تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
سناتور دموکرات در نشست شورای روابط خارجی در نیویورک:

دروغ جمهوری‎خواهان درباره پایان دادن به توافق با ایران

سناتور دموکرات ایالت کنتیکت گفت که نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست ...
رویداد24- سناتور دموکرات ایالت کنتیکت گفت که نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 علیرغم مخالفت گسترده با توافق هسته ای ایران، در صورت پیروزی در انتخابات و ورود به کاخ سفید، به گفته های امروز خود در مورد این توافق عمل نخواهند کرد.

به گزارش رویداد24 به نقل از هیل (نشریه کنگره)، کریس مورفی در نشست روز جمعه شورای روابط خارجی در نیویورک گفت: فکر نمی کنم که هیچ یک از این نامزدهای جمهویر خواه صادق باشند. به عقیده من آنها وقتی می گویند به این توافق پایان خواهند داد، دروغ می گویند.

مورفی و مارکو روبیو، سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا در صدر فهرست جمهوری خواهانی قرار دارند که گفته اند به توافق هسته ای میان ایران و گروه 1+5 پایان نخواهند داد.

مورفی در ادامه افزود: مارکو روبیو بهتر می داند. اگر او رئیس جمهور شود، این توافق را کنار نخواهد گذاشت و این را به خوبی می داند.

جامعه جهانی اوایل ماه جاری میلادی به «روز اجرای» توافق هسته ای ایران رسید؛ نقطه عطفی که باعث شد دولت اوباما تحریم ها علیه این کشور را لغو کند.

توافق ایران بارها و بارها از سوی نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 رد شد و برخی نامزدها اعلام کردند در صورت ورود به کاخ سفید، خود را متعهد به از بین بردن این توافق می دانند.

روبیو در گفتگوهای روز جمعه جمهوری خواهان این ادعا که «اگر من رئیس جمهور ایالات متحده شوم، در روز نخست تصدی توافق با ایران را لغو می کنم» را کوچک شمرد. 

وی در ادامه افزود: کشورها باید میان ایران و آمریکا انتخاب کنند و اطمینان دارم که بجای اقتصاد ایران، آمریکا را انتخاب خواهند کرد.

با این حال این سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، درخواست تشدید تحریم های موجود علیه ایران را به کنگره ارائه خواهد کرد.

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان