تاریخ انتشار: ۱۲:۴۳ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۳

ماشین فونیکس ساخت کجاست؟ چه شرکتی آن را ارائه کرده است؟

در ادامه به بررسی تاریخچه این برند و ماشین‌های آن در ایران می‌پردازیم. اگر درباره برند فونیکس کنجکاو هستید و می‌پرسید «ماشین فونیکس ساخت کجاست» مطالعه این مطلب برای شما خالی‌ از لطف نخواهد بود.

ماشین فونیکس ساخت کجاست؟ چه شرکتی آن را ارائه کرده است؟

بررسی برند فونیکس و کشور سازنده ماشین فونیکس fx

رویداد۲۴ | ماشین فونیکس fx نسخه ایرانی خودرو اومودا 5 از شرکت خودروسازی چری است. این خودرو در ایران توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود. به‌طورکلی نام فونیکس یک برند جدید در بازار ایران و زیرمجموعه‌ای از شرکت چری چین است. در واقع مدیران خودرو محصولات لوکس‌تر چری را با نام تجاری اختصاصی فونیکس به ایران وارد می‌کند. در ادامه به بررسی تاریخچه این برند و ماشین‌های آن در ایران می‌پردازیم. اگر درباره برند فونیکس کنجکاو هستید و می‌پرسید «ماشین فونیکس ساخت کجاست» مطالعه این مطلب برای شما خالی‌ از لطف نخواهد بود.

ماشین فونیکس ساخت کجاست؛ مبدا برند fownix

فونیکس در کشور چین وجود خارجی ندارد؛ زیرا این نام به‌عنوان برند اختصاصی خودروهای وارداتی لوکس و مونتاژ شده شرکت چری در ایران شناخته می‌شود. خودروهای لوکس شرکت چری در کارخانه‌های این کمپانی در چین تولید می‌شوند؛ اما مدیران خودرو این خودروها را به ایران وارد کرده و با نام برند فونیکس به بازار عرضه می‌کند.

یکی از معروف‌ترین ماشین‌های این برند، فونیکس FX است که در دو تیپ اکسلنت و پرمیوم در بازار ایران عرضه می‌شود. به‌ علت قیمت گران این خودرو، سپند خودرو شرایط فروش اقساطی فونیکس fx پرمیوم را فراهم کرده است. سپند خودرو هیچ‌گونه پیش پرداختی قبل از تحویل خودرو فونیکس از مشتریان نمی‌گیرد؛ ازاین‌رو می‌توانید با خیالی آسوده و بدون تردید خودرو فونیکس fx را خریداری کنید.

تاریخچه برند فونیکس؛ برند اختصاصی خودروهای لوکس چری در ایران

شرکت مدیران خودرو از سال 1381 در زمینه تولید و واردات انواع خودروهای سبک‌وسنگین راه‌اندازی شده است. یکی از شرکت‌هایی که خودروهای آن توسط مدیران خودرو وارد کشور می‌کند، برند چری نام دارد. شرکت مدیران خودرو تا سال 1399 خودروهای چری را با نام ام‌وی‌ام (MVM) وارد کشور می‌کرد. در سال 1400 این شرکت برند فونیکس را به‌منظور عرضه خودروهای لوکس و رده‌بالا چری به بازار خودرو ایران معرفی کرد.

این ماشین‌های گران‌قیمت توسط مدیران خودرو مونتاژ و با نام تجاری اختصاصی فونیکس در اختیار خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. اولین محصول برند فونیکس با نام تیگو 8 پرو به بازار عرضه شد که توجه علاقه‌مندان به خودروهای لوکس و رسانه‌ها را به خود جلب کرد. در صورت تمایل به خرید این خودرو از شرایط فروش اقساطی چری تیگو 8 پرو غافل نشوید. با استفاده از این شرایط ویژه به‌راحتی می‌توانید صاحب خودرویی لوکس شوید.

ماشین‌های برند فونیکس قابل عرضه در ایران؛ خودروهای لوکس و رده‌بالا

هم اکنون مدیران خودرو پنج مدل خودرو لوکس را تحت برند فونیکس در بازار ایران عرضه می‌کند. این خودروهای رده‌بالا شامل تیگو 8 پرو، تیگو 7 پرو، فونیکس fx، آریزو 6 پرو و آریزو 8 می‌شوند. آریزو 8 در حال حاضر آخرین و لوکس‌ترین سدان مونتاژی ارائه شده برند فونیکس در ایران است. در ادامه به بررسی مختصر این خودروها می‌پردازیم.

ماشین فونیکس ساخت کجاست؟ چه شرکتی آن را ارائه کرده است؟

تیگو 8 پرو‌مکس؛ اولین ماشین ارائه شده برند فونیکس

چری تیگو 8 پرومکس یک کراس‌اور مجهز به AWD یا تمام چرخ محرک است. خودرو تیگو 8 پرومکس موتور توربوشارژ با قدرت 254 اسب بخار و 390 نیوتون متر گشتاور دارد. گیربکس این کراس اور چینی نیز ۷سرعته اتوماتیک دو کلاچه (7DCT) است. شتاب صفر تا صد Tiggo 8 promax حدود 7.8 ثانیه تخمین زده می‌شود. همچنین این سدان به‌طور‌متوسط به‌ازای هر صد کیلومتر، 7.2 لیتر بنزین می‌سوزاند.

تیگو 8 پرومکس؛ اولین خودرو برند فونیکس در ایران

فونیکس تیگو 7 پرومکس؛ کراس اوور جمع‌و‌جور با طراحی چشم‌نواز

Tiggo 7 پرومکس یک کراس‌اوور کامپکت با ۵ صندلی است که باتوجه‌به استقبال مشتریان، فروش آن در ایران به‌صورت اقساطی نیز انجام می‌شود. تیگو 7 پرو از یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ بنزینی بهره می‌برد که 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. موتور این اتومبیل به یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه مجهز است. فرمان تیگو 7 پرومکس به‌گونه‌ای طراحی شده است که حس سبکی هنگام رانندگی ایجاد می‌کند و به میزان قابل‌توجهی خستگی راننده را کاهش می‌دهد.

ماشین فونیکس ساخت کجاست؟ چه شرکتی آن را ارائه کرده است؟

تیگو 7 پرومکس؛ کراس‌اوور کامپکت فونیکس

فونیکس fx تیپ پرمیوم؛ نسخه مونتاژ شده اومودا 5

خودروی فونیکس FX در یک مدل مجهزتر، گران‌تر و لوکس‌تر به نام فونیکس FX پرمیوم تولید می‌شود. این مدل شباهت بالایی به تیگو ۸ پرو دارد. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت و گیربکس هفت‌سرعته دو کلاچه از جمله مشخصات فنی این خودرو هستند. حداکثر قدرت تیپ پرمیوم ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر برآورد می‌شود.

آریزو 8؛ لوکس‌ترین سدان مونتاژی فونیکس

از ویژگی‌های مثبت آریزو 8 می‌توان به تجربه رانندگی راحت و فضای مناسب برای سرنشینان اشاره کرد. آریزو 8 یک خودرو سدان با انتقال نیرو به دیفرانسیل‌ جلو و مجهز به یک جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه تر است. پیشرانه arrizo 8 یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با 4 سیلندر و 16 سوپاپ است که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن گشتاور دارد. مدیران خودرو فونیکس آریزو 8 را با موتور قوی‌تر 2 لیتری توربوشارژ به بازار ایران آورده است. این موتور اکنون در تیگو 8 پرومکس استفاده می‌شود و 254 اسب بخار و 390 نیوتون گشتاور را ارائه می‌دهد.

ماشین فونیکس ساخت کجاست؟ چه شرکتی آن را ارائه کرده است؟

آریزو 8؛ به‌روزترین خودرو مونتاژ شده فونیکس

فونیکس؛ برند اختصاصی خودروهای وارداتی لوکس چری توسط مدیران خودرو

در این مطلب به سوال «ماشین فونیکس ساخت کجاست» به شکل کامل پاسخ دادیم. همچنین تاریخچه برند فونیکس را بررسی کردیم. در ادامه به بررسی اجمالی 4 مدل خودرو برند فونیکس پرداختیم که در بازار ایران توسط مدیران خودرو عرضه می‌شوند. تیگو 7 پرومکس، تیگو 8 پرومکس، آریزو 8 و فونیکس fx ازجمله محصولات لوکس فونیکس در بازار ایران هستند. به علت گران بودن این خودروهای رده‌بالای فونیکس، یکی از بهترین روش‌ها برای خرید آن‌ها در ایران، خرید اقساطی است.

برچسب ها: بازار خودرو
نظرات شما