان‌ها و استرسی است که ممکن است در موارد مشابه در بیمارستان‌ها تجربه کرده باشید و هم نشانگر یک فضای خالی و تهی و به حاشیه رفتن انسان‌ها در آن است و بنابراین احساس استرس را منتقل می‌کند.

خاکستری یادآور اضطراب

خاکستری یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی است که نشان دهنده اضطراب است. یکی از دلایل اصلی احساس اضطراب زمانی است که با موقعیت‌های ناشناخته روبرو می‌شویم؛ و رنگ خاکستری به بهترین وجه نمایانگر ویژگی‌های تیره و بی چهره ناشناخته است. اضطراب و رنگ خاکستری با در نظر گرفتن تأثیراتی که روز‌های ابری بر روحیه و احساسات ما می‌گذارد، دست به دست هم می‌دهند.

۶ رنگی که شنان دهنده اضطراب هستند

قرمز نشانگر اضطراب

خشم موجود در رنگ قرمز ممکن است شما را مضطرب کند. رنگ قرمز در عین پرانرژی و رمانتیک بودن، به دلیل پرخاشگری که دارد، با احساسات مضطرب ارتباط برقرار می‌کند. خشم احساس دیگری است که به راحتی با رنگ قرمز مرتبط است. قاطعیت این خشم ممکن است افراد خاصی را مضطرب و نامطمئن کند.

زرد تداعی‌گر اضطراب

زرد از دیگر رنگ‌هایی است که نشان دهنده بسیاری از احساسات، از جمله اضطراب است. اگرچه زردیکی از این رنگ‌های برتر مرتبط با شادی است، اما ممکن است باعث ایجاد اضطراب در افراد خاصی نیز بشود. این امر احتمالاً به این دلیل است که رنگ زرد به نماد‌های هشدار دهنده و علائم احتیاط مرتبط است و مغز ما را به فکر چیز‌های ترسناک با دیدن این سایه سوق می‌دهد.

قهوه‌ای نشان دهنده اضطراب

ناراحتی یکی از احساسات مرتبط با رنگ قهوه‌ای است. رنگ قهوه‌ای می‌تواند شما را هنگام مشاهده آن مضطرب کند. بسیاری از سایه‌های تیره با احساسات منفی مرتبط هستند، به‌ویژه رنگ قهوه‌ای. ناراحتی، عدم اطمینان و نگرانی همه احساساتی هستند که معمولاً با این رنگ مرتبط هستند.

نارنجی تداعی‌گر اضطراب

رنگ نارنجی می‌تواند بیش از حد تهاجمی باشد و منجر به احساس اضطرب شود. رنگ نارنجی مانند قرمز به عنوان یک رنگ نگران کننده به دلیل ویژگی‌های قاطعانه اش در نظر گرفته می‌شود. در حالی که رنگ نارنجی ممکن است برای برخی افراد نشان دهنده خلاقیت یا شادی باشد، برخی دیگر ممکن است آن را با دیدی منفی‌تر ببینند. در واقع، بیشتر سایه‌های گرم به‌عنوان محرک اضطراب شناخته می‌شوند.

۶ رنگی که شنان دهنده اضطراب هستند

نمادگرایی رنگ‌ها درباره اضطراب

بیشتر رنگ‌هایی که نشان دهنده اضطراب هستند، نمادی از ناراحتی، عدم اطمینان و پرخاشگری هستند. دلیل اینکه این رنگ‌ها ممکن است ما را مضطرب کنند به خاطر تجربیات مشترک ما در مورد اشیا خاص و همچنین نحوه تجزیه و تحلیل مغز ما به طور کلی رنگ است. در حالی که این شش رنگ معمولاً با اضطراب مرتبط هستند، ممکن است متوجه شوید که رنگ‌ها یا سایه‌های دیگر نیز این احساس منفی را در شما ایجاد می‌کنند! در نتیجه احساس شما به رنگ‌ها می‌تواند از تجربیات فرهنگی و خانوادگی شما نیز نشات بگیرد.

روانشناسی رنگ‌ها در طبیعت

برای اینکه بفهمید که کدام رنگ‌ها در شما ایجاد اضطراب می‌کنند، از طبیعت کمک بگیرید. ببینید آیا رو‌هایی که برف همه جا را می‌پوشاند، شما را مضطرب می‌کند یا خیر. توجه کنید که خالی بودن برف ممکن است شما را مضطرب کند. همچنین روز‌های ابری که هوا رو به خاکستری می‌زند نیز ممکن است حس استرس و افسردگی را در شما ایجاد کند. این امر طبیعی است نه تنها احساس افسردگی ما در روز‌های خاکستری برجسته‌تر می‌شود، بلکه وقتی ابر‌ها بالای سر ما قرار می‌گیرند، اضطراب مان گویی افزایش می‌یابد. گاهش اوقات در یک روز پاییزی با مشاهده برگ‌های قرمز ممکن است اضطراب به شما القا شود. با قرمز شدن برگ‌های سبز شاید احساس اضطراب بیشتری کنید.

گاهی حتی اضطراب در نور زرد خشن خورشید نیز یافت می‌شود. اضطراب شما ممکن است در روز‌های گرم بیشتر باشد. در عینحال مسیر‌های قهوه‌ای گل آلود منجر به اضطراب می‌شود. گل و لای نه تنها برای افراد کثیف و ناراحت کننده است، بلکه نشان دهنده اضطرابی است که اغلب در رنگ قهوه‌ای وجود دارد. گاهی حتی گل‌های نارنجی باعث ایجاد احساس اضطراب تان می‌شود. هرچه هست برخی رنگ‌ها نشان دهنده اضطراب هستند و می‌توانید در طبیعت نشانه‌های آن را در خود پیداکنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان