تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

روزنامه ایران:انتخابات شوراها در تهران،صحنه رقابت ژنرالهای سیاسی خواهدشد/ورزشکاران بایدخداحافظی کنند

روزنامه ایران در یادداشتی در باره انتخابات شوراهای شهر و روستا نوشت:شوراها با وجود کارکرد غیر سیاسی‌شان، حداقل در برخی حوزه‌های انتخابیه از جمله تهران، نقش قابل تأملی را در عرصه سیاست بازی کرده است.
رویداد۲۴-روزنامه ایران در یادداشتی در باره انتخابات شوراهای شهر و روستا نوشت:شوراها با وجود کارکرد غیر سیاسی‌شان، حداقل در برخی حوزه‌های انتخابیه از جمله تهران، نقش قابل تأملی را در عرصه سیاست بازی کرده است.

اگر این گزاره را کنار مواضع شماری از اصلاح‌طلبان بگذاریم که تأکید دارند بازماندگان از انتخابات مجلس، خود را برای ورود به انتخابات شوراها آماده کرده‌اند، آن گاه بعید نیست که سیاسی‌ترین رقابت انتخاباتی شوراها در تهران شکل بگیرد. چرا که آن سوی میدان در اردوگاه اصولگرایان نیز قریب 50 چهره سرشناس هستند که در انتخابات مجلس شورای اسلامی اخیر نامزد شدند اما توفیق نیافتند و این سوی میدان اصلاح‌طلبانی هستند که صلاحیت‌شان در جریان انتخابات یاد شده تأیید نشد.

از آنجا که بررسی و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به عهده مجلس شورای اسلامی است، اصلاح‌طلبان امیدوارند که بتوانند جواز حضور چهره‌های شناخته شده خود برای انتخابات شوراها را بگیرند و با فتح شورای تهران، جایگاه سیاسی خود را ارتقا بدهند.

با این اوصاف احتمال اینکه چهره‌های شهیر ورزشی یا هنری شانسی برای ورود به شورا داشته باشند، کمتر می‌شود و رقابت شوراها در تهران به رقابت «ژنرال»‌ها بدل خواهد شد.

 

نظرات شما
پیشخوان