تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

زارع پور خبر داد: اعلام معافیت‌ ۲ ساله کسب و کار‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات با خبری که منتشر کرد خیابان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی را از از پرداخت مالیات راحت کرد.

زارع پور

رویداد۲۴ مهر نوشت: زارع پوردر خصوص میزان رشد کسب و کار‌های کشورمان در استفاده از سکو‌های پیام‌رسان داخلی گفت: تا دو سال قبل ظرفیت لازم در سکو‌های داخلی و برای کسب و کار‌های داخلی خیلی مانند آنچه که امروز فراهم است، وجود نداشت. مهم‌ترین دلیل آن نبود مخاطب کافی در پیام رسان‌های داخلی بود.

وی‌افزود: از یک سال و نیم گذشته مخاطبین شبکه‌ها و پیام رسان‌های داخلی بعضاً تا ۵، ۶ و حتی ۸ برابر افزایش یافته است. این افزایش شامل افزایش کاربران روزانه و نیز کاربران ماهانه است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اذعان کرد: قطعاً آنچه را که کسب و کار‌های اقتصادی می‌خواهند، آن است که در هر پیام رسانی مردم حضوری جدی داشته باشند، موضوعی که در حال حاضر و در یک سال و نیم گذشته فراهم شده است.


بیشتر بخوانید: درآمد باورنکردنی مشاغل اینستاگرامی؛ از مدل ۷۰ میلیونی تا ادمین ۴۰ میلیونی


زارع‌پور ادامه داد: می‌توان گفت زمینه لازم برای فعالیت کسب و کار‌ها و سکو‌های داخلی بیش از گذشته فراهم شده است و دولت در سال گذشته آئین‌نامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن و در حمایت از کسب و کار‌های اقتصاد سکو‌های دیجیتال، یک بسته حمایتی تعریف کرد، که بند‌هایی از آن اجرا شده و بقیه بند‌ها در حال پیگیری است.

وی در خصوص معافیت‌های مالیاتی کسب و کار‌های حاضر در پیام‌رسان‌های داخلی اذعان کرد: یکی از بند‌هایی که دو سال است در قانون آمده است معافیت مالیاتی این کسب و کار‌ها است، به گونه‌ای که کسانی که کسب و کار خود را از سکو‌های خارجی به سکو‌های داخلی منتقل کنند دو سال از پرداخت مالیات معاف شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: این قانون در سال ۱۴۰۲ اجرا شد و برای بودجه سال ۱۴۰۳ هم در نظر گرفته شده است. ضمن آنکه طبق آن آئین نامه دستگاه‌های مختلف وظایفی دارند که در حال اجرای آن هستند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان