تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۳

ترفندهایی برای تازه‌ نگه‌داشتن شیرینی خشک و باقلوا

شیرینی خشک و باقلوا از شیرینی‌های پرطرفدار برای نوروز است. به همین بهانه در این مقاله طرز نگهداری صحیح این دو نوع شیرینی را به شما می‌گوییم.

نوروز/ ترفندهایی برای تازه‌ نگه‌داشتن شیرینی خشک و باقلوا

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: یکی از خوراکی‌هایی که همه در نوروز از آن استفاده می‌کنند و پذیرایی نوروز بدون آن ناقص است شیرینیست.

به گزارش رویداد ۲۴ در نوروز هر جا که می‌رویم امکان ندارد کسی شیرینی نداشته باشد و با آن‌ها از ما پذیرایی نکند و چه خوب است که این شیرینی تازه و خوش‌مزه باشد.

شیرینی خشک و باقلوا به دلیل مزه‌ی خوبی که دارند در میان مردم بسیار استفاده می‌شود، از این رو باید با روش‌های نگهداری درست شیرینی خشک و باقلوا آشنا شوید.

چرا شیرینی خشک؟

اما شاید برای شما هم پرسش باشد که چرا در نوروز بیش‌تر از شیرینی خشک استفاده می‌شود. باید بدانید یکی از مواردی که در این روزها مدنظر همه است اندازه و میزان ماندگاری شیرینیست. رطوبت کم‌تر شیرینی خشک نسبت به شیرینی تر، دلیل ماندگاری بیش‌تر آن است.

شیرینی خشک را می‌توان یک تا دو هفته بیرون از یخچال و در جای خنک نگهداری کرد، همچنین می‌توان به مدت یک ماه در فریزر قرار داد.

البته باید توجه داشت که هر چه مدت زمان نگهداری شیرینی خشک کوتاه‌تر باشد، بهتر است، زیرا احتمال اکسید شدن روغن آن وجود دارد و در طولانی مدت افزایش پیدا می‌کند بنابراین به
اندازه نیاز شیرینی خریداری کنید.

نوروز/ ترفندهایی برای تازه‌ نگه‌داشتن شیرینی خشک و باقلوا

یکی از روش‌های افزایش مدت ماندگاری شیرینی، به‌ویژه شیرینی‌های نوروز این است که در ظروف در دار نگهداری شود. برای این کار لازم است شیرینی‌ها را به صورت ردیفی در کنار هم قرار دهید و برای جلوگیری از چسبیدن شیرینی‌ها به یک‌دیگر و خرد شدنشان هم می‌توانید ورقه‌ای از کاغذ روغنی بین ردیف‌های بالا و پایین قرار دهید سپس برای مدت کوتاه در یخچال بگذارید تا شیرینی تازه‌تر بماند.

نگهداری طولانی مدت شیرینی خشک باعث مسمومیت نمی‌شود، اما تازگی خود را از دست می‌دهد و به دلیل اکسید شدن روغن آن می‌تواند در تمام گروه‌های سنی، حداقل بروز مشکلات گوارشی را در پی داشته باشد.

برای نگهداری کوتاه مدت شیرینی در یخچال بهتر است آن‌ها را در جعبه‌های در بسته داخل کیسه‌های نایلونی بدون منافذ قرار دهید.

نوروز/ ترفندهایی برای تازه‌ نگه‌داشتن شیرینی خشک و باقلوا

از قرار دادن بسته‌های شیرینی در معرض نور آفتاب خودداری کنید.

برای نگهداری طولانی مدت شیرینی، جعبه‌ها را در کیسه‌های بدون منفذ نایلونی یا نایلکس قرار دهید و در فریزر نگهداری کنید تا کیفیت مطلوب آن‌ها افزایش یابد.

شیرینی‌ها را از جایی تهیه کنید که آن‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند.


بیشتر بخوانید: فوت و فن پخت آش رشته مجلسی


روش‌های نگهداری باقلوا

نگهداری از باقوا هم درست مانند شیرینی خشک است که در این‌جا به چند نکته‌ی مهم آن اشاره می‌کنیم:

به این نکته توجه داشته باشید که در تهیه باقلوا از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود پس در نگهداری آن به چند نکته زیر توجه کنید.

باقلوا را در جای خشک و خنک نگه دارید.

اگر می‌خواهید باقلوا‌ها را به صورت کوتاه مدت نگهداری کنید بهتر است آن‌ها را در یخچال بگذارید البته به صورت دربسته و داخل کیسه‌های نایلونی یا جعبه‌های دربسته.

بسته‌های باقلوا را دربرابر  نور آفتاب قرار ندهید.

اگر می‌خواهید باقلوا‌ها را به صورت طولانی مدت نگهدارید بهتر است درون ظروف دربسته یا داخل نایلون یا نایلکس و در فریز نگهداری شود.

نوروز/ ترفندهایی برای تازه‌ نگه‌داشتن شیرینی خشک و باقلوا

نکات مهم نگهداری شیرینی

در نگهداری شیرینی باید به چند نکنه توجه داشته باشید که در ادامه به طور کامل به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گاه با خردشدن شیرینی‌ها روبه‌رو می‌شویم. باید بدانید این موضوع نشان‌دهنده‌ی خرابی شیرینی نیست. توجه داشته باشید برای جلوگیری از خرد شدن شیرینی‌ها حتما از کاغذ روغنی برای مابین آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از خود ظرف شیرینی نمی‌تواند مانع خشک شدن آن‌ها شود پس حتما از ظرف در دار استفاده کنید.

نکته‌ی جالبی که وجود دارد این است که نگهداری شیرینی به صورت تکی سبب خشک شدن و بدمزه شدن آن می‌شود پس کوشش کنید شیرینی‌ها را با هم و در ظرف در دار نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که شیرینی‌ها را از نور آفتاب و همچنین جا‌های‌تر دور نگه دارید جای شیرینی باید خشک و خنک باشد.

هنگامی‌که جعبه شیرینی را در یخچال می‌گذارید سایر مواد داخل یخچال را از آن دور نگه دارید و در جعبه را نیز بسته نگهدارید تا شیرینی‌ها مزه‌ی دیگر مواد غذایی را نگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان