تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

بهترین بوم‌گردی های شیراز

یکی از بهترین و زیباترین شهرهای ایران که از دیرباز مقصد بسیاری از گردش‌گران ایرانی و خارجی بوده شیراز است.

بهترین بوم‌گردی‌های شیراز

رویداد۲۴ فاطمه گلی:  سفر برای بسیاری افراد بسیار لذت‌بخش است، اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هر سفر درنظر داشته باشیم اقامت‌گاه است.

شیراز به‌دلیل داشتن جاذبه‌های گردش‌گری فراوان و گردش‌گران بسیاری که دارد اقامت‌گاه‌ها و هتل‌های بسیار زیادی دارد و وجود اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در این شهر روزبه‌روز درحال افزایش است.

به گزارش رویداد۲۴ اگر شما هم می‌خواهید چند روزی که در شیراز هستید را در جایی میان تاریخ و در یک اقامت‌گاه بوم‌گردی زیبا بگذرانید این مطلب را تا پایان بخوانید. در این نوشته می‌خواهیم بهترین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی این شهر زیبا را به شما معرفی کنیم تا انتخاب برایتان آسان‌تر شود.

بهترین بوم‌گردی‌های شیراز

اقامت‌گاه ایرانمهر

یکی از زیباترین و شیک‌ترین و البته تمیزترین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی در شیراز اقامت‌گاه ایرانمهر است. این اقامت‌گاه که در پشت بازار وکیل قرار گرفته است قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد.

اتاق‌های این مجموعه پنجره‌های رنگی با حجاری‌های چوبی دارند و دل هر بیننده و گردش‌گری را می‌برند.

این اقامت‌گاه در مرکز شهر شیراز قرار دارد بنابراین دسترسی شما به بسیاری از اماکن دیدنی شهر شیراز را به آسانی فراهم کرده است.

این اقامت‌گاه هم‌چنین در فضای باز خود میز و صندلی دارد و شما پس از اقامت در آن می‌توانید از فضای باز آن استفاده کنید و حتا از کافه و رستورانش هم بهره ببرید.

بهترین بوم‌گردی‌های شیراز

اقامت‌گاه بوم‌گردی ماه‌سلطان

ماندن در اقامت‌گاه بوم‌گردی ماه‌‎سلطان ماندن در خانه‌ای زیبا در دل تاریخ است. اگر دوست دارید در فضایی این‌چنینی سفرتان به شیراز را کامل کنید این اقامت‌گاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این خانه قدیمی که امروز به اقامت‌گاه تبدیل شده است ۱۰۰ سال قدمت دارد و در بافت تاریخی و خیابان لطفعلی‌خان زند شیراز قرار گرفته است.

در اقامت‌گاه بوم‌گردی ماه‌سلطان و چایخانه سنتی آن، غذا‌های محلی و نوشیدنی‌های متنوعی هم وجود دارد که شما براساس خواست و میلتان می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

حیاط این مجموعه به اندازه‌ای دنج است که می‌توانید آرامش مطلق را در آن تجربه کنید.

اقامت‌گاه سنتی سپهری

یکی از زیباترین خانه‌های شیراز که می‌توانید چند روزی را در شیراز در آن ساکن شوید و لذت ببرید اقامت‌گاه سنتی سپهریست.

این اقامت‌گاه هم مانند بسیاری دیگر از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی خانه‌ای قدیمی با حیاطی دلنشین است که شما و همراهانتان می‌توانید در آن بنشینید و لذت ببرید ضمن این‌که پشت‌بام این مجموعه هم تبدیل به کافه شده است و این امکانات بیش‌تری در اختیار گردش‌گران قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید:

بهترین جاذبه های گردشگری شیراز

کدام محله ها برای رزرو هتل در شیراز بهتر هستند

معرفی بهترین هتل‌های شهر شیراز


اتاق‌های این مجموعه هم بسیار زیبا و شیک و تمیزند و شما و خانواده‌تان می‌توانید با خیال آسوده در آن اقامت کنید. از این اقامتگاه تا حرم شاه‌چراغ ۲ دقیقه راه است و ۱۰ دقیقه که بروید به ارگ کریمخانی و بازار وکیل خواهید رسید.

بهترین بوم‌گردی‌های شیراز

اقامت‌گاه بوم‌گردی لوتوس

با اقامت در اقامت‌گاه بوم‌گردی لوتوس سکونت در ساختمانی قاجاری متعلق به ۱۶۰ سال پیش را برای خود رقم زده‌اید گویی در زمان قاجار زیست می‌کنید. این خانه و ماندن در آن می‌تواند شما را به آن دوران پرتاب کند.

در این اقامت‌گاه ۸ اتاق وجود دارد که همگی دور تا دور حیاط قرار گرفته‌اند و در میان حیاط یک حوض کوچک خودنمایی می‌کند درست مانند تمامی خانه‌های قدیمی که در فیلم‌ها دیده‌ایم.ماندن و گذران عصر و شب‌های شیراز در چنین حیاط و فضایی آرامشی وصف‌نشدنی به آدمی می‌دهد و سفر را بیش‌ازپیش لذت‌بخش می‌کند.

اقامت‌گاه پنج‌دری شیراز

اقامت‌گاه پنج دری شیراز هم جزو ساختمان‌های بسیار قدیمی شیراز و مربوط به اواخر دوره قاجار است.

حیاط این خانه هم درست مانند هر خانه قدیمی دیگر دل گردش‌گران را می‌برد و ماندن در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

حرم شاهچراغ، مسجد عتیق و مسجد نصیرالملک و بازار وکیل به این خانه بسیار نزدیکند و شما می‌توانید با کمی قدم‌زدن در کوچه و پس‌کوچه‌های شیراز به آسانی به آن‌ها برسید.

اقامت‌گاه بوم‌گردی ماه‌منیر

یکی دیگر از اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی زیبای شیراز و در قلب این شهر ماه‌منیر است. اگر با خانواده و دوستانتان به شیراز سفر می‌کنید و تعدادتان زیاد است این اقامت‌گاه می‌تواند برای ۸ تن یک اتاق را در اختیارتان قرار دهد که در میان اقامت‌گاه‌های دیگر کم‌تر چنین امکانی وجود دارد.

این اقامت‌گاه هم‌چنین پله چندانی ندارد و برای سالمندان یا کم‌توانان گزینه خوبیست. این اقامتگاه یک کافی شاپ و رستوران هم دارد که در آن‌ها می‌توانید انواع نوشیدنی‌ها و غذا‌های محلی شیراز را میل کنید.

بهترین بوم‌گردی‌های شیراز

خانه باغ ایرانی شیراز

خانه باغ ایرانی شیراز از دیگر اقامت‌گاه‌های عالی و زیبا در شهر شیراز است. موقعیت این خانه به‌گونه‌ایست که شما بسیاری از جا‌های دیدنی شیراز را به‌آسانی می‌توانید با کمی پیاده‌روی ببینید و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اگر ماندن در این اقامت‌گاه را گزینش می‌کنید باید بدانید که در باغی ۲۰۰۰ متری سکونت خواهید داشت و می‌توانید از فضای بی‌مانند آن و میل‌کردن غذا در درستورانی که در باغ وجود دارد لذت ببرید.

اگر جزو کسانی هستید که از جا‌ها و خانه‌های قدیمی خوشتان می‌آید این خانه و ماندن در آن می‌تواند برایتان خوشایند باشد. این اقامت‌گاه خانه‌ای اعیانی بوده که آن را میرزا ابوالفضل محلاتی در سال ۱۳۰۰ برای خود و یازده فرزندش ساخته است. ۹۵ سال بعد، نوادگان میرزا ابوالفضل خانه پدری را مرمت و آن را به جایی برای میزبانی از مسافران شیراز تبدیل کردند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: صنعت گردشگری ، شیراز
نظرات شما