تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۸ نظر

امیرعبداللهیان: سازمان ملل که چند ماه قبل نسبت به کشته شدن یک دختر ایرانی جنجال راه انداخته بود، حالا نسبت به جنگ غزه سکوت کرده

وزیر امور خارجه ایران گفت: مسوولان ارشد سازمان ملل متحد که چند ماه قبل نسبت به کشته شدن یک دختر ایرانی جار و جنجال راه انداخته بودند، حالا نسبت به جنگ و نسل‌کشی و تجاوز به حقوق بشر در غزه سکوت کرده‌اند و کمیته حقیقت یاب تشکیل نمی‌دهند.

حسین امیرعبداللهیان

رویداد۲۴ مهر: حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه، در گفتگو با پایگاه خبری المیادین ادامه سیاست نفاق آمریکا در خصوص تجاوز به غزه را محکوم و تاکید کرد که اگر آمریکا از حمایت نظامی و تسلیحاتی از رژیم اشغالگر دست بردارد، اسرائیل حتی یک ساعت قادر به ادامه جنگ نخواهد بود.

وی در این گفتگو تاکید کرد که عملکرد سازمان ملل در خصوص تحولات غزه و کرانه باختری غیر قابل قبول است و شورای امنیت نیز به مسوولیت‌های خود در قبال استفاده قلدرمآبانه آمریکا از حق وتو عمل نکرده است.

وزیر خارجه کشور ابراز داشت که مسؤولان ارشد سازمان ملل متحد که چند ماه قبل نسبت به کشته شدن یک دختر ایرانی جار و جنجال راه انداخته بودند، حالا نسبت به جنگ و نسل‌کشی و تجاوز به حقوق بشر در غزه سکوت کرده‌اند و کمیته حقیقت یاب تشکیل نمی‌دهند.

امیر عبداللهیان گفت که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد برخی اقدامات مفید را انجام داده است، اما در عین حال تاکنون نتوانسته از طریق سازوکار‌های موجود در سازمان ملل هیچ کمک مؤثر و واقعی به ساکنان غزه کند.

وی ابراز امیدواری کرد که قضات دیوان بین‌المللی دادگستری حکم خود را در خصوص شکایت کشور آفریقای جنوبی علیه اسرائیل طی روز‌های آینده صادر کند تا این حکم به پایه و اساسی برای تمامی مؤسسات وابسته به سازمان ملل از جمله شورای امنیت و شورای حقوق بشر تبدیل شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور اقدام آفریقای جنوبی در شکایت ضد رژیم صهیونیستی را عملی شجاعانه برای تحقق عدالت خواند و تصریح کرد که ایران در عرصه‌های سیاسی و رسانه‌ای و حقوقی با قدرت از این اقدام حمایت می‌کند، البته موضع ایران این است که هیچ شبهه‌ای را در خصوص به رسمیت شناختن رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام ندهد.

وی ابراز داشت که رژیم صهیونیستی هیچ یک از اهداف اعلام شده خود در جنگ را محقق نکرده و نتوانسته حماس را ریشه کن یا خلع سلاح کند یا یحیی السنوار رئیس حماس در غزه را اسیر کند یا موقعیت اسرای صهیونیستی را شناسایی و آن‌ها را آزاد کند. این در حالی است که جنگ و موشک باران و نسل کشی در غزه همچنان ادامه دارد.

امیر عبداللهیان گفت که به برخی کشور‌های منطقه‌ای که میزبان پایگاه‌های آمریکا هستند، توضیح داده است که اراضی این کشور‌های اسلامی به مکانی برای حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی برای کشتار بیشتر فلسطینیان تبدیل شده است، چرا که تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعاتی که ایران به دست آورده، نشان می‌دهد که عملیات ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی برای تل‌آویو از طریق تمامی پایگاه‌های آمریکا در منطقه و کشتی‌های جنگی این کشور صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.


بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: هیچگاه از گسترش جنگ در منطقه استقبال نکرده‌ایم / ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد


وی با اشاره به اینکه نتانیاهو به دنبال گسترش دامنه جنگ و وارد کردن آمریکا در آن است، تصریح کرد که وی به این ترتیب می‌خواهد به حمایت فراگیر آمریکا دست پیدا کند.

وزیر خارجه ایران ادامه داد که آمریکایی‌ها اراده لازم برای توقف جنگ را ندارند، اما در عین حال پیام‌هایی مخابره کرده و مدعی عدم تمایل به توسعه دامنه جنگ می‌شوند، چرا که مخاطرات توسعه دامنه جنگ را می‌دانند، با این وجود آن‌ها از طریق تجاوز به یمن با همکاری انگلیس، خود اقدام به گسترش جنگ در منطقه می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
18
یه نفر مردک بی....!!!! حداقل ۵۰۰ نفر بوسیله مثلا هموطناشون کشته شدن!!!! اگه تو غزه داره کشتار میشه که اونهم قطعا محکومه بوسیله یه نیروی بیگانه داره انجام میشه!!!! پس ساکت شو موجود بدقواره.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
19
یک توضیح کوچک :
- ایشان وزیر امورخارجه غزه هستند ! با وزیر امور خارجه ایران ، اشتباه نشود !!!!
ناشناس
|
Sweden
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
15
کاملا بی‌ انصافی است که بگویم سازمان ملل در مورد غزه ساکت بوده است، رئیس سازمان ملل آقای گوترش جانانه درد و رنج مردم غزه را تکرار کرده تا حدی که اسرائیل خواهان استعفای وی شده است. تهوع آور است که شما از سازمان ملل که به کشتار حدود ۱۵۰۰ در ایران اعتراض کرده شاکی‌ هستید!
یعقوب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
2
دقت کردید، کشته شدن یک دختر ایرانی.
یک اعتراف دیرهنگام از آقای وزیر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
1
بیگناه کشته شدن هر انسانی یک فاجعه هست و از شما هم توقع داریم نسبت به کشته شدن همه بیگناهان معترض باشید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
3
بالاخره اذعان کردید که کشته شده !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
2
هیچ دختری در ایران نیست
امیر عبدالهیان
Kaveh .zamaneh
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
2
به جای گفتن این خزعبلات برو زبان انگلیسی یاد بگیر که بیشتر از این باعث سر شکستگی این کشورنشوی.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان