تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز

در این مقاله، با معرفی بهترین سریال‌های ایرانی در خدمت شما هستیم. با ما همراه باشید و در این لیست، سریال‌های متنوعی را برای تماشا در تعطیلات نوروز به شما معرفی می‌کنیم.‌

بهترین سریال های ایرانی

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: نمی‌توان انکار کرد که سریال‌های ایرانی در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته‌اند. حرفه‌ای‌تر شدن بازیگران، خلاقیت و تنوع بیشتر در سوژه‌ها و کارگردانی‌های جذاب، از ویژگی‌هایی هستند که در سریال‌ها و فیلم‌های جدید ایرانی مشاهده می‌شوند. همچنین، برخی از سریال‌های قدیمی نیز برای ما و بزرگسالان پر از خاطرات هستند و تماشای مجدد آن‌ها در تعطیلات لذتبخش است. در این مقاله تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین سریال‌های ایرانی قدیمی و بهترین سریال‌های ایرانی جدید سال ۱۴۰۲ بپردازیم. با ما همراه باشید.

سریال شهرزاد

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

شهرزاد سریالی ۵۹ قسمتی است که در سه فصل و در بازه زمانی ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۷ تولید و پخش شده است. کارگردانی این سریال توسط حسن فتحی صورت گرفته است.

بازیگرانی همچون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، غزل شاکری، مهدی سلطانی، جمشید هاشم‌پور، ابوالفضل پور عرب و... در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

شهرزاد می‌تواند به عنوان پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی تلقی شود. این سریال به واقع شبکه نمایش خانگی را احیا کرده و به آن جوانی دوباره بخشیده است. به همین دلیل، شهرزاد در لیست بهترین سریال‌های ایرانی جای دارد. البته دلایل دیگری نیز وجود دارد که در ادامه بیان خواهند شد.
شهرزاد یک سریال درام است که عاشقانه‌ای زیبا را در پیچ و تاب تاریخ به تصویر می‌کشد.

شخصیت‌پردازی در این سریال بسیار برجسته و جذاب است و حتماً شما را به خود جلب خواهد کرد.

نویسندگی این سریال نیز به عهده آقای حسن فتحی و خانم نغمه ثمینی بوده است.

سریال دفتر یادداشت

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

سریال "دفتریادداشت" داستان مردی به نام ایرج را روایت می‌کند که در یک آسایشگاه زندگی می‌کند. در گذشته، ایرج یک پلیس بوده است، اما در حال حاضر به دلیل از دست دادن حافظه کوتاه مدت، در آسایشگاه ساکن شده است. دوست ایرج به نام حمید، به آسایشگاه می‌آید و با اطلاع از فوت خواهر ایرج، او را از آسایشگاه مرخص می‌کند. حالا ایرج باید با استفاده از یک دفترچه که در آن اطلاعاتی ثبت شده است، خاطراتی را که فراموش کرده است به یاد بیاورد و رمز و راز‌های جدیدی را کشف کند.

سریال حیثیت گمشده

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

داستان سریال "حیثیت گمشده" نیز درباره زوجی به نام هاجر و امیر است که از زندگی با هم لذت نمی‌برند. یکی از دلایل این عدم خوشبختی آن‌ها، عدم بچه دار شدن است. پس از سال‌ها زندگی مشترک، یک روز امیر تماسی از بیمارستان دریافت می‌کند که در آن به او اطلاع داده می‌شود همسرش و فرزندش در یک تصادف آسیب دیده‌اند و نیاز به عمل جراحی فوری دارند. امیر به بیمارستان می‌رود و با بسیاری از سوالات روبرو می‌شود. این کودک کیست؟ چرا همراه همسرش بوده است؟ و بیشتر از همه، چرا هاجر این کار را انجام داده است؟ او چه اطلاعاتی را از امیر پنهان کرده است؟

سریال رهایم کن

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

سریال رهایم کن در دوران گذشته، در یک روستای به نام سیاه‌رود قرار دارد و داستان یک خانواده بزرگ از آن شهر را روایت می‌کند. اعضای این خانواده عبارتند از: حاتم، پسر بزرگ خانواده که بار مشکلات خانواده را به تنهایی بر دوش می‌کشد و معدن خانوادگی را اداره می‌کند، هاتف، پسر دوم خانواده که خانواده را ترک کرده و در تهران در یک کلوپ شبانه کار می‌کند، افسانه، تنها دختر خانواده که پس از شکست عشقی ناخوشایند در خانه مدام می‌ماند و گروهی از خدمتکاران. پس از جدا شدن از همسرش، حاتم مجبور است تنها پسر خود راما را بزرگ کند. او مارال را به عنوان پرستار کودک خود استخدام می‌کند، اما به تدریج به او علاقه‌مند می‌شود. همه چیز به نظر خوب پیش می‌رود تا اینکه هاتف تصمیم می‌گیرد به خانه پدری بازگردد، پس از وقوع یک ماجرا.

سریال سقوط

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

سریال "سقوط" در ابتدا در شهر سنندج روایت می‌شود. داستان با زوج جوانی به نام آیسان و ژاکان آغاز می‌شود. ژاکان به عنوان یک کارمند مدام در ماموریت‌های خود مشغول است و آیسان نمی‌داند به دقت چه کار‌هایی انجام می‌دهد. اما وقتی ژاکان از آخرین ماموریت خود بازگشت، آیسان متوجه می‌شود که او مقدار زیادی پول به دست آورده است. آن‌ها تصمیم می‌گیرند به ترکیه سفر کنند و در این سفر، ژاکان باید ماموریتی دیگر را انجام دهد. اما این سفر عادی نیست. در حین سفر، ژاکان به آیسان اعتراف می‌کند که عضوی از یک گروه جهادی است و برای داعش فعالیت می‌کند. حالا آن‌ها برای ادامه زندگی مجبورند به سوریه بروند.

سریال روزی روزگاری مریخ

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

ناصر، فردی بی‌مسئولیت، جاهل و بی‌تکلّف، متوجه می‌شود که به سرطان مبتلا است و مرگ وی در نزدیک آینده آرزومند است. پزشک معالج او پیشنهاد می‌دهد که ناصر را در حالت منجمد قرار داده و در آینده، زمانی که پیشرفت‌های علمی صورت گرفته باشد، او را بیدار کنند تا بتواند بیماری خود را درمان کند. ناصر پس از سیصد سال از وضعیت منجمد خارج می‌شود، اما متوجه می‌شود که جهان به شدت تغییر کرده است و بیشتر زمین تخریب شده است. به همین علت، او به سیاره مریخ فرستاده می‌شود تا در کنار نواده‌اش زندگی کند. حالا باید مشاهده کنیم که آیا ناصر قادر است در یک جهان سازمان‌یافته، آرام و بدون خشونت مریخ، با رعایت قوانین زندگی کند و مشکلی ایجاد نکند؟

در مریخ، سبک زندگی به طور کامل تغییر کرده است و زنان بر سر امور حکومت می‌کنند. همه کلیشه‌های معمول وارونه شده و تمام امور توسط زنان انجام می‌شود. مردان به عنوان جنس دوم محسوب می‌شوند و باید به وظایفی مانند پرورش فرزندان و مدیریت خانه بپردازند، مگر اینکه همسرشان اجازه کار و تحصیل خارج از خانه را به آن‌ها بدهد.

سریال پوست شیر

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

سریال پوست شیر داستان زندگی نعیم است، که پس از ۱۵ سال سپری کردن در زندان، به آزادی رسیده است. او تلاش می‌کند تا دوباره ارتباطی با دخترش ساحل برقرار کند. اما آشنایی و رابطه بین نعیم و ساحل به خوبی پیش نمی‌رود و ساحل به طوری که نعیم می‌خواهد، تمایلی به برقراری ارتباط با پدرش ندارد. با این حال، با تلاش نعیم، ساحل قانع می‌شود که پدرش را ملاقات کند و با او صحبت کند. در این زمان، ساحل به نعیم علاقه‌مند می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا یک سفر کوتاه با او برنامه‌ریزی کند.

بازگشت از این سفر، به طرز غیر منتظره‌ای، با ربوده شدن ساحل همراه است و زندگی نعیم به‌شدت تغییر می‌کند. نعیم و رضا پروانه، دوست وفادار و همراه سابق نعیم، همزمان با نیرو‌های پلیس، در تلاشند تا ساحل را پیدا کنند و آدم‌ربایان را شناسایی کنند.

سریال یاغی

۱۰ سریال برتر ایرانی برای تماشا در عید نوروز ///// عیددد

سریال یاغی داتسان زندگی جاوید، یک جوان خوش قلب و بدشانس است که با خواهرش عاطی در پایین شهر زندگی می‌کند. او به دلیل عدم داشتن شناسنامه، در بسیاری از فرصت‌های زندگی از دست می‌دهد و به رغم تلاش‌های فراوانش، نتوانسته در کشتی، کار یا تحصیل موفق شود. اما به طور ناگهانی، شانس به سوی جاوید می‌چرخد و او توسط یک مربی کشتی به نام بهمن خان انتخاب می‌شود. بهمن خان، مالک یک باشگاه کشتی است و همراه با همسرش طلا، به جاوید و عاطی لطف و محبت فراوانی می‌کنند. آن‌ها جاوید و خواهرش را به زندگی خود دعوت می‌کنند و حتی یکی از خانه‌های خود را به آن‌ها واگذار می‌کنند تا از محله پایین شهر خارج شوند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای ایران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۶
0
0
سریال
زندگی
فیلم سقوط
فیلم حیثیت گمشده
فیلم روزی روزگاری مریخ
ملت ها
مرد و زن
سرزمین ها
صادقانه ها
عاشقانه ها
دوستی و درستی
معرفت و دانایی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان