تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۲

کارشناس فوتبال ایران: پرسپولیس سردرگم است و می‌بازد!

مرتضی اسدی با اشاره به نتایج هفته گذشته لیگ برتر که با شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک همراه بود در خصوص تأثیر تغییرات در کادر فنی سرخپوشان گفت: آنها سردرگم هستند و فکر می‌کنم اگر نتوانند خیلی زود با شرایط کنار بیایند بازی‌های دور برگشت خیلی سختی خواهند داشت.

کارشناس فوتبال ایران: پرسپولیس سردرگم است و می‌بازد!

رویداد۲۴ دور برگشت لیگ بیست و سوم فوتبال باشگاهی کشور علاوه بر نتایج شگفت انگیزی همچون برد آلومینیوم اراک مقابل پرسپولیس به همراه داشت بلکه چالش جدید پرورش بازیکن و معرفی جوانان به تیم ملی بزرگسالان برای تغییر نسل ایجاد کرد تا محل بحث کارشناسان و مربیان فوتبال قرار گیرد.

مرتضی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تحلیل شرایط تیم‌های لیگ برتری و همچنین پیش بینی بازی‌های حساس هفته هفدهم بین پرسپولیس و تراکتور تبریز درباره نحوه جوان‌گرایی در تیم‌های ملی و باشگاهی صحبت کرد که در پی می‌خوانید:

پرسپولیس سردرگم است

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به نتایج هفته گذشته لیگ برتر که با شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک همراه بود در خصوص تأثیر تغییرات در کادر فنی سرخپوشان گفت: پرسپولیس بازی قبلی را به خودش واگذار کرد. این تیم همچنان سایه تغییر سرمربی را روی خودش احساس می‌کند و کاملا مشخص است یکدستی لازم برای عبور از چالش تغییر سرمربی وجود ندارد. آنها سردرگم هستند و فکر می‌کنم اگر نتوانند خیلی زود با شرایط کنار بیایند بازی‌های دور برگشت خیلی سختی خواهند داشت.

تراکتور برنده بازی تهران است

اسدی با اشاره به دیدار حساس پرسپولیس و تراکتور در هفته هفدهم لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تصریح کرد: من فکر می‌کنم شرایط تراکتور عالی است. این تیم به ثبات فنی رسیده است. تنها ایراد تراکتور این است که مدت‌ها از بازی رسمی به دور مانده و نتوانسته است شرایط ایده آل خود را حفظ کند.

کاپیتان پیشین تراکتور پیش بینی خود از این دیدار با با برد شاگردان پاکو خمز انجام داد و گفت: قطعا تراکتور خیلی بهتر از پرسپولیس است و می‌تواند این تیم را شکست دهد. دو بازیکن جدید هم گرفته که در بحث بازی‌سازی می‌توانند کمک ویژه‌ای به این تیم کنند. اگر این تیم دور از هیجان عمل کند پرسپولیس را متحمل باخت دیگری خواهد کرد.


بیشتربخوانید: کار سخت پرسپولیس؛ چالش سرخ‌ها در بازی بزرگ هفته

مدیریت تراکتور باید آرامش داشته باشد

او درباره نقل و انتقالات بیش از اندازه تراکتور تبریز در فصل جاری لیگ برتر تصریح کرد: هر تیمی نیاز به تغییرات دارد اما نباید تفکرات و ساختار تاکتیکی یک تیم فراموش شود. تراکتور بعد از این همه مدت که در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته باید در مدیریت خود آرامش داشته باشد. این تیم با نقاط ضعف و قوتی که پیدا کرده دنبال رفع نواقص باید باشد و برنامه‌های بلند مدتی در زمینه پرورش بازیکن و همچنین قهرمانی در لیگ برتر داشته باشد. تراکتور یک قهرمانی به هواداران کم نظیر خود بدهکار است.

اهمیت تغییر نسل و جوان‌گرایی

اسدی درباره لزوم تغییر نسل در تیم ملی ایران یادآور شد: این موضوع را باید از دو دیدگاه متفاوت بررسی کرد. نخست اینکه باشگاه‌ها موظف به پرورش بازیکن و میدان دادن به آنها برای حضور در تیم ملی است. نمی‌توان از کادر فنی تیم ملی ایران انتظار پیدا کردن استعداد داشت. تیم ملی پله ترقی و رشد تیمی است نه اینکه بخواهیم بازیکن را آنجا پیدا کنیم و به او بها دهیم.

مربی فوتبال کشور ادامه داد: باشگاه‌ها وظیفه اصلی این موضوع را دارند. ما اصلا در رده‌های پایه خوب نیستیم. به طور ریشه‌ای در حال پسرفت در فوتبال پایه هستیم. استعداد زیاد داریم اما استفاده لازم از سوی باشگاه‌ها و سپس تزریق آنها از این راه به تیم ملی نداریم.

او درباره اهمیت تغییر نسل در تیم ملی بزرگسالان گفت: بازیکنان چند سال اخیر خیلی زحمت کشیدند. باید به آنها خسته نباشید گفت اما دیگر وقت پوست اندازی است. بهتر بود بعضی از آنها خداحافظی می‌کردند اما حالا که خودشان نرفتند باید کنار گذاشته شوند.

توهم نداشتن جانشین اشتباه است

او درباره بحث انتخاب جانشین بازیکن جوان به جای باتجربه تاکید کرد: این موضوع منطقی کاملا اشتباه است که یک نسل چون جانشین ندارد تا دوران پیرمردی باید بازی کنند. این یک توهم اشتباه است. خیلی از همین بازیکنان لژیونر فعلی با برند تیم ملی راهی اروپا شدند. بازیکن جوان باید در باشگاه خود بها ببیند و سپس در تیم ملی بدرخشد تا درخشش او را تمام دنیا شاهد باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان