تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
حمید بقایی در انظار عمومی ظاهر شد

بازگشت متهم با احمدی نژاد

حمید بقایی، معاون محموداحمدی نژاد در دولت های نهم و دهم و از چهره های اصلی حلقه موسوم به انحرافی برای نخستین بار پس از آزادی موقت از زندان، در انظار عمومی ظاهر شد.
رویداد 24- حمید بقایی، معاون محموداحمدی نژاد در دولت های نهم و دهم و از چهره های  اصلی حلقه موسوم به انحرافی برای نخستین بار پس از آزادی موقت از زندان، در انظار عمومی ظاهر شد.
 
محمود احمدی نژاد رییس دولت های نهم و دهم چهارشنبه گذشته در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب فلسطین در ۱ ژانویه ۱۹۶۵، که در برج میلاد برگزار شد، حمید بقایی که به تازگی از زندان آزاد شده است را با خود همراه کرد.

بازگشت متهم با احمدی نژاد

بازگشت متهم با احمدی نژاد

حمید بقایی، معاون اجرایی دولت دهم در دومینوی بازداشت نزدیکان احمدی نژاد و اعضای کابینه دولت های نهم و دهم به اتهام فساد اقتصادی اردیبهشت ماه سال جاری بازداشت موقت و روانه زندان اوین شد.

قرار بازداشت بقایی سه بار تمدید شد و او در نهایت 28 دی ماه با قرار کفالت آزاد شد. بر اساس آنچه محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد برای بقایی قرار مجرمیت و یا کیفرخواست صادر نشد. با این حال آزادی با قرار کفالت او به معنای این است که این پرنده هنوز مفتوح است و اتهامات به طور کامل از معاون احمدی نژاد رفع نشده است.

بقایی تنها عضو کابینه احمدی نژاد نبود که در پایان عمر دولت دهم با پرونده قضایی و اتهام فساد اقتصادی روبرو شد. پیدا کردن نام افراد نزدیک به احمدی نژاد که بازداشت و یا پرونده قضایی دارند، کار سختی نیست.
 
محمد شریف ملک زاده و مسعود زریبافان از معاونان، علی اکبر جوانفکر، عبد الرضا داوری، محمد رویانیان، عباس امیری فر، سعید مرتضوی، آزاده اردکانی، نعمت الله پوستین دوز و علی رضا عامری از مدیران دولت های نهم و دهم، بهمن شریف زاده و عباس غفاری بازداشت شدگانی از نزدیکان احمدی نژاد هستند تاکنون نامشان در رسانه ها آمده است.

محمد رحیمی، معاون اول دولت دهم هم با حکم قطعی اکنون در زندان اوین به سر می برد و دوران محکومیت خود را سپری می کند.

با این وجود احمدی نژاد به عنوان رییس دولتی که خود را پاکدست ترین دولت تاریخ انقلاب معرفی می کرد به جای عذرخواهی در پیشگاه مردم و پذیرش اشتباهات خود و اطرافیانش، بارها اطرافیانش را مظلوم و تشکیل این پرونده های قضایی را سیاسی و برای زیر سوال بردم عملکرد دولتش اعلام می کرد.

بازگشت متهم با احمدی نژاد

او همواره از اطرافیانش که به حلقه موسم به انحرافی معروف شده اند دفاع می کند و در کنار خود نشاندن حمید بقایی در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد انقلاب فلسطین در ۱ ژانویه ۱۹۶۵ هم در همین راستا بود.


بازگشت متهم با احمدی نژاد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان