تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۱ دی ۱۳۹۵

پورمختار: آزادی «محصورین» در صورت ضمانت منعی ندارد

محمد علی پورمختار نماینده مردم شریف بهار و کبودر آهنگ استان همدان در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی "گفتمان" درباره عملکرد دولت خصوصا در حوزه ترمیم کابینه گفت:کاری که دولت انجام داد ترمیم نبود.ترمیم باید هدفمند باشد در هر سه وزارت خانه شرایط متفاوت بود اما تقریبا هر سه فعالیت فرهنگی داشتند.
رویداد۲۴-محمد علی پورمختار نماینده مردم شریف بهار و کبودر آهنگ استان همدان در گفت و گو با پایگاه خبری و تحلیلی "گفتمان" درباره عملکرد دولت خصوصا در حوزه ترمیم کابینه گفت:کاری که دولت انجام داد ترمیم نبود.ترمیم باید هدفمند باشد در هر سه وزارت خانه شرایط متفاوت بود اما تقریبا هر سه فعالیت فرهنگی داشتند.این در حالی است که جابه جایی وزیر آموزش و پروش به علت صندوق ذخیره فرهنگیان تحمیل شد زیرا استیضاح فانی باعث بروز خیلی از مسائل می شد و در این موضوع آقای روحانی پیش دستی کرده،قبل از مطرح شدن ناگفته های وزارت آموزش و پرورش خودشان را راحت و صورت مسئله را پاک کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت نیاز امروز جامعه گفت:به نظر بنده مسئله مهم و روز ما اقتصاد است،بارها و بارها مقام معظم رهبری اشاره کردند و خواست مردم هم در این حوزه فراوان است.مشکلات واحدهای تولیدی ، رکود شدید در کشور و در آخر موضوع اشتغال توجه بیش از بیش دولت را به این حوزه می طلبد.

متاسفانه فی الحال در حوزه اقتصاد دچار یک انشقاق هستیم که در تیم اقتصادی دولت همفکری وجود ندارد.شاید بتوان انشقاق را در دولت به سه دسته تقسیم کرد از جمله وزارت خانه های رسمی ما مانند وزارت اقتصاد ،جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت که در واقعیت این وزارت خانه های هیچکاره هستند.حرف این وزارت خانه ها عملا شنیده نمی شود زیرا بنده از زبان خود وزیر شنیدم که می گویند حرف ما خریدار ندارد.بخش بعدی در ساختمان نهاد ریاست جمهوری است که توسط آقایان نهاوندیان،سیف، نیلی و شاید تا حدی آقای بانک مدیریت می شود و دقیقا اصل اقتصاد ما در همین مکان متمرکز است.قسمت سوم هم معاونت برنامه ریزی و مدیریت است که این مجموعه در حال انجام دادن کارهای خود است.همین چند گانگی در مدیریت اقتصاد کشور ما را دچار سردرگمی کرده است.

وی ادامه داد:مثلا در وزارت صنعت ، معتقد هستند باید واردات را آزاد کنیم و تابع عرضه و تقاضا باشیم  در گام اول هم کد شبنم را حذف می کنند و یا از روی سیگار هولوگرام را بر میدارد، در عوض واردات هر نوع کالا اعم از خودرو را آزاد می کنند و این دقیقا عدم حمایت از تولید داخل است.متاسفانه خودروسازان ما خودشان وارد کننده خودروهای بی کیفیت چینی شده اند که اینها ناشی از سیاست غلطی است که در وزات صنعت وجود دارد و این دقیقا بی توجهی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است. در مجموع ضعف های عمده دولت در حوزه اقتصاد همین موارد است.

رئیس اسبق کمیسیون اصل 90 مجلس در پاسخ به این پرسش که موضوعاتی مانند ممنوع التصویری و حصر در نهایت چگونه باید حل شود گفت:شاید ممنوع التصویری در قانون وجود نداشته باشد اما الزامی هم نداریم که همه اشخاص را از رسانه ملی که یک رسانه همگانی است نشان دهیم. اتفاقا ما این موضوع را در مجلس گذشته دنبال کردیم و به این نتیجه رسیدیم که چنین مصوبه ای درباره حصر و ممنوع التصویری در شورای عالی امنیت ملی وجود دارد و به عنوان سیاست کلی نظام مطرح است اما چیزی که در آن مغفول است مدت زمان اجرای این حکم می باشد. چون در این مصوبه قید نشده که تا چه مدت این محدودیت ها ایجاد شود ما نمی توانیم بگوییم تمام شده است یا خیر.زمانی مشخص می شود که تشخیص دهند رفع این موضوع خطری برای امنیت ملی ندارد.

این نماینده مجلس در ادامه در پاسخ به این پرسش که اگر بحث حصر در زمینه اختیارات شما بود چگونه با آن برخورد میکردید گفت:نوع برخورد ما بستگی به رفتار آقایان دارد.این آقایان به هر نحوی که شما حساب بکنید در بروز فتنه که اساس انقلاب را هدف گرفته بود نقش داشتند و این فتنه تا جایی که امکان بود آسیب های مادی، معنوی و بخصوص حیثیتی به نظام وارد کرد.اگر قرار باشد این آقایان دوباره به سطح جامعه بازگردند و همان رفتارهای گذشته را تکرار کنند طبیعی است که ما همچین اجازه ای نخواهیم داد.اما اگر اشتباهات خود را بپذیرند و ضمانت دهند که با سخنرانی ها و مصاحبه ها فضای جامعه را متشنج نکنند آزاد بودن آنها از نظر من منعی نخواهد داشت.

پورمختار درباره انتخابات سال آینده ریاست جمهوری گفت:وضعیت امروز نشان دهنده کاهش آرای آقای روحانی است.زیرا وی نتوانسته توقعات مردم را برطرف کند.شعارهای روحانی تقریبا هیچکدام عملی نشده البته در برخی حوزه ها اتفاقاتی افتاده است اما مردم چیزی احساس نکرده اند.همین عدم تحقق وعده ها نقطه قوتی برای رقبا خواهد شد که در مناظره ها بر روی آن تاکید کنند.اگر روحانی در مدت باقی مانده حرکت انفجاری برای اقتصاد نکند به طور جد آرای ایشان در خطر خواهد بود اما اینکه اصولگرایان گزینه ای داشته باشند باید بگویم هنوز به جمع بندی نرسیده اند و بنده تصور می کنم که اصلاح طلبان در کنار آقای روحانی گزینه ی دیگری را مطرح کنند.

وی ادامه داد:ما حتی در طول چهار یا پنج ماه هم می توانیم کاندید سازی کنیم و این امکان در کشور ما وجود دارد همانظور که در 92 آقای روحانی در چند روز آخر انتخاب شد.

این نماینده مجلس در پایان در نقد عملکرد کارگزاران نظام در طول انقلاب گفت:مسئولین ما در طول انقلاب در حوزه های مختلفی ضعف داشته اند اما اولین نقد در حوزه فرهنگ است در این حوزه ما یا ایستا عمل کردیم و یا عقبگرد داشته ایم ما در حال حاضر در تمام نقاط زندگی خود از برنامه ریزی مورد نظردین مبین اسلام دور شده ایم و این نقص در عدم توجه تمام بخش های مدیریتی نظام است اگر روی این موضوع خوب کار میکردیم در بخش های دیگری مانند سیاست موفق بودیم و بد اخلاقی های کنونی،فسادهای اقتصادی که ریشه انقلاب راهدف قرار داده،نداشتیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در ماه چقدر حقوق دریافت می کنید گفت:در این دوره مجلس پنج میلیون و سیصد هزار تومان حقوق میگیرم.

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان