تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

صربستان برای سومین بار متوالی قهرمان اروپا در واترپلو شد

تیم ملی واترپلو صربستان شامگاه شنبه با نتیجه 10 بر 8 مونته نگرو را شکست داد و برای سومین بار متوالی مدال طلا در رقابت های اروپایی را بدست آورد.
رویداد24- صربستان از شروع سی و دومین دوره مسابقات واترپلو مردان تیم کرواسی با نتیجه 13بر 6، مالت با نتیجه 20 بر 2، فرانسه 16 بر 8، اسلواکی 10 بر 5، روسیه را 15بر 5 و در نیم فینال یونان را با نتیجه 13بر 7 شکست داد و مدال طلا را در این دوره از رقابت های جام اروپا برای خود تضمین کرد.
مونته نگرو مدال نقره و مجارستان با شکست دادن یونان مدال برنز این دوره از مسابقات را کسب کردند.
این مسابقه در مجتمع ورزشی «کمبانک» در بلگراد با حضور تومیسلاو نیکولیچ رئیس جمهوری صربستان، شخصیت های سیاسی، فرهنگی، ورزشی و بیش از 16 هزار تماشاگر صربستانی برگزار شد.
تیم ملی واترپلو زنان مجارستان نیز درفینال شانزدهمین دوره رقابت های زنان درواترپلو اروپا با شکست دادن تیم هلند با نتیجه (9 بر7)، مدال طلای این دوره از رقابت های اروپایی را در بلگراد از آن خود کرد.
تیم ملی زنان واترپلو صربستان در این دوره از مسابقات در رده نهم قرار گرفت.
در این دوره از مسابقات در رده مردان 16تیم ملی و در رده زنان 12تیم ملی از کشورهای اروپایی از دهم تا 23 ژانویه ( 20دی تا سوم بهمن) برای کسب مقام قهرمانی به رقابت پرداختند.
صربستان در رقابت های مردان در گروه «ب» با کرواسی، فرانسه و مالت و در رقابت های زنان در گروه «ب» با ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان و کرواسی قرار داشت.
مسابقات قهرمانی واترپلو اروپا مردان برای اولین بار در سال1926در بوداپست مجارستان و برای زنان در سال 1985در شهر اسلو نروژ برگزار شد که صربستان به عنوان وارث یوگسلاوی در رقابت های مردان مجموعا بیست مدال شامل 6 طلا، 9 نقره و 5 برنز را بدست آورد و مجارستان با 23 مدال شامل 12 طلا، 6 نقره و 5 برنز را به خود اختصاص داد.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان