تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۳

افطار سریع و خوشمزه

اگر در فکر تهیه افطاری ساده و سریع هستید، باید به شما بگوییم که خیلی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه، خوشمزه‌ترین غذا‌ها را در خانه آماده کنید و از روزه‌داران و مهمان‌هایتان در مراسم افطاری پذیرایی کنید.

افطار سریع و خوشمزه

رویداد۲۴ هدی کاشانیان: اگرچه آشپزی کردن یکی از لذت بخش‌ترین کار‌های دنیا است، اما در ماه مبارک رمضان، روزه داران با کمبود وقت، انرژی کافی برای آشپزی مواجه هستند. همچنین افزایش هزینه‌ها موجب شده تا بسیاری از خانواده‌ها در ماه رمضان به دنبال لیست طرز تهیه افطاری ساده، سریع و کم هزینه باشند. از طرف دیگر درست کردن افطاری‌های ارزون، راحت و خوشمزه می‌تواند ایده خوبی برای پذیرایی از مهمان و کاهش هزینه‌های شما باشد. اگر در فکر تهیه افطاری ساده و سریع هستید، باید به شما بگوییم که خیلی اوقات می‌توانید با کمترین هزینه، خوشمزه‌ترین غذا‌ها را در خانه آماده کنید و از روزه‌داران و مهمان‌هایتان در مراسم افطاری پذیرایی کنید.

معرفی برخی غذاهای افطاری که هم خوشمزه هستند و هم سریع آماده می‌شوند

•    شیر برنج: شیر برنج غذایی است که سریعاً آماده می‌شود و نیاز به زمان زیادی برای ایستادن سر گاز نیست، به‌شرط آنکه از قبل برنج خیسانده شود. برای تهیه این غذای افطاری برنج را از قبل خیس می‌کنیم. بعد از تمام شدن آب برنج شیر را به آن اضافه می‌کنیم.

•    فرنی: فرنی یکی از دسر‌های خوشمزه و مقوی است که هم برای کودکان و هم برای روزه‌داران در ماه مبارک رمضان مناسب است. این دسر به‌راحتی و در عرض چند دقیقه درست می‌شود.

•    کاچی: از سنت‌های دیرباز ایرانیان و به خصوص تبریزی‌ها این بوده است که برای افطار، کاچی بخورند. کاچی یک دسر و میان وعده ایرانی است که می‌توان حتی آن را به عنوان شام میل نمود. کاچی به دلیل اینکه در تهیه آن از کره، آرد و زعفران استفاده می‌کنند و بسیار مقوی است.

•    شله زرد: شله‌زرد از جمله غذا‌های سنتی است که همواره در نذری و ماه رمضان موردتوجه قرار می‌گرفته است و جز خوشمزه‌ترین دسرهاست. در روش پخت شله‌زرد علاوه بر گلاب و زعفران که نقش اساسی را در بو و عطروطعم آن بازی می‌کنند موادی از جمله برنج نیم دانه ایرانی، شکر، آب، کره، هل، پودر ژلاتین، خلال بادام و دارچین نیز مورد نیاز است. برنج بهتر است ۲۴ ساعت از قبل خیسانده شود.

•    سوپ سبزیجات: برای تهیه سوپ سبزیجات به هویج حلقه شده یک پیمانه، پیازچه خرد شده یک دوم پیمانه، فلفل سبز خرد شده یک پیمانه، گوجه فرنگی خرد شده سه پیمانه، کرفس خرد شده یک پیمانه، نخود سبز یک دوم پیمانه، مرغ پخته یک پیمانه، آرد دو قاشق غذاخوری و آب مرغ به میزان یک و دو دهم لیتر نیاز دارید. تمام سبزیجات را داخل روغن زیتون تفت دهید، سپس آن‌ها را به همراه آرد داخل آب مرغ در داخل جوشیدن بریزید. چند دقیقه‌ای اجازه دهید که مواد غذایی خوب پخته شود. در انتها مرغ‌های پخته و تکه شده، دارچین، فلفل و نمک اضافه کنید و با حرارت کم بگذارید جا بیفتد.

•    سوپ شیر: سوپ شیر با دارا بودن مقدار زیادی کلسیم گزینه بسیار مناسبی برای روزه اولی‌ها و سالمندان است. برای تهیه این سوپ به ۲۵۰ گرم جو، آب مرغ یا گوشت یک پیمانه، ۱۵۰ گرم هویج نگینی خرد شده، ۵۰ گرم ذرت، ۲ عدد سیب زمینی متوسط، یک لیتر شیر، صد گرم خامه و نمک و آبلیمو نیاز دارید. جو، آب مرغ و سیب زمینی را در ظرف می‌ریزیم و فرصت می‌دهیم تا کاملا پخته شود. سپس شیر و خامه را یکدست کرده و به مواد اضافه می‌کنیم. در آخر پس از جوشیدن شیر سوپ را خاموش می‌کنید. یادتان باشد که نمک را در انتها و پس از خاموش کردن گاز اضافه کنید.

•    حلوا افطاری: حلوا از جمله دسر‌های سنتی ایرانی است که بسیار خوشمزه است و با چای معمولاً سرو می‌شود. حلوا با آرد سفید درست می‌شود، اما می‌توان از آرد سنگک یا آرد گندم نیز برای تهیه حلوای مجلسی نیز استفاده کرد. حلوای نسکافه، حلوای هویج و حلوا‌های تیره برای افطاری توصیه می‌شود.

•    زولبیا و بامیه: از شیرینی‌های مخصوص ماه رمضان زولبیا و بامیه است که می‌توانید با چای آن را میل کنید. برای افطاری دادن این شیرینی معمولاً در سفره قرار دارد و به‌عنوان شیرینی مجلسی سفره افطار محسوب می‌شود.

افطار سریع و خوشمزه

•    حلیم: این افطاری محبوب معمولا دستور تهیه سختی را دارد، اما با دانستن چند نکته و صرف مقداری صبوری می‌توانید بهترین حلیم را تهیه کنید و با توجه به داشتن گندم و برخی مواد مغذی برای کم خونی نیز مناسب است.

•    خاگینه: خاگینه انواع مختلفی دارد که مانند کاچی در منطقه آذربایجان جزئی جدا نشدنی از سفره‌های افطار است. خاگینه را می‌توان به شکل‌های مختلفی مثل خاگینه ساده و قالبی یا به روش‌های فانتزی تری مانند خاگینه نیلوفری درست کرد.

•    کشک بادمجان: برای درست کردن کشک بادمجان ابتدا باید پوست بادمجان‌ها را بگیرید و روی آن‌ها را نمک بپاشید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا تلخی و آب قهوه‌ای بادمجان‌ها خارج شود. آن‌ها را خشک و در تابه با مقداری روغن سرخ کنید. زمانی که بادمجان‌ها کاملاً سرخ و طلایی شدند را در قابلمه بریزید و سیر را روی آن‌ها رنده کنید. می‌توانید سیر‌ها را به صورت حبه‌ای هم به بادمجان‌ها اضافه کنید و اجازه بدهید با بادمجان‌ها بپزند. سپس کشک را در آب حل کنید. مقدار آب را زیادتر بگیرید. کشک رقیق شده را به بادمجان‌ها اضافه کنید.

•    آش سبزی: آش سبزی شیرازی با عطر و طعم بی‌نظیر هم با گوشت و هم بدون گوشت درست می‌شود و اگر گذرتان به شیراز افتاده باشد حتماً در مغازه‌های فروش آش و حلیم حتماً چشم‌تان به دیگ آش سبزی هم خورده است. برای تهیه این آش از گوشت سردست گوسفندی، سبزی آش، نخود، عدس و لوبیا سفید استفاده می‌شود که می‌توانید این مواد را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه‌های افق کوروش تهیه کنید.

•    رنگینک خرما و گردو: این شیرینی اصیل برای جنوب کشور و در ماه رمضان خیلی درست می‌شود. برای تهیه رنگینک از کره، آرد، پودر دارچین، پودر هل، گردو و پودر نارگیل و پسته برای تزین استفاده می‌کنند. ئبرای تهیه رنگینک ابتدا کره را در ما‌هی تابه آب کنید. آرد الک شده را ه روغن در حال تفت مانند حلوا اضافه کرده و دایما هم می‌زنیم تا گلوله گلوله نشود. داخل خرما‌هایی که می‌خواهیم استفاده کنیم، هسته آن‌ها را در می‌آوریم.

افطار سریع و خوشمزه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ماه رمضان ، سبک زندگی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان