تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۳

ایکس باکس بهتر است یا کامپیوتر؟

اگر می‌خواهید بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی را شروع کنید، احتمالا به خرید ایکس باکس و کامپیوتر گیمینگ فکر می‌کنید...

ایکس باکس

رویداد۲۴ در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های دستگاه ایکس و کامپیوتر گیمینگ را بررسی کنیم و در انتخاب این دستگاه‌ها به شما کمک کنیم. به‌علاوه، در صورتی‌که نگران بودجه لازم برای خرید این محصولات هستید، می‌توانید از روش خرید اقساطی ایکس باکس و کامپیوتر استفاده کنید.

ایکس باکس بخریم یا کامپیوتر؟

برای انتخاب بین ایکس باکس و کامپیوتر باید این دو دستگاه را از نظر گرافیک، عملکرد، سخت‌افزار، قابلیت نصب و ایجاد MODS و تجهیزات جانبی بررسی کنیم. اول سراغ ویژگی‌های کامپیوترهای گیمینگ می‌رویم و بعد مزیت‌های ایکس را بررسی می‌کنیم.

مزیت‌های کامپیوتر گیمینگ

کامپیوترهای گیمینگ سخت‌افزار بهتری دارند و می‌توانند بازی‌های مدرن را با وضوح و نرخ فریم بالاتر اجرا کنند. بنابراین با خرید کامپیوتر گیمینگ می‌توانید تجربه بازی خارق‌العاده‌ای داشته باشید. گیمرهای کامپیوتر از وسایل مختلفی مثل کارت گرافیک، پردازنده کامپیوتر و فضای ذخیره‌سازی شخصی استفاده کنید. اگر گیمر حرفه‌ای هستید و دوست دارید متناسب با نیاز خودتان سیستم را تنظیم کنید، کامپیوتر گیمینگ بخرید. 

به‌علاوه، بعضی از بازی‌ها فقط برای رایانه‌ها طراحی می‌شوند. رایانه‌های گیمینگ ظاهر فوق‌العاده‌ای دارند و هیجان بازی را به شما منتقل می‌کنند. این کامپیوترها مجهز به انواع موس، صفحه نمایش پیشرفته و کیبوردهای جذاب هستند. اگر کامپیوتر گیمینگ بخرید، می‌توانید میز و صندلی مخصوص گیمینگ هم تهیه کنید و یک ایستگاه بازی منحصربه‌فرد بسازید.

مزیت‌های خرید ایکس باکس

دستگاه‌های ایکس باکس قیمت کمتری دارند. اگر گیمر مبتدی هستید یا می‌خواهید برای اولین بار کنسول بازی بخرید، خرید ایکس باکس را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید یک دستگاه ایکس باکس بخرید و با یک پلاگین آن را به تلویزیون وصل کنید. با این کار می‌توانید به صورت دسته‌جمعی و در سالن پذیرایی خانه بازی کنید. 

وصل کردن ایکس باکس به تلویزیون به شما اجازه می‌دهد که روی یک صفحه نمایش بزرگ بازی کنید و از فضای بازی لذت ببرید. به‌علاوه، امکان بازی چند نفره و تقسیم صفحه تلویزیون هم وجود دارد. بعضی از بازی‌ها مخصوص ایکس باکس طراحی شده‌اند و بازی‌های انحصاری هستند. اگر دوست دارید بازی‌هایی مثل Immortality، Forza Horizon 4 و Halo: The Master Chief Collection را امتحان کنید، باید ایکس باکس بخرید. با خرید ایکس باکس می‌توانید بازی‌های نسل جدید را امتحان کنید و با دوستانتان رقابت کنید.

ایکس باکس

مقایسه قیمت کامپیوترهای گیمینگ و ایکس باکس

هر کدام از مدل‌های کامپیوترهای گیمینگ و ایکس باکس ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. شما می‌توانید با توجه به علاقه‌مندی‌ها و بودجه‌تان یکی از این دستگاه‌ها را انتخاب کنید. به‌طور کلی، قیمت کامپیوتر گیمینگ از کنسول بازی بیشتر است. اگر بخواهید یک کامپیوتر حرفه‌ای برای بازی کردن تهیه کنید، باید حدود ۱۰۰ میلیون هزینه کنید، اما قیمت کنسول بازی کمتر است. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای منطقی، یک ایکس باکس بخرید و بازی‌‌های جدید را امتحان کنید. 

قیمت کنسول‌های بازی بین ۲۳ تا ۲۶ میلیون تومان است  و مدل‌های مختلفی دارند. اگر بخواهید کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس بخرید، باید حدود ۱۳ تا ۲۶ میلیون تومان هزینه کنید. با این قیمت، کامپیوتر گیمینگ قدرتمند و باکیفیت پیدا نمی‌شود. بنابراین، اگر بودجه متوسطی دارید، بهتر است ایکس باکس بخرید. اما نکته مهم این است که بازی‌های کنسول ایکس باکس نسبت به بازی‌های کامپیوتری گران‌تر هستند. اگر از روش خرید قسطی استفاده کنید، می‌توانید ایکس باکس و انواع بازی‌های انحصاری آن را به صورت اقساطی تهیه کنید. در ادامه، بعضی از بهترین مدل‌های ایکس باکس را معرفی می‌کنیم. 

خرید ایکس باکس سری اس

یکی از بهترین مدل‌های ایکس باکس، Xbox one S است. این دستگاه سیستم قدرتمندی دارد و می‌تواند از 4K پشتیبانی کند. پردازنده گرافیکی دستگاه از نوع AMD است و با فرکانس ۹۱۴ هرتز کار می‌کند. سخت‌افزار کنسول به اندازه ۸ گیگابایت حافظه رم دارد و از نوع DDR3 است. ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی هم در دستگاه وجود دارد. 

کنسول‌های بازی برخلاف کامپیوترها صفحه نمایش ندارند و شما می‌توانید آن‌ها را به مانیتور یا تلویزیون وصل کنید. اگر می‌خواهید با کنسول ایکس وان اس بازی کنید، بهتر است نمایشگر 4K بخرید. تجهیزات جانبی ایکس باکس وان اس شامل کیبورد مخصوص، هدست استریو و تیونر تلویزیون هستند و امکان خرید اقساطی آن‌ها هم وجود دارد. وزن دستگاه ۲.۹ کیلوگرم است و به عنوان سبک‌ترین ایکس باکس وان شناخته می‌شود. ایکس باکس وان اس طراحی فوق‌العاده و دسته‌های جذابی دارد. بنابراین، با خیال راحت می‌توانید از کنترلرهای کنسول حین بازی استفاده کنید.

ایکس باکس

خرید کنسول ایکس باکس سری ایکس

رزولوشن ایکس باکس سری ایکس 4K است و می‌تواند ۱۲۰ فریم بر ثانیه ارتقا پیدا کند. فضای ذخیره‌سازی داخلی دستگاه ۱ ترابایت است و می‌تواند بازی‌ها را با سرعت بالایی اجرا کند. پردازشگر ۸ هسته‌ای ۳.۸ گیگاهرتز، درایو GPU و رم ۱۶ گیگابایتی از ویژگی‌های این کنسول هستند. همچنین، Xbox one x سنسور مادون قرمز و سیستم خنک‌کننده مایع دارد و از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. پهنای باند دستگاه ۳۲۶ گیگابایت در ثانیه است و با لوازم جانبی مدل‌های قبلی هم سازگار است. شما می‌توانید Xbox X را با بودجه‌ای حدود ۱۷ تا ۱۹ میلیون تومان خریداری کنید.

خرید ایکس باکس وان

ایکس باکس در دسته کنسول‌های قدیمی قرار می‌گیرد، اما هنوز هم از کیفیت لازم برخوردار است. رندر رزولوشن در این دستگاه 1080p است و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه کار می‌کند. نرخ فریم دستگاه به ۶۰ فریم بر ثانیه هم می‌رسد. فضای ذخیره‌سازی ایکس باکس وان ۵۰۰ گیگابایت است و ۱ ترابایت HDD دارد. پردازشگر ۸ هسته‌ای، امکان پخش استریم، رم ۸ گیگابایت و درایو GPU: 1.31 TFLOPS از ویژگی‌های دستگاه هستند.

نحوه خرید قسطی ایکس باکس

برای خرید قسطی ایکس باکس می‌توانید در سایت‌های فروش قسطی ایکس باکس عضو شوید و اطلاعات شخصیتان را کامل کنید. به‌علاوه، باید سوابق بانکی را هم در سایت وارد کنید. در این مرحله، کارشناس‌های اعتبارسنجی سابقه بانکی شما را بررسی می‌کنند و یک رتبه اعتباری به شما می‌دهند. اگر چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، اعتبار خرید اقساطی ایکس باکس به حساب شما افزوده می‌شود. برای خرید قسطی دستگاه ایکس باکس به مدارک شناسایی و چک صیادی احتیاج دارید. چک صیادی مدرک ضمانت شماست و لازم نیست روی آن مبلغی بنویسید. در نهایت، بعد از بارگذاری مدارک و تایید آن‌ها می‌توانید دستگاه ایکس باکس موردعلاقه‌تان را خریداری کنید. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار تکنولوژی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان