تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۵

"جنگ آب" علیه دمشق و تشدید درگیری‌ها در شمال غرب شهر

منابع سوری از تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و شورشیان مسلح در جبهه شمال غرب دمشق خبر داده‌اند؛ اقدامی از سوی ارتش سوریه برای اجبار شورشیان به تن دادن به مصالحه.
رویداد۲۴-منابع سوری از تشدید درگیری‌ها میان ارتش سوریه و شورشیان مسلح در جبهه شمال غرب دمشق خبر داده‌اند؛ اقدامی از سوی ارتش سوریه برای اجبار شورشیان به تن دادن به مصالحه.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، ارتش سوریه حملات هوایی به منطقه وادی بردی در 18 کیلومتری شمال غرب دمشق را شدت بخشیده تا بتواند کنترل این منطقه استراتژیک را در دست بگیرد. منابع اصلی آب پایتخت سوریه در این منطقه واقع است که آب آشامیدنی نیمی از دمشق را تامین می‌کند. درگیری‌ها چند روزی است که آب‌رسانی به پایتخت را مختل کرده است.

حمله ارتش سوریه برای بازپس‌گیری این منطقه از روز جمعه آغاز شده است. نیروهای سوری کنترل برخی مسیرهای منتهی به شهرک‌های وادی بردی را در دست دارند و روز دوشنبه با شورشیان در روستای بسیمه درگیر شدند. علاوه بر کانال اصلی آب دمشق که در وادی بردی واقع است این منطقه در مسیر دمشق به مرزهای لبنان نیز هست که به عنوان یک خط امداد برای حزب الله عمل می‌کند. این منطقه شامل 10 روستا است که حدود 100 هزار تن در آنجا زندگی می‌کنند.

ارتش سوریه می‌گوید شورشیان مسلح در واکنش به حملات آب دمشق را به گازوئیل آلوده کرده‌اند برای همین مسئولان مجبور به جیره‌بندی آب پایتخت شده‌اند. شورشیان این اتهام را رد کرده‌اند و می‌گویند حملات ارتش به منبع‌های آب آسیب زده است.

ظاهرا منابع آب موجود در وادی بردی فصل جدیدی از درگیری‌ها در اطراف پایتخت سوریه را رقم زده که می‌توان از آن به عنوان جنگ آب یاد کرد؛ اقدامی که یقینا مهمترین تاثیر آن وارد آمدن فشار و سختی بیشتر به غیر نظامیان است.

نیروهای سوری برای پنجمین روز متوالی منطقه وادی بردی را بمباران کردند تا بتوانند شورشیان را مجبور به قبول آشتی و مصالحه ملی کنند.

این حملات پس از پیروزی بزرگ ارتش سوریه در حلب صورت می‌گیرد.

52310

کلید واژه‌ها : سوریه -
منبع: ایسنا
برچسب ها: داعش ، سوریه ، جنگ ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان