تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۲ دی ۱۳۹۵

با فرشاد پیوش؛ درباره پیش‌بینی قهرمانی‌شان تا آدم‌هایی که در پرسپولیس به فکر جیب‌شان هستند

فرشاد پیوس معتقد است مهدی طارمی اگر تمرکزش را روی فوتبال بگذارد می‌تواند دوباره آقای گل لیگ‌برتر شود.
رویداد۲۴-رشاد پیوس معتقد است مهدی طارمی اگر تمرکزش را روی فوتبال بگذارد می‌تواند دوباره آقای گل لیگ‌برتر شود.

زاوش محمدی؛ پرسپولیس نیم فصل اول توانست با 32 امتیاز قهرمان شود تا پس از سال ها هواداران این تیم به قهرمانی در لیگ امیدوار شوند. اما سرخپوشان با از دست دادن نوراللهی و عالیشاه در پی جذب جایگزین برای آن دو هستند که از سروش رفیعی نام برده می شود. فرشاد پیوس آقای گل سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم با خبرآنلاین مصاحبه ای کرد که در ادامه می خوانید:
پرسپولیس توانست قهرمان نیم فصل شود. نظر شما درباره شرایط این تیم چیست؟
پرسپولیس پس از چند سال توانست قهرمان نیم فصل شود و این نوید روزهای خوب را می دهد و همه امیدوار هستیم پس از ده سال بتواند قهرمان لیگ برتر شود. برانکو تیمی خوبی ساخته و نسبت به فصل پیش منظم منطقی تر بازی می کند. خط دفاعی و دروازه این تیم با حضور بیرانوند و سید جلال تقویت شده و کم گل خوردن در بازی ها نشان از قدرت این دو بازیکن دارد.
نوراللهی و عالیشاه از پرسپولیس جدا شدند و به تراکتورسازی پیوستند. نظر شما چیست؟
عالیشاه و نوراللهی بازیکنان خوب پرسپولیس بودند که در چند پست بازی می کردند و نبود آنها در نیم فصل دوم به پرسپولیس ضربه خواهد زد. برانکو باید بازیکنی را جذب کند تا بتواند در چند پست بازی کند.
با حضور نوراللهی و عالیشاه در تراکتورسازی به نظر شما شرایط پرسپولیس سخت نخواهد شد؟
متاسفانه بازیکن سرباز به تیم های نظامی می روند از شانس بد پرسپولیس، نوراللهی و عالیشاه به تیمی رفتند که رقیب آنها است. اما پرسپولیس همواره نشان داده متکی به بازیکن نیست و همواره بازیکنان بزرگی از این تیم جدا شدند و حتی به تیم رقیب رفتند ولی پرسپولیس راه خودش را رفته و توانسته حتی قهرمان شود. عالیشاه و نوراللهی بازیکنان خوبی بودند و پرسپولیسی ها باید بازیکنی بهتر از آن ها جذب کنند تا نقاط ضعف را بپوشاند. همچنین پرسپولیس باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود و به نظر من تیم برانکو می تواند جزو چهار تیم برتر آسیا باشد. برای حضور قدرتمند در این مسابقات باید خطوط دفاعی و میانی پرسپولیس تقویت شود. پر طرفدارترین تیم آسیا نباید در این مسابقات زنگ تفریح باشد و حضور قدرتمند در این بازی ها می تواند هواداران را با فوتبال ما آشتی دهد. در حال حاضر تیم ملی ما در صدر آسیا قرار دارد و حیف است تیم های باشگاهی ما نتوانند قهرمان شوند. پرسپولیس توانایی حضور در جمع بهترین های آسیا را دارد.
خیلی ها می گویند با جدایی عالیشاه و نوراللهی نیمکت پرسپولیس ضعیف شده و این تیم در نیم فصل دوم به مشکل می خورد
خب تا آنجایی که من شنیدم پرسپولیس می تواند شش بازیکن در نیم فصل جذب کند و باید به فکر تقویت خطوط دفاعی و میانی باشد. پرسپولیس در قلب دفاع با حضور سید جلال مشکلی ندارد اما سمت چپ پرسپولیس کمی ضعیف است و باید تعادلی بین سمت راست و چپ خط دفاعی برقرار شود. متاسفانه در اول فصل بعضی بازیکنان جذب شدند که هیچ نشانه ای از فوتبالیست بودن در آنها دیده نمی شود و بعضی افراد در باشگاه فقط به فکر پر کردن جیب خودشان هستند تا جذب بازیکن مورد نیاز. بازیکنان اوکراینی و گولتس با چه اصولی جذب شدند که حتی چند دقیقه هم برای پرسپولیس بازی نکردند. پریموف هم که چند بازی به میدان رفت اصلا نشانه ای از یک مهاجم در او دیده نمی شد. بوی پول به مشام بعضی افراد رسیده و دنبال پر کردن جیب خودشان هستند در حالی که پرسپولیس تیمی مردمی است و میلیون ها هوادار دارد.
شما چند وقت پیش از طارمی انتقاد کرده بودید و او توانست در بازی برابر سیاه جامگان گلزنی کند
مهدی مهاجم خوبی است و به نظر من باید کمی در نوع زندگی اش تجدید نظر کند. او توانایی و استعداد خوبی دارد و در زمین می جنگد. فقط کافی است کمی تمرکزش را بیشتر روی فوتبال بگذارد. من به عنوان پیشکسوت اگر چیزی می گویم به خاطر خودش است. چون می دانم او بازیکنی آینده دار است و اگر الان در مسیر درست قرار بگیرد می تواند یکی از بهترین فوتبالیست های تیم ملی شود. برای من فرقی نمی کند چه کسی گل بزند اما موفقیت پرسپولیس برای من و همه هواداران مهم است. خوشبختانه طارمی هم بازیکن خوب و با اخلاقی است و رابطه خوبی هم با بازیکنان تیم دارد. تا آنجا که در بیشتر بازی ها دیده شده بازیکنان تیم به او پاس می دهند تا گلزنی کند.
شما در مصاحبه ای گفته بودید طارمی آقای گل لیگ شانزدهم می شود. همچنان چنین عقیده ای دارید؟
صد در صد ولی به شرطی که طارمی تمام تمرکزش را روی فوتبال بگذارد. او به خوبی در موقعیت گل قرار می گیرد ولی در ضربات آخر کمی بی دقت است. او در بازی برابر سیاه جامگان هم یک زیبا گل زد و گل دومش در موقعیت آفساید قرار بود.
به نظر شما پرسپولیس می تواند قهرمان شود؟
من همین جا به شما می گویم که پرسپولیس سه هفته زودتر قهرمان لیگ برتر می شود. بیشتر بازی ها در نیم فصل دوم در تهران است و پرسپولیس کار راحت تری نسبت به بقیه تیم ها دارد و مطمئنم این بار جام به پرسپولیس می رسد.

 


نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان