تاریخ انتشار: ۱۹:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
داريوش قنبري:

اعضاي کميته رايزني با شوراي نگهبان هم ردصلاحيت شده اند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب: برخي از افرادي که عضو کميته رايزني با شوراي نگهبان بوده اند، هم رد صلاحيت شده اند.
 رویداد۲۴داريوش قنبري نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي در خصوص انتظار اصلاح طلبان از رئيس جمهور براي ورود به موضوع رد صلاحيت ها، گفت: انتظاري که اصلاح طلبان دارند همان انتظاري است که همه مردم دارند؛ انتظار اين است که به صورت قانوني به موضوع صلاحيت ها عمل شود و همه از قانون تمکين کنند يعني کسي بدون سند و مدرک رد صلاحيت نشود تا تمام سلايق سياسي بتوانند با فرصت هاي برابر به رقابت با هم بپردازند. شرايط نبايد به گونه اي باشد که يک جريان سياسي براي جريان سياسي ديگر تعيين و تکليف نمايد. زماني که سند و مدرکي در خصوص تخلفات افراد وجود ندارد، نبايد اين افراد را ردصلاحيت کنند و اين جاي تاسف دارد. اغلب افراد اصلاح طلب را با بند 1 ماده 28 رد صلاحيت کرده اند و اصلاح طلبان را متهم به عدم اعتقاد به اسلام و عدم تبعيت از جمهوري اسلامي و پيروي از ولايت فقيه کرده اند که اين مسائل بدون سند و مدرک است. حتي در مورد بنده هم هيچ گونه سند و مدرکي در اين خصوص ارائه نکرده اند. ما در اعتقاد و عمل اين گونه که نسبت داده اند ، نيستيم و هميشه مدافع نظام و مقام معظم رهبري بوده ايم. موضوع ردصلاحيت ها باعث دلسردي افراد و جامعه مي شود و اميدواريم شوراي نگهبان اعتراض ها را بر اساس قانون مورد توجه قرار دهد تا حقوقي که ضايع شده است را احقاق کند.

به گزارش رویداد۲۴، به نقل از آریا، داريوش قنبري در خصوص نتيجه مذاکرات کميته رايزني اصلاح طلبان با شوراي نگهبان نيز گفت: رايزني خوب است اگر صورت بگيرد. من شنيده ام برخي از افرادي که عضو کميته رايزني با شوراي نگهبان بوده اند، هم رد صلاحيت شده اند. مهم تر از بحث رايزني بحث توجه به قانون است و اين انتظار از شوراي نگهبان داريم که به قانون توجه داشته باشد و شکايت ها را مستنداً مورد بررسي قرار دهد .

نماينده دوره هشتم مجلس شوراي اسلامي در خصوص اظهارات اخير آقاي عارف در خصوص از دست دادن سرمايه اجتماعي اصلاح طلبان نيز گفت :به نظر من اصلاح طلبان در حال حاضر سرمايه اجتماعي شان از جريان رقيب بيشتر است؛ يکي از شاخص هاي بخش سرمايه اجتماعي اعتماد است. اين اعتماد را مردم در سال 92 به اصلاح طلبان نشان داده اند و الان هم اعتمادي که وجود دارد، مي تواند جريان اصلاحات را با قدرت به سمت مجلس حرکت دهد و جريان رقيب از به دست آوري کرسي هاي بيشتر اصلاح طلبان در مجلس نگران است.

اين چهره اصلاح طلب در خصوص هشدار آقاي عارف در خصوص دام رسانه اي براي اصلاح طلبان نيز گفت: قطعا ممکن است برخي افراد ساختار شکني کنند تا به قانون بي توجهي شود. همه بايد از قانون تمکين کنند چه افرادي که صلاحيت ها را بررسي مي کنند و چه کساني که اعتراض دارند؛ همه و همه بايد در چارچوب قانون حرکت کنند. قانون بايد فصل الخطاب همه موارد باشد .

وي در پايان در خصوص ارتباط اصلاح طلبان با جامعه متدين کشور نيز گفت: اصلاح طلبان خودشان از چهره هاي متدين هستند، در جريان اصلاحات هم مانند جريان رقيب اين گونه افراد ديده مي شوند. شاخص و شاکله اصلي جريان اصلاح طلبي دينداري است و در اين هيچ ترديدي ندارم که اصلاح طلبي با دينداري تعريف شده است. نبايد فرصتي به رقيب داده شود تا از اين مباحث استفاده کند و به نوعي با تبليغات قوي عليه جريان اصلاح طلب با عناوين مختلف فعاليت کند. 

اصولگرايان سعي مي کنند اصلاحات را کمتر معتقد نشان دهند در صورتي که جريان اصلاحات از درون انقلاب و ريشه ديني بر آمده است و قطعا اين ريشه ديني هويت جريان اصلاح طلبي است. رقيب محيط رقابت ناسالمي را فراهم کرده و اصلاح طلبان بايد تلاش کنند، آثار اين تبليغات را از بين ببرند.

نظرات شما
پیشخوان