تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

پیام تسلیت صالحی‌امیری به مناسبت درگذشت ابوالحسن نجفی

سیدرضا صالحی‌امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ طی پیامی درگذشت ابوالحسن نجفی مترجم و زبان شناس پیشکسوت را تسلیت گفت.
رویداد۲۴سیدرضا صالحی‌امیری؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی؛ طی پیامی درگذشت ابوالحسن نجفی مترجم و زبان شناس پیشکسوت را تسلیت گفت.

به گزارش رویداد۲۴، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی طی پیامی درگذشت ابوالحسن نجفی مترجم و زبان شناس پیشکسوت را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت صالحی امیری به شرح ذیل است:

درگذشت چهره پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی و مترجم چیره دست، مرحوم استاد ابوالحسن نجفی را به جامعه ادبی کشور و اهالی فرهنگ و عموم فرهیختگان و اندیشمندان صمیمانه تسلیت می‌گویم.

آن مرحوم که از اعضای پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود، خالصانه و با عشق و علاقه مثال زدنی بیش از نیم قرن به خدمت و تلاش و ممارست در حوزه زبان شناسی و حفظ و پاسداری زبان و ادبیات فارسی پرداخت که حاصل آن ده‌ها جلد اثر ارزشمند تألیفی و ترجمه‌ای است که بی‌شک چراغ راه آیندگان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه اسفناک را به خانواده آن مرحوم، آشنایان، شاگردان و عموم علاقمندان به آن استاد فرزانه و جامعه ادبی و فرهنگی تسلیت عرض نموده و از خدای متعال رحمت و غفران الهی برای آن مرحوم مسألت می‌نمایم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: صالحی امیری ، تسلیت
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان