تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵
انصاری:

مسیر پیگیری حقوق شهروندی با انقلاب اسلامی آغاز شد

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت، رونمایی از منشور حقوق شهروندی» گفت: مردم ایران در سال ۹۲ با رویکرد هوشمندانه خود شخصیتی برجسته‌ای از یاران امام و از میان حقوقدانان کشور به عنوان رییس‌جمهور در یکی از مقاطع حساس انتخاب کردند.
رویداد۲۴-حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت، رونمایی از منشور حقوق شهروندی» گفت: مردم ایران در سال ۹۲ با رویکرد هوشمندانه خود شخصیتی برجسته‌ای از یاران امام و از میان حقوقدانان کشور به عنوان رییس‌جمهور در یکی از مقاطع حساس انتخاب کردند.

او افزود: مردم با رای خود به رویکرد مطرح شده از سوی آقای روحانی مانند اعتدال، حقوق شهروندی، تعامل قوا و دیگر وعده‌ها تمایل نشان دادند. با استقرار دولت، آقای روحانی براساس برنامه و وعده خود کارشان را نشان دادند. برای اولین بار در جلسه تحلیف برای احترام به مجلس، لیست کابینه به مجلس ارائه شد و از آن وقت تلاش شد تا کشور براساس برنامه پیش برود.

معاون حقوقی رییس‌جمهور یادآور شد: از آن زمان یکی از مهم‌ترین تهدیدهای کشورهای براساس کار کار‌شناسی حقوقی و دیپلمات‌های قوی از بین رفت و به برنامه قوی برجام دست یافتیم. سندی که دشمنان قادر به نقض آن نیستند که نشان از پایبندی و استحکام آن است.

انصاری با بیان اینکه تکیه بر قانون‌مداری و تکیه بر حقوق شهروندی موجی شد تا دستگاه‌های اجرایی به این مساله اهتمام کنند، گفت: در این مدت کوتاه ارائه خدمات نیازمند زمان مستقل است ولی توسعه سمن‌ها و تشکل‌های قانونی توسعه آزادی‌های اجتماعی و فردی در دستگاه‌های اجرایی به ویژه در وزارت‌خانه‌های اطلاعات و دادگستری بسیار چشم گیر است.

او گفت: ارتباط قوا با دو قوه دیگر و دیگر ارگان کشور براساس احترام و حقوق است و شاهد آرامش کشور و تحقق اصل ۵۷ ذیل رهبری ولایت فقیه هستیم. ره‌آورد این رویکرد فصای امید، نشاط، امنیت و توسعه در عرصه‌های مختلف است. حق امید، حق نشاط و حق امنیت از حقوق پایه جامعه است.

انصاری خاطرنشان کرد: موضوع حقوق شهروندی به صورت منشور در اختیار اساتید و مردم قرار گرفت و با دریافت نظرات انتقادی و کار‌شناسی این منشور تکامل پیدا کرد و در ‌‌نهایت به نظارت مستقیم رییس‌جمهور این مجموعه به صورت منشور نهایی شده است.

او افزود: با اجرای آن قوه مجریه وارد گام بلند‌تری در اجرای حقوق شهروندی می‌شود. مسیری که با انقلاب آغاز شده است. انقلاب و حرکت امام راحل یعنی حقوق شهروندی، آزاد بودن و زیرلوای قانون بودن. خوشحال هستیم که تلاش چند ساله رییس‌جمهور به بار می‌نشیند. این همایش آغازی بر این موصوع مهم است. جامعه حقوقی مفتخر است گام بلندی در موضوعی برمی‌دارد که برای جامعه پیشرفته شاخص توسعه‌یافتگی و برای دیگر کشور‌ها آرزو است.

انصاری یادآور شد: اینکه قوه مجریه خود پیشگام در تحقق حقوق شهروندی است و رییس‌جمهور بر آن پافشاری می‌کند و آن را عرضه می‌کند این خود دستاوردی بزرگ است.  از اساتید و جامعه حقوقی کشور تشکر می‌کنم که دولت را تنها نگذاشتند و هر وقت دولت کمک خواسته ما را مشورت می‌دهند و باعث دلگرمی ما بوده‌اند.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان